Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

MotoGP Brit Nagydíj: Egy korszak hajnala

Fábián Viktor 2013.09.02. 16:04

motogpsilverstone.jpg

Ismét kitettek magukért a Gyorsasági motoros-világbajnokság királykategóriájának versenyzői, a hétvégi Brit Nagydíjon ugyanis újfent izgalmas csatákkal sikerült egy versenyt beírni a MotoGP történelemkönyvébe. Jorge Lorenzo az utolsó előtti kanyarban, vert helyzetből vágott vissza a listavezető Marc Marqueznek, az év, és talán karrierje legszebb győzelmét aratva. A széria háromhetes villámhadjárata a végéhez ért, és kijelenthetjük, hogy az elmúlt futamoknak nem csak Marquez, hanem a közönség és a MotoGP a legnagyobb győztese.

Indianapolis, Brno és Silverstone. Három hét alatt három versenyt rendeztek, és mind kiélezett volt. Az utolsó amerikai futamon ugyan Marquez gyorsan leosztotta a lapokat, mögötte viszont Valentino Rossi és a két Ducati gondoskodott a hangulatról. Brno és Silverstone már a világbajnoki címért küzdő motorosokról szólt, ritkán látott verseny közbeni feszültséggel. A királykategória végre kontrázni tudott az évek óta neki szegezett jogos kritikákra, de nincs rá garancia, hogy a következő futamokon a nézők nem fogják húzni a lóbőrt, mialatt a versenyzők a gázt.

baur.jpg

Valentino Rossi a nyári szünet után három negyedik pozíciót harcolt ki keservesen. A Doktor sokat vár a Yamaha új váltójától, amely Misanóban, vagy Aragóniában kerülhet fel a gépre, addig viszont meg kell elégednie az új hangulatfelelőssel végigküzdött versenyekkel. Míg Cal Crutchlow rengeteg bukást szenvedett, ami kissé visszavetette, Alvaro Bautista őrületes formában versenyez. Brnóban és Silverstone-ban is Rossival küzdött a negyedik helyért, de mindkétszer alulmaradt. Csalódottságnak nyoma sem látszott a spanyolon, akinek Crutchlow és Stefan Bradl lehet a legnagyobb ellenfele a hátralévő hét nagydíjon. Ellenfél nélkül telnek a Ducati hétvégéi, Hayden és Dovizioso főleg egymást szórakoztatják, néha összekoccannak, de a szebb napokat megélt gyári istállónál már régóta 2014 lebeg a szemek előtt.

vale9.jpg

Vajon el tudta volna veszíteni a silverstone-i diadalt Marquez, ha nem szenved vállsérülést a bemelegítő edzésen? Csak pár órával a verseny előtt vált biztossá a spanyol újonc indulása, és félelmetes belegondolni, hogy ha sérülten így tudott versenyezni, mire lett volna képes teljesen fitten. Két győzelem és egy második hely az eredménye az eltelt három hétnek, valamint 30 pont előny a világbajnoki tabellán. Nem véletlen, hogy a szurkolótársadalom és a sajtó már nem az idei világbajnokság, hanem a következő évek miatt aggódik, vajon előttünk a MotoGP „Schumacher-érája”? Ha a spanyol „szavatossága” nem jár le az év végén, akkor gyaníthatóan ma éljük a Marquez-éra hajnalát. Olyan rossz lenne ez a szériának? Tény, hogy senki nem szereti az előre lefutott versenyeket és a nézettségi mutatók is ereszkedésnek indulhatnak, de a sport szempontjából közel sem tragikus, ha egy versenyző kiemelkedik. Fénykorában Valentino Rossi, vagy Michael Schumacher is verhetetlen volt, de talán nem sportágaik legnagyobbjai közé tartoznak? Abban, hogy a MotoGP még ma is érték, kulcsszerepet játszottak a domináns versenyzők, ahogy az ő sikereik által a széria olyanokhoz is eljutott, akik nem rendszeres nézői. Valentino Rossi nevét még azok is ismerik, akik sosem láttak motorversenyt, de vajon a szurkolótársadalom berkein kívül mennyire köztudottak Nicky Hayden, vagy Casey Stoner sikerei? Talán bosszantó, hogy Marc Marquez egyik versenyt nyeri a másik után, de ha évtizedek múlva a motorversenyzés legendás alakjaként fognak rá tekinteni, nem fogunk-e örülni, hogy szemtanúi lehettünk annak, ahogyan terelgeti a masinát?

Nyugodtabb üzemmódban robog tovább a Gyorsasági motoros-világbajnokság, a San Marinói Nagydíj szeptember 15-én következik.

Képek: Matt Dunham, crash.net, CNN

Címkék: motogp silverstone

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr315489336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása