Négy hét szünet után a Belga Nagydíjjal folytatódott a Forma-1 idei szezonja, de a széria állóvizét kavaró események ezúttal nem a pályán történtek. A spái verseny kevesebb látványossággal szolgált, mint az utóbbi években, és a futam végeztével – mintha a 44 körös ardenneki verseny csak egy kötelező kűr lett volna – ismét az átigazolási hírek kerültek a középpontba.
De érdemes egyáltalán ezt az idényt érdekesebbé tenni, mint amilyen valójában? Sebastian Vettel zsinórban negyedik világbajnoki címét nyerheti meg a következő hetekben, és ezt leginkább annak köszönheti, hogy ő az egyetlen stabil pont az élmezőny kavalkádjában. Egyáltalán kit tudnánk a címvédő első számú kihívójává kikiáltani? A Mercedes a Hungaroring perzselő aszfaltján aratott diadalt, de beleszürkült a versenybe Belgiumban. Alonso a hullámzóan teljesítő Ferrarival a borzasztó magyar hétvége után hirtelen Vettel mögött találta magát Spában. A Lotusnál Räikkönen 2009-es Magyar Nagydíj óta tartó pontszerző sorozata szakadt meg az elszálló fékek miatt, de az arany-fekete autók egy pillanatra sem voltak versenyképesek. Belgiumban a Ferrari jobb volt a Mercedesnél, ami jobb volt a Lotusnál, de ki merne rá fogadni, hogy az erőviszonyok ilyen letisztultak maradnak, mint Monza a maga végeláthatatlan egyeneseivel? Vettel pontversenybeli előnye már 46 pontra rúg a második helyezettel szemben, akinek a képe futamról futamra változik. Amíg a virtuális ezüstérem pünkösdi királyai egymás kezéből kapják ki a jogart, a Red Bull németje egy megrendíthetetlen trónon hahotázik azon, ahogy a többiek a koronájára áhítoznak. A trón viszont nemcsak a Forma-1 élén sziklaszilárd.
Mark Webber, kiábrándulva a hanyatló Williamsből, 2007-ben csatlakozott a Red Bull Racinghez. Két nehéz év után, a győztes autó receptjéből hiányzó összetevők megérkeztek a 2009-ben bevezetett szabályváltozásokkal és a sztártervező Adrian Newey beérett munkájával. Mark csillaga felfelé ívelhetett volna, ha nem érkezik meg a csapathoz az ifjú titán, aki a fiókcsapat gyengének bélyegzett autójával futamot nyert az esős Monzában. Vettel azonnal magához ragadta a gyeplőt, míg Webber nem tudta a versenyképes autóban rejlő potenciált pár győzelemnél többre váltani. Az isztambuli ütközés utáni kommunikáció, a silverstone-i csapatrádió, a malajziai incidens mind megerősítették az ausztrált abban, hogy a Red Bulltól már nem kap kellő támogatást. Most, Forma-1-es karrierjének alkonyán a csapat hivatalos kommünikéjének ellentmondva gyakorlatilag megerősítette, Daniel Ricciardo lesz az utódja. Mintha egyre kevésbé érezné magát a Red Bull csapat gépezetének részeként.
Az élcsapatok közötti pilótamozgásban vadabbnál vadabb lehetőségek merülnek fel. Jenson Button a Red Bullnál? Michael Schumacher, mint Vettel csapattársa? Kétségkívül a Red Bullnál megüresedő hely és Kimi Räikkönen csapatválasztása a pilótapiac mozgatórugója. Felipe Massa szinte biztos, hogy távozik a Ferraritól, Alonso csapattársa viszont nemcsak a finn világbajnok, hanem Nico Hülkenberg, vagy Jules Bianchi is lehet. Ha a Lotusnál felszabadul egy ülés, a Force India valamelyik versenyzője is jó eséllyel pályázhat az egyik autóra. 2014 radikális szabályváltozásokat hoz, így minden egyes döntés új alapokra helyezhet egy-egy pályafutást. Hogy ezek az alapok jók, vagy rosszak lesznek-e, azt még csak közelítőleg sem tudja senki.
Képek: Reuters, GEPA Pictures