Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1: Ébresztő Katalóniában

Fábián Viktor 2016.02.29. 18:31

f1-barcelona-february-testing-2016-esteban-gutierrez-haas-f1-team-vf-16.jpg

 

Közel három hónappal az abu-dzabi idényzáró után a Forma-1 múlt héten véget vetett a rekordhosszúságú holtszezonnak. Február 22. és 25. között rendezték ugyanis a 2016-os előszezon első tesztsorozatát Barcelonában, ahol a publikum néhány morzsával csillapíthatta a történésre való éhségét.

 

Morzsákat kaptunk csupán, de másra nem számíthattunk az előszezon első napjait követően. A Jerez kihagyásával mindössze kétszer négy napra kurtított tesztidény még az elmúlt években megszokottnál is vékonyabb kontúrral rajzolja meg az aktuális erőviszonyokat. Egy nappal a második barcelonai tesztsorozat és 18 nappal az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése előtt viszont érdemes átadni magunkat a kezdeti találgatás örömének.

 

Ijesztő elánnal rótta a köröket a címvédő Mercedes istálló autója. Az ezüstnyilak szinte tökéletes tesztnapokat futottak, és bár egyszer sem végeztek a napi eredménylista élén, az idény ezen fázisában sokkal fontosabbnak mondható kör-és kilométerszámban (675 kör és 3142 km) messze felülmúltak mindenkit.

 

Majdnem feleannyi távot tett meg a Ferrari „fehérgalléros” SF16-H, három nap viszont a leggyorsabbnak bizonyultak. A Force India büszkélkedhetett egy elsőséggel, az indiai kis csapat új szerzeménye ráadásul megbízhatónak is tűnt. Nem csak ők lehetnek bizakodóak.

 

A Williams, a Ferrari motorral erősítő Toro Rosso, valamint a Renault-val megbékélni kénytelen Red Bull is biztató kezdetet produkált, bár az energiaitalosok könnyen lehet, hogy az idei évet a kistestvér Toro Rosso árnyékában töltik. A Sauber 432 körrel és 2010 km-rel a harmadik legtöbbet futott gép volt, de a svájciak a múlt heti tesztsorozatot a tavalyi autójukkal töltötték.

 

Náluk is nagyobb kérdőjelnek bizonyult azonban négy, eddig nem említett csapat. A Renault az utolsó pillanatig kivárt a Lotus felvásárlásával tavaly, de a francia gyár végül 2010 után ismét saját autóval teszi tiszteletét a rajtrácson. Ennek megfelelően nem volt zökkenőmentes a kezdés, az RS16 néhány alkalommal megállt a pálya szélén és az újonc Jolyon Palmer mindössze 79-szer szelte át a barcelonai aszfaltcsík célvonalát, a visszatérő Kevin Magnussen már több szerencsével járt. A Renault optimista és realista egyszerre, a Marseillaise felcsendülésére egyelőre ne várjunk.

 

A McLaren aligha tudott volna rosszabb előszezoni rajtot produkálni, mint tavaly. 2015-ben a Hondával újraegyesülve mindössze 79 körig jutottak Jerezben, múlt héten az MP4-31 leiskolázta elődjét. Bár a szerda délután és a csütörtök gajra ment, az autó addig különösebb probléma nélkül rótta a köröket. Mindkét pilóta derűlátó, de a wokingiaknak nagyon kellenek a holnaptól kínálkozó kilométerek.

 

A középmezőnnyel szemezget a minden tekintetben megújult és megerősödött Manor. A két újonc versenyzővel (Pascal Wehrlein és Rio Haryanto) felálló gárdának minden oka meg van a bizakodásra, mind megbízhatóságban, mind gyorsaságban „fényévekkel” felülmúlták a korábbi inkarnációik teljesítményét. Ha a Manor felemelkedik, valakinek el kell játszania a sereghajtó hálátlan szerepét, és gondolhatnánk, hogy egy újonc csapat ideális jelölt lenne a konstruktőri 11. helyre.

 

Csakhogy a debütáló, amerikai Haas F1 Teamnek lesz néhány szava a többiekhez. A motorsportot kitűnően értő Gene Haas NASCAR tapasztalatai hasznosak lehetnek a Forma-1-ben, még ha a két szakág merőben különböző is. A Haas VF-16 az első pillanattól kezdve versenyképesnek tűnt, a remek szakemberekkel és a Ferrari hátszelével felvértezett istálló első barcelonai performansza még a csapatfőnök Günther Steinert is meglepte.

 

rbrtagh.jpg

 

Március 1. és 4. között kezdetét veszi a rövid előszezon utolsó felvonása. Péntek este, a tesztidőszak lezárultával talán egy kicsit többet fogunk tudni az erőviszonyokról. Találgatni mindenesetre akkor is érdemes lesz és kell is, mert már csak két hét lesz a szezon kezdetéig.

 

Képek: XPB Images, autosport.com

Címkék: f1 forma-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr938430174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása