Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

IndyCar Sonoma: A nevető harmadik

Fábián Viktor 2015.09.01. 10:54

dixon.jpg

 

Mindössze egy héttel társuk, Justin Wilson elvesztése után nehéz szívvel ültek autóba az IndyCar sorozat versenyzői a hétvégi idényzárón Sonomában. A dupla pontokat osztó kaliforniai fináléra hatan utaztak bajnoki esélyekkel, mégis a listavezető Juan Pablo Montoya sikere tűnt a leginkább valószínűnek. Az IndyCar azonban nem arról híres, hogy a pontversenye éllovasát pártolja a szerencse a szezon végén.

 

Montoya a márciusi St. Pete-i nyitány óta vezette a tabellát. Bár a szezon elején felépített magabiztos előnye szép lassan apadt, a riválisok balszerencséjéből szemfülesen profitáló kolumbiai a többé-kevésbé konstans teljesítményének hála 34 pontos „távolságból” nézhetett hátra. Legnagyobb ellenfelének a 2015-re bombaformába lendülő Graham Rahal volt, de az évek óta szinte láthatatlanul az élmezőnyben autózó Scott Dixont sem lehetett leírni a hétvége előtt. Montoyának azonban volt még egy ellenfele: a pontozás.

 

A Forma-1-ben gyűlölt és félt duplapontos idényzárót az IndyCar eddig probléma nélkül alkalmazta. Idén azonban a korábbiaktól eltérően nem egy oválpályán rendezett 500 mérföldes futammal, hanem egy klasszikus versenypályán, megszokott versenytávval lebonyolított versennyel zárult az évad. A papírformára rácáfolva a bajnokságot besöprő Dixon a lehető legjobbkor aratta idei harmadik futamgyőzelmét, hisz a duplázásnak hála 100 pont (plusz a legtöbb élen töltött körért két pont) ütötte a markát.

 

Rá jellemző stílusban nyerte meg a bajnoki címet az új-zélandi. A tabellán az év során szép csendben egyre feljebb kúszott, és a surranó pályán előzte meg a Forma-1-es korszaka előtt már egyszer bajnokká avatott Montoyát. A kolumbiainak akkor kezdett igazán fájdalmas lenni a dupla pontozás, mikor csapattársa, Will Power összekoccant vele a 85 körös futam 39. körében, a mezőny végére száműzve a szárnycserére kényszerült listavezetőt. Bár mindent megtett, Montoya nem tudott eléggé előretörni, míg Dixon a Ganassi csapat ügyes stratégiájával nemcsak a futamot, hanem a bajnokságot is megnyerte. Drámaibb végjáték nem is lehetett volna: Dixon győzelme esetén Montoyának egy 5. helyre volt szüksége, a kolumbiai viszont csak 6. lett, így Dixon pontegyenlőséggel, több győzelmének köszönhetően lett négyszeres bajnok

 

Az IndyCar 2015-ös szezonja fájdalmasan korán véget ért. Egy eseménydús évadot egy hosszú uborkaszezon követ, de a sorozat ígérete szerint a következő idény hosszabb lesz. Addig is lehet beszélni Montoya elszalasztott lehetőségéről.

 

kép: indycar.com

Címkék: indycar

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr457749148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása