Az Amerikai Le Mans Széria utolsó szezonja rajtolt el múlt héten a Sebringi 12 órás hosszútávú versennyel. Bár kikerült az Enduransz Világbajnokság versenynaptárából, bőséges mezőny lepte el az egykori katonai repteret. Öt különböző kategória keretein beül 42 autó feszült egymásnak. A várakozásoknak megfelelően a legendás futamon utolsó alkalommal fellépő Audi domináns győzelmet aratott, de a házon belüli szoros csatának köszönhetően mégsem fulladt unalomba a félnapos körözés.
Prototípusok
Benoit Treluyer és Marcel Fässler kétszeres Le Mans-i győztes páros mellett Oliver Jarvis kapott lehetőséget a világbajnoki címvédő kocsiban és a csapat mindössze nyolc másodperccel utasította maga mögé az Allan McNish, Tom Kristensen, Lucas di Grassi hármast. A két gyári autó folyamatos helycseréinek az 1-es trió vettet véget, mikor az utolsó előtti órában kezükbe vették az irányítást és meg is őrizték a leintésig. Mögöttük a harmadik helyért folyt kiélezett harc, de a Muscle Milk Pickett csapat gyorsaságát két, egy perces stop and go büntetés, egy, a rajt után mindössze két órával elszabadult bal első kerék, valamint számtalan koccanás törte meg. A dobogó legalsó fokát így a svájci Rebellion gárda Nicolas Prost, Nick Heidfeld, Neel Jani hármasa foglalhatta el. A sebringi verseny jövőre már a United SportsCar Racing égisze alatt került megrendezésre, amely sorozat nem biztosít terepet P1-es masinák számára. A rangos 12 órás 61. kiírása tehát a géposztály és vele együtt az Audi prototípusainak hattyúdalát is eljátszotta.
A P2-esek összecsapásában elmaradtak az egetverő izgalmak. A Level 5 istálló Scott Tuckerrel, Marino Franchittivel és az IndyCarból kiszoruló Ryan Briscoe-val egy kör előnnyel látta meg a kockás zászlót a második helyezett és testvérautó trió előtt.
Felejthető versenyen van túl a Don Panoz versenyeztette DeltaWing. 12 perccel a rajt után már a garázsba kellett tolni a még mindig kissé szokatlan külsejű konstrukciót, majd hosszas szerelés és 10 pályán töltött kör után végül a negyedik órában húzta le a rolót a csapat.
Grand Tourerek
Megszokhattuk, hogy az ALMS-ben a GT autók a hangulatfelelősek. Sebringben a Corvette Oliver Gavinnel, Tom Milnerrel és Richard Westbrookkal a volánnál szenzációs győzelmet aratott. Féltávnál váratlanul kialudtak a C6.R hátsó lámpái, amelynek életre keltése két körrel vetette vissza a sárga alakulatot. A trió visszatornázta magát az élbolyba, majd Westbrook összeakadt egy lassabb autóval, kihívva maga ellen a sportfelügyelők
haragját. Az utolsó órákban Milner vette át a Corvette irányítását és mindössze 14 perccel a leintés előtt az élre kormányozta az autót, miután a Risi Competizione Ferrariját terelgető Gianmaria Bruninak hátfájdalmai miatt át kellett adnia a stafétát Matteo Malucellinek. A Ferrarit ezután sorozatos balszerencse sújtotta, a Sebringi 12 óráson először versenyző olasznak a forgalommal és saját autójával is meggyűlt a baja.
2012-ben négy verseny erejéig megmutatta magát a nagyközönségnek a visszatérő Dodge Viper, idén pedig már Sebringben is pályára lépett az SRT Motorsports vadonatúj járgánya. A Corvette legnagyobb riválisa 1999-ben és 2000-ben uralta az Egyesült Államok versenypályáit, 1998-tól 2000-ig pedig zsinórban elhódította a Le Mans-i 24 órás GTS osztályának trófeáit. A Dodge szolid visszatérést produkált, a legjobb Viper a GT kategória 5. helyén végzett négy kör hátránnyal.
Utolsó évének vág neki az Amerikai Le Mans Széria, mielőtt a Grand-Am Rolex Sorozatával egy egyesült sportautószériát hozna létre. Jövőre egy teljesen más Sebringi 12 órást láthatunk. Egy olyat, amely az utóbbi évek egyik legnyíltabb küzdelmét hozhatja.