Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1: Merre tovább, Red Bull?

Fábián Viktor 2015.09.24. 13:45

rbrtrouble.jpg

 

Két hónappal a Forma-1-es szezon vége előtt egyre nagyobb kérdőjelek tornyosulnak a Red Bull Racing garázsa előtt. A Renault-val való szakítás után szűk lehetőségek előtt találta magát a csapat, a felső vezetés pedig kivonulással fenyegetőzik. Egy újabb blöff, mondhatnánk, de talán ezúttal érdemes komolyan venni Dietrich Mateschitz szavait.

 

Ahogy arra a Red Bull főnök rávilágított, a Forma-1 drága mulatság, akár nyer a csapat, akár a középmezőnyben szenved. Megannyi sikeres év után az utóbbi változat nem túl kecsegtető és ha a Milton Keynes-i gárda nem kap megfelelő motorpartneri támogatást, nem éri meg maradni. A Ferrari ugyanis az egyetlen vállalható, fennmaradt opció a motorszállítóra vadászó energiaitalosoknak, de az olaszok terveik szerint 2015-ös erőforrással „szúrnák ki” a Red Bull szemét. A négyszeres világbajnok csapat nem szívesen versenyezne egy éves motorokkal, inkább búcsút intene a száguldó cirkusznak.

 

Lehet persze zsarolásnak is tekinteni a Red Bull üzenetét, de ha Mateschitz megszüntetné a Forma-1-es projektet, az újabb csapás lenne a Forma-1 sokat tépázott renoméjának. Milyen üzenetet közvetít egy világbajnokság, ha hagyja, hogy az évtized elejét domináló csapata bezárjon, mert a riválisai félnek ütőképes technikával ellátni őket? Ha a Ferrari - félve, hogy megveri saját magát - nem hajlandó új motorokkal ellátni a Red Bullt, bizonyítja, hogy ugyanazt a fordított logikát követi, mint azok, akik a Mercedes uralmát új szabályokkal és nem hatékonyabb munkával törnék meg. Igazságos-e, ha az osztály legjobb tanulója legfeljebb hármast kaphat, mert a többiek csak hármasra tudják az anyagot?

 

Hosszú távon megoldást jelenthet az Audi belépése. A Red Bullnál elismerték, kapcsolatban állnak a négykarikásokkal egy esetleges átvétellel kapcsolatban. A pletykák szerint az Audi felhagyna a DTM-mel és az Enduransz-vb-vel (WEC) is a Forma-1 miatt, ami ha megvalósulna, hatalmas érvágás lenne az előbbinek. A WEC-ben már régóta suttogják, hogy a Porsche tavalyi visszatérése az Audi kivonulásának ágyazott meg, mint ahogy ez már fordított felállásban egyszer megtörtént.

 

Minden tervet megváltoztathat azonban a Volkswagen vezérigazgató Martin Winterkorn lemondása, aki a napokban kipattant emissziós botrány miatt kényszerült távozni posztjáról. Az Audi csak áprilisban kezdett nyitni a száguldó cirkusz felé, miután Ferdinand Piëch, aki Bernie Ecclestone-nal való rossz viszonya miatt híresen ellene volt bármilyen F1-es szerepvállalásnak, lemondott a VW Csoport elnökségéről, miután sikertelenül próbálta meg leváltatni Winterkornt. Meglátjuk, a vezérigazgató váltás hoz-e újabb, a Forma-1-nek kedvezőtlen fordulatot, bár a botrány dagadása mellett a Volkswagen aligha sportprojektre, mintsem hitelének visszaállítására és elvesztett piaci értékének visszaszerzésére fordítja a figyelmét.

 

A Red Bull közvetve járhat pórul az emissziós botránnyal és ha hosszú távon nem látják biztosítottnak az élmezőnyhöz tartozást, jövőre négy autóval kevesebb sorakozhat fel a rajtrácsra.

 

Kép: Getty Images

Címkék: volkswagen f1 forma-1 red bull

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr907817634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csipa 2015.09.25. 18:37:14

Enduransz - auuuuuu
süti beállítások módosítása