Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1 Belga Nagydíj: Vettel trónja

Fábián Viktor 2013.08.26. 16:54

spastart.jpg

Négy hét szünet után a Belga Nagydíjjal folytatódott a Forma-1 idei szezonja, de a széria állóvizét kavaró események ezúttal nem a pályán történtek. A spái verseny kevesebb látványossággal szolgált, mint az utóbbi években, és a futam végeztével – mintha a 44 körös ardenneki verseny csak egy kötelező kűr lett volna – ismét az átigazolási hírek kerültek a középpontba.

De érdemes egyáltalán ezt az idényt érdekesebbé tenni, mint amilyen valójában? Sebastian Vettel zsinórban negyedik világbajnoki címét nyerheti meg a következő hetekben, és ezt leginkább annak köszönheti, hogy ő az egyetlen stabil pont az élmezőny kavalkádjában. Egyáltalán kit tudnánk a címvédő első számú kihívójává kikiáltani? A Mercedes a Hungaroring perzselő aszfaltján aratott diadalt, de beleszürkült a versenybe Belgiumban. Alonso a hullámzóan teljesítő Ferrarival a borzasztó magyar hétvége után hirtelen Vettel mögött találta magát Spában. A Lotusnál Räikkönen 2009-es Magyar Nagydíj óta tartó pontszerző sorozata szakadt meg az elszálló fékek miatt, de az arany-fekete autók egy pillanatra sem voltak versenyképesek. Belgiumban a Ferrari jobb volt a Mercedesnél, ami jobb volt a Lotusnál, de ki merne rá fogadni, hogy az erőviszonyok ilyen letisztultak maradnak, mint Monza a maga végeláthatatlan egyeneseivel? Vettel pontversenybeli előnye már 46 pontra rúg a második helyezettel szemben, akinek a képe futamról futamra változik. Amíg a virtuális ezüstérem pünkösdi királyai egymás kezéből kapják ki a jogart, a Red Bull németje egy megrendíthetetlen trónon hahotázik azon, ahogy a többiek a koronájára áhítoznak. A trón viszont nemcsak a Forma-1 élén sziklaszilárd.

webberpodium.jpg

Mark Webber, kiábrándulva a hanyatló Williamsből, 2007-ben csatlakozott a Red Bull Racinghez. Két nehéz év után, a győztes autó receptjéből hiányzó összetevők megérkeztek a 2009-ben bevezetett szabályváltozásokkal és a sztártervező Adrian Newey beérett munkájával. Mark csillaga felfelé ívelhetett volna, ha nem érkezik meg a csapathoz az ifjú titán, aki a fiókcsapat gyengének bélyegzett autójával futamot nyert az esős Monzában. Vettel azonnal magához ragadta a gyeplőt, míg Webber nem tudta a versenyképes autóban rejlő potenciált pár győzelemnél többre váltani. Az isztambuli ütközés utáni kommunikáció, a silverstone-i csapatrádió, a malajziai incidens mind megerősítették az ausztrált abban, hogy a Red Bulltól már nem kap kellő támogatást. Most, Forma-1-es karrierjének alkonyán a csapat hivatalos kommünikéjének ellentmondva gyakorlatilag megerősítette, Daniel Ricciardo lesz az utódja. Mintha egyre kevésbé érezné magát a Red Bull csapat gépezetének részeként.

Az élcsapatok közötti pilótamozgásban vadabbnál vadabb lehetőségek merülnek fel. Jenson Button a Red Bullnál? Michael Schumacher, mint Vettel csapattársa? Kétségkívül a Red Bullnál megüresedő hely és Kimi Räikkönen csapatválasztása a pilótapiac mozgatórugója. Felipe Massa szinte biztos, hogy távozik a Ferraritól, Alonso csapattársa viszont nemcsak a finn világbajnok, hanem Nico Hülkenberg, vagy Jules Bianchi is lehet. Ha a Lotusnál felszabadul egy ülés, a Force India valamelyik versenyzője is jó eséllyel pályázhat az egyik autóra. 2014 radikális szabályváltozásokat hoz, így minden egyes döntés új alapokra helyezhet egy-egy pályafutást. Hogy ezek az alapok jók, vagy rosszak lesznek-e, azt még csak közelítőleg sem tudja senki.

Képek: Reuters, GEPA Pictures

Címkék: f1 forma-1 spa

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr825478126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása