26 év szünet után a hétvégén ismét pályára gördültek a Német Túraautó-bajnokság autói a Hungaroringen. A magyar pálya már azzal sem kis sikert ért el, hogy a kurta, mindössze tíz futamos DTM versenynaptárba beverekedte magát, a váratlanul izgalmas verseny után pedig csak pozitív érzésekkel lehet visszatekinteni a széria vendéglátására. Következzen néhány gondolat a magyar futamról.
Meglepett a Hungaroring visszatérése. A mogyoródi pálya - a kínai Guangzhou utcai pályával egyetemben - olyan neves helyszíneket váltott, mint Brands Hatch, vagy Zandvoort. Az Audi és a Mercedes gyárak jelenléte persze sokat lendített a magyar kontraktust aláíró kezeken. Hogy lesz-e folytatás, azt egyelőre nem tudni, ahogy azt sem, mennyire feleltek meg a látogatottsági adatok a szervezők elvárásainak.
Vegyesek az érzéseim a helyszíni nézettséggel kapcsolatban. A tribünök mögötti területen épphogy meg lehetett mozdulni, de a kamerák képei néha a lelátók bántóan üres részeit kapták el. A közvetítésben látottak persze gyakran félrevezetőek lehetnek, talán jobb is, ha az ember a saját érzéseinek hisz. Ott, a helyszínen úgy tűnt, a magyarokat nem hagyta hidegen a DTM, Németországon kívül, a bajnokság jelenlegi inkarnációjának ismeretlen területen talán nagyobb nézőszám nem is lehetett volna elvárható. Tudom, kissé csapongok, de mint fentebb írtam, vegyesek az érzéseim.
Amiben viszont teljesen biztos vagyok, hogy ez a verseny kenterbe verné bármelyik, az utóbbi években rendezett DTM viadalt és hogy méltó volt az eddigi rendkívül izgalmas szezonhoz. A bajnokság rengeteget küzdött azzal, hogy akciódússá tegye a nézőket általában vonatozással altató futamokat, az idén bevezetett újítások pedig úgy tűnik, meghozták a várva várt izgalmakat. Sokan mondják, hogy a Ringen nem lehet előzni, de Glockék rácáfoltak a régóta - megjegyzem jogosan - fennálló tézisre.
Egy parádés futam emlékével hagytam el a Hungaroringet vasárnap és azt hiszem, mindannyiunk nevében mondhatom, hogy várjuk vissza a fiúkat jövőre is!
Képek: velocidades.pt, autosport.com