Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1 Olasz Nagydíj: Nyomás

Fábián Viktor 2015.09.09. 13:42

monza.jpg

 

Véget ért a Forma-1 idei szezonjának európai szakasza, a szokásoknak megfelelően a legendás monzai Olasz Nagydíjjal. Bár az izgalmak távol maradtak az idény legrövidebb versenyétől, beszédtéma akadt bőven a pályán kívül. Guminyomás, nyomás a szervezőkön, nyomás bizonyos csapatokon. Egy eseménytelen futam egy eseménydús hétvégén.

 

Még meg sem lendült a kockás zászló, a Mercedes figyelmeztetést kapott az FIA-tól, hogy a rajt előtt az autóin lévő abroncsokon mért guminyomás nem érte el a Pirelli által a spái defektek okán előírt minimumot. Toto Wolffék, félve egy esetleges büntetéstől, nagyobb tempóra sarkallták Lewis Hamiltont a verseny utolsó köreiben. Úgy számoltak, ha nem kizárással sújtják őket, akkor 25 másodperces időbüntetést kaphatnak, így Hamilton kénytelen volt előnyét 25 másodperc fölé növelni. Elképesztő, milyen apróságon múlt volna, ha a Mercedest megbüntetik, a címvédő ugyanis 25,042 másodperccel ért előbb célba, mint a második. Az ezüstnyilak ugyanakkor megúszták. Miért?

 

A motorsport.com írója, Adam Cooper rávilágított, az FIA szúrópróbaszerű mérését akkor végezte, mikor az autók a rajtrácson már gumimelegítő paplanok nélkül álltak. Ezt megelőzően, a gumimelegítőkkel felszerelve a Pirelli mérnökei megfelelő guminyomást mértek a Mercedesek abroncsain, viszont a lekerült melegítőkkel nemcsak a gumik hőmérséklete, hanem a nyomás is esésnek indult.

A Pirelli azért nem figyelmeztette a csapatot a rajt előtt, mert az általuk mért nyomás a minimum érték felett volt és ahogy a Mercedes a futam utáni érvelésében rámutatott, az üzemi hőmérsékletet elért abroncsokon a nyomás ismét a megfelelő tartományba szökött. A szövetség ezt elfogadta és Hamilton megtarthatta a győzelmét a Nico Rosberg kiesésével 53 pontra hízott összetettbeli előnyével. Hogy a jövőben az ilyen félreértések ne forduljanak elő, az FIA egyeztetést kezdeményezett a gumiszállítóval a nyomás mérésének idejéről.

 

Nő a nyomás az Olasz Nagydíj szervezőin. Monza szerződése 2016 után lejár, Bernie Ecclestone pedig már előrevetítette a lombardiai pálya búcsúját. Az évről évre tapasztalt fantasztikus hangulat, az ikonikus helyszín elvesztését aligha szeretné az F1 teljhatalmú ura, az olaszok pedig állításuk szerint mindent megtesznek a legendás aszfaltcsík naptárban tartásáért (még Matteo Renzi miniszterelnök is részt vesz a tárgyalásokon). Pontosan nem tudni, mi az akadálya a hosszabbításnak, Ecclestone mindenesetre azt nyilatkozta, nem kér több rendezési díjat Monzától, mint a többi európai helyszíntől.

 

Nő a nyomás a Lotus csapaton. Az enstone-iak - remélve a Renault gyár és a vele érkező olajcégek támogatását – nem számlázták ki a venezuelai olajtársaságnak a jövő évi szponzorációnak megfelelő összeget, így anyagi forrásaik egyre szűkülnek. A legfrissebb hírek szerint a francia márka hezitálása akár csődbe is viheti a csapatot, topversenyzőjük, Romain Grosjean pedig méretes célpontként felkerült a jövőre debütáló Haas F1 Team radarjára. A Renault egykori, kétszeres világbajnok gyári csapatát vásárolná vissza, de a Lotus zűrös anyagi helyzete riasztó tényező a gazdasági válság idején kivonult vállalatnak.

 

Nő a nyomás a Red Bullon. Ki ad motort a Milton Keynes-ieknek jövőre? A Mercedes biztosan nem, így a német gyár által 5%-ban birtokolt Aston Martin sem lesz támogatója a Vörös Bikáknak. A brit sportautó márka így a Williamshez, vagy a Force Indiához érkezhet, ha egyáltalán a Forma-1-es szerepvállalás mellett dönt. Már biztos, hogy a Renault nem látja el tovább erőforrásokkal a Red Bullt, a franciákkal viszont a névadó szponzor Infiniti is könnyen lehet, hogy továbbáll. A Hondáról inkább ne is beszéljünk, így egyetlen lehetséges befutónak a Ferrari tűnik, akik hajlandóak is az együttműködésre.

 

Eközben az említett Haas istálló nagyjából tíz versenyzőből válogathatja ki azt a kettőt, aki jövőre a csapat autóit vezetheti majd. A csapatfőnök Günther Steiner szeptemberre ígérte a végső döntést. Talán már a jövő heti Szingapúri Nagydíjon megtörténik a bejelentés? Vagy az azt követő héten Szuzukában?

 

A hónap utolsó két hétvégéjén ugyanis versenyeket rendeznek, miközben nagydíjak, csapatok, pilóták jövőjéről folynak tárgyalások. Itt van az ősz, itt van újra, és sűrű, mint mindig a Forma-1-nek.

 

Kép: Getty Images

Címkék: f1 forma-1 monza

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr557772770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása