Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

IndyCar St. Petersburg: Útban a reneszánsz felé

Fábián Viktor 2013.03.26. 19:19

start.JPG

Hat havi holtszezon után a floridai St. Petersburgben elkezdődött az IndyCar sorozat 2013-as szezonja. A tavalyi rendkívül izgalmas bajnoki csata végét Randy Bernard vezérigazgató távozása körül kialakult botrány kissé beárnyékolta ugyan, de az általa megszabott irányvonalat követve az Egyesült Államok elit nyíltkerekes versenysorozata talán soha nem látott közelségbe került ahhoz, hogy visszanyerjen valamit régi dicsfényéből. A múlt hónapban kiszivárgott középtávú tervek elég riasztóak a rövidebb szezonnal és a rengeteg bajnokságon kívüli versennyel, de a főnökség szavai alapján még csak tapogatózás indult el az évtized végi koncepció körvonalairól.

finis_1.jpg

Ha az IndyCar fejesei nem szúrják el, akkor a széria rajongóinak nem kell méltatlankodniuk az eseménytelen versenyek miatt. St. Petersburgben ritkán látunk kiélezett versenyeket, de a hétvégi futamnál jobban aligha alakulhatott volna a fájdalmasan hosszú holtszezon utáni visszatérés. Will Power zsinórban három elvesztett bajnoki cím után újult erővel vetette bele magát a címszerző hadjáratba, de az ausztrál az első csatát elvesztette: az új rajtoknál előbb Helio Castroneves, majd James Hinchcliffe előzte meg, majd egy verseny végi biztonsági autós fázis alatt értek véget győzelmi reményei, mikor JR Hildebrand ritkán látott figyelmetlenséggel ugródeszkának használta a 12-es Penske autót.

A szurkolók kedvence, James Hinchcliffe viszont végre révbe ért. Megszerezte élete első győzelmét, amely ráadásul még látványos is volt: az újrarajtoltatásnál először Powert, majd Castronevest utasította maga mögé, a győzelmet pedig még az utolsó körökben sem engedte ki a kezéből, mikor Helio nagy nyomás alatt tartotta.

simona.jpg

Kiszabadult a Lotus béklyójából a svájci Simona de Silvestro, és a KV Racing adta lehetőséget élete versenyével köszönte meg: napjaink legtehetségesebb hölgyversenyzője egész hétvégén az élmezőny névsorát ékesítette, a dobogós helytől viszont a gyorsan elhasználódó gumik megfosztották. Harmadikként így a katasztrofális 2012-es évet futó Marco Andretti ért célba a 2004-es bajnok Tony Kanaan előtt, aki az utolsó előtti körben előzte meg a küszködő svájci csapattársát. Simona egy fantasztikus finis végén lett hatodik, mikor a kétszeres bajnok Scott Dixonnal és a venezuelai EJ Visoval egy hármas gyorsulási versenyt rögtönöztek.

franchitti.jpg

Hiába indult tiszta lappal, mintha csak tavalyi vesszőfutását folytatta volna a négyszeres IndyCar bajnok Dario Franchitti. A verseny 18. körében a boxból kijövet lemásolta Charlie Kimball két évvel ezelőtti balesetét, az amerikaihoz hasonlóan vágva falnak autóját a hideg gumikon. A skóttól szokatlanok az efféle hibák, talán a túl hosszú tél viselte meg a magánéleti problémákkal is küzdő bajnokot? A Ganassi autók egyébként sem villogtak St. Pete-ben, amelynek oka leginkább a Honda motorok gyengélkedésében keresendő. A csapatfőnök, Chip Ganassi odáig merészkedett, hogy megkérdőjelezte a motorgyártó elkötelezettségét, és bár szavai talán túlságosan is kemények voltak, a japánok elmaradásáról már a tesztek után cikkeztek. Ganassiék álmos kezdéséről persze nem csak a motorok tehetnek, hisz az ugyanolyan erőforrást használó Takuma Sato szombaton a második helyre kvalifikálta AJ Foyt autóját.

rhr.jpg

Nem Franchitti volt az egyetlen betliző bajnok. Fél évig száradt az egyes rajtszám a címvédő Ryan Hunter-Reay autóján, de a vele járó dicsőség még várat magára: a 2006 után az első amerikai Indy-bajnok a nyolcadik helyről látta meg a zöld zászlót, a kockásat viszont már csak a garázsból, mivel az Andretti Autosport járgánya a 80. körben megadta magát.

greenflag.jpg

Meglengette a zöld zászlót az IndyCar sorozat új szezonja. Az akciódús floridai nyitány remélhetőleg csak prelűd volt egy októberig tartó nyíltsisakos küzdelemsorozathoz, amelynek következő állomása a birminghami Barber Motorsports Parkban lesz április 7-én.

Címkék: indycar st. petersburg

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr355174041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TeamOrder 2013.03.26. 21:43:23

Az IndyCarnak eddig sem a pályán nyújtott műsorral volt baj. Inkább a dögunalmas és ocsmány egyen autók, meg az ócska pályákkal, meg nem ártana néhány igazi sztár a sorozatnak. Most aki kicsivel is kiemelkedik a mezőnyből valamivel, azt elzavarják a NASCAR-ba aztán meg sír a szájuk hogy csak 200 ezer ember nézi a versenyeket a tv-ben. Jelenleg inkább az eljelentéktelenedés felé haladunk továbbra is. Ez a szezon sem fog semmi áttörést hozni sajnos.

Fábián Viktor 2013.03.26. 23:22:28

@TeamOrder: A versenyek sem voltak mindig jók. Biztos emlékszel, a 2009-es richmondi futam után maguk a versenyzők kértek bocsánatot az unalom miatt. A tavalyi texasi "csúszkálástól" a régi időket visszasíróknak azért könnybe lábadt a szemük. :D Franchitti szerencsére visszajött, szerintem Hornish is jobban járt volna, bár idén talán összejön neki valami a NNS-ben. Az autók, hát, nem szépek, de meg lehet őket szokni. Én kicsit pozitívabban látom a jövőt, ami a posztból nyilván kiderült, csak remélem, hogy semmilyen belpolitikai kakaskodás nem fogja rontani a sorozat hírnevét.

TeamOrder 2013.03.27. 09:39:00

@Fábián Viktor:

2009-ben csináltak néhány hülye szabálymódosítást ezért volt 1-2 unalmas futam, de rájöttek hogy mit szúrtak el plusz behozták a p2p-t aztán olyan futamokat láttunk hogy ihaj.

De én arra céloztam, hogy ha akár az elmúlt 10 évet CC-t IndyCart együtt nézzük, a pályán nyújtott teljesítménnyel nem volt baj általában, mégis ott tartunk hogy van egy sorozat amit senki nem néz. A pályán nyújtott produkció önmagában kevés és nem is fogja megmenteni az IndyCart.

Annyi pozitívum valóban van a jövőre nézve, hogy most már ott van egy Mark Miles, aki eddig elég meggyőző számomra, és talán sikerül leszerződtetni CEO-nak Zak Brownt, aki szintén jó húzás lenne. Csak kérdés, hogy a valós problémákat inkább a szőnyeg alá söprik ők is, mint tette azt Bernard, vagy megoldást is próbálnak rá keresni.
süti beállítások módosítása