Az elmúlt hétvégén főként különböző GT bajnokságok léptek pályára, egyesek idényt zártak, mások a közelgő finálét vezették fel. Az eseménydús versenyeket jelentős anyagi károk kísérték.
Blancpain Sprint Series - Misano
A BSS szombat esti kvalifikációs versenyén Laurens Vanthoor Audija összeért Jules Szymkowiak Bentley-ével és a belga nagy sebességgel a szalagkorlátnak csapódott. Vanthoor lába és csípője eltört, legnagyobb fájdalma mégis az lehet, hogy a hétvégi zandvoorti zárófordulón nem vehet részt, így valószínűleg sem a sprint pontversenyt, sem az összetett pontversenyt nem nyeri meg. Robin Frijns - akivel Vanthoor idén tarolt az egy órás versenyeken - egyedüli bajnok lehet mindkét összesítésben, a sprintben viszont hatalmas ellenállást kell tanúsítania a Max Buhk/Vincent Abril páros fenyegetésével szemben.
International GT Open - Monza
A szombati, 70 perces GT Open futam végén a hazai pályán versenyző Nicola Benucci elvesztette az irányítást Ferrarija felett az Ascari sikán után és a gumifalba csapódott.
ADAC GT Masters - Hockenheim
A német GT bajnokság minden évben produkál egy-két hatalmas bukást, a hétvégi hockenheimi záróforduló pedig gondoskodott róla, hogy az idei év se múljon el a rajt után ripityára tört autó nélkül. Niklas Mackschin a Schubert csapat BMW Z4-gyel csapódott falnak a szombati versenyen. A GT Masters hétvégéje azonban nem a baleset miatt maradt emlékezetes, hanem a bajnokavatás miatt: a Sebastian Asch/Luca Ludwig duó vasárnap, esős körülmények között az utolsó helyről az ötödikig küzdötte fel magát, ezzel biztosítva magának a bajnoki címet. A közös sikernek különös ízt ad, hogy az édesapák is jó párost alkottak: Roland Asch és Klaus Ludwig az 1990-es években a Zakspeed istállónál voltak csapattársak a DTM-ben.
United SportsCar Championship - Petit Le Mans, Road Atlanta
Nehéz hétvégén vannak túl az amerikai hosszútávú bajnokság pilótái. A 10 órás Petit Le Mans hagyományos záróakkordja a tengerentúli széria szezonjának és hagyományosan eső áztatta. A futam hektikus volt a rajttól kezdve, a versenyigazgató pedig csak arra várt, hogy elérjék a féltávot (ami után már pontokat osztanak) és megállította a körözést. 65 perc várakozás után a versenyt folytatták, de amint a zöld zászló meglendült, az eső újra erősödni kezdett. A biztonsági autó visszatért, a Petit Le Mans és a USC idény pedig 2 órával és 9 perccel a tervezett leintés előtt véget ért. Az időjárás okozta káosz magában hordozta a meglepetést és az nem is maradt el: a 2003-as Daytonai 24 órás után ismét GT autó látta meg először a kockás zászlót, Nick Tandy és Patrick Pilet a 911-es Porschéval aratott emlékezetes győzelmet. Tandy ráadásul júniusban a Le Mans-i 24 órást is megnyerte, így kétségkívül eddigi pályafutása legsikeresebb évét tudhatja maga mögött.