Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1 Ausztrál Nagydíj: Fekete arany

Fábián Viktor 2013.03.18. 17:31

podium_1.jpg

A 2013-as Forma-1-es évad nyitánya a fekete aranyról szólt. Utalhatna ez akár a Lotus csapatra is, de a fekete-arany istálló győzelméhez az előbb említett komponens járult hozzá a leginkább. A Pirelli tavaly év végén kizárta, hogy az új évad eleje a tavalyiéhoz hasonlóan a gumikról szóljon. Az Ausztrál Nagydíj végül mégsem a megszámlálhatatlan előzéssel, vagy incidenseivel kápráztatott el bennünket, hanem a gumik viselkedésének megismeréséből fakadó ádáz taktikai küzdelemmel. Kimi Räikkönen és a Lotus rendkívül hatékonyan bánt a szeszélyes természetű abroncsokkal, így a finn vetélytársaihoz képest eggyel kevesebbszer látogatta meg a boxutcát. Ennek köszönhetően az 58. kör végén ő halad át elsőként a célvonalon, álomszerű évkezdéssel ajándékozva meg csapatát. Úgy tűnik, tényleg tudja, mit csinál...

melbourne_1.jpg

Megjósolhatatlan volt az erősorrend Melbourne előtt. A hétvége a Red Bull dominanciájával kezdődött, amely az időjárás miatt vasárnapra halasztott második és harmadik időmérő etapon folytatódott. Az energiaitalosok lecsaptak az első sorra, sokakban felidézve a rossz emlékű 2011-es szezont. Úgy tűnt, - és mindenki arról beszélt - hogy a Red Bull tesztidénybeli formája altatás volt. A futam után elmondható, hogy az is volt, meg nem is. Sebastian Vettel Barcelona után az extrém gyorsan kopó gumikra panaszkodott, amely probléma elől hiába repült a címvédő csapat a déli kontinensre. Az élmezőnyből a Mercedes mellett a Red Bull fogyasztotta el leghamarabb a Pirelli abroncsait, megpecsételve a háromszoros világbajnok győzelmi esélyeit.

mercedes.jpg

A barcelonai hév után lehűltek a kedélyek a Mercedes-nél. A W04 továbbörökítette elődei egyes gyerekbetegségeit. Az ígéretes előszezon után Lewis Hamilton ötödik helyével és Nico Rosberg műszaki hiba miatti kiesésével távozott a német gyári gárda az Albert Parkból. Hamilton örült az eredménynek, de az utolsó tesztsorozatot követően győzelmekről beszélt és az Ezüstnyilak teljesítménye pénteken és szombaton is biztató volt.

A várakozásoknak megfelelően a másik Ezüstnyíl, a McLaren végigszenvedte az ausztrál versenyhétvégét. Pénteken még a pontszerzés is nehezen elérhető célnak tűnt, a versenyen pedig bebizonyosodott, hogy tényleg nagy szükség lett volna a wokingiaknak az égi áldásra. Jenson Button soványka két pontja áll a csapat neve mellett a konstruktőri összesítésben. Legutóbb 2004-ben kezdte hasonlóan rosszul az idényt a brit istálló, akkor David Coulthard egy pontjával pironkodtak. A paddock-ban már felreppent a pletyka, hogy a csapat visszatér a tavalyi autóhoz, de ezt egyelőre cáfolták.

ferrari2.jpg

Úgy tűnik, két vakvágányon töltött év után a Ferrari rátalált a helyes útra. Az olaszoknak ezúttal nem kellett szerencse a pozitív eredményhez, Fernando Alonso és Felipe Massa önerőből tudott a legjobb helyekért küzdeni. Alonsónak sikerült, ami tavaly év végén oly sokszor nem: Vettel előtt végzett, a gumitaktika mellett annak köszönhetően, hogy az F138 versenytempója jobbnak tűnt a Red Bullénál. A Toyota szélcsatornája tehát felbecsülhetetlen segítség volt a nagy múltú gárdának. Massát negyedikként intette le a kockás zászló, az erős kezdés pedig arra utal, hogy a brazil végleg maga mögött hagyta hungaroringi balesetét.

force india.jpg

A hétvége legnagyobb meglepetését a Force Indiához egy év szünet után visszatérő Adrian Sutil hozta. A német a többiek szuper lágy-közepes konstellációját a feje tetejére állította és a futam végén váltott a pirossal jelölt papucsokra. A cseréig az élmezőnyben tartotta Vettelék tempóját és a fordított gumiválasztással akár a dobogót is megszerezhette volna. Az utóbbi két év tapasztalatait meghazudtolva azonban az abroncsok váratlanul elfogytak és a német végül annak is örült, hogy egyáltalán célba ért. Hetedikként szelte át a célvonalat, régi-új csapattársa, Paul di Resta előtt. Roppant versenyképes volt az indiai istálló autója, és uralni tudta a masszív középmezőnyt az Albert Parkban. Teljesítményük fényét viszont elhomályosítja az a tény, hogy Nico Hülkenberg benzintankjának problémáival a Sauber már a rajt előtt elvesztett egy autót, Esteban Gutierreztől pedig aligha volt várható, hogy bemutatkozó versenyén Sutilékkal küzdjön.

A Force India szárnyalásának reciprokát mutatta be a Williams. A grove-i alakulat végigbetlizte a hétvégét és pont nélkül hagyta el a kenguruk földjét. Barcelonából győzelemre éhesen távozó Pastor Maldonado vezethetetlennek titulálta az FW35-öt, állítását pedig a verseny 24. körében egy kicsúszással bizonyította. Valteri Bottas a 14. helyig jutott, csak a két seregajtó gárdát sikerült legyűrnie.

malajzia.jpg

Szoros mezőnyt vártunk Melbourne-ben és nem csalódtunk. A Red Bull, a Ferrari, a Lotus és a Mercedes sokáig árnyékként követték egymást, míg a gumitaktika leosztotta a lapokat. A szakértők óvatosságra intenek, hisz az Albert Park utcáin kialakított versenypálya egyedülálló a száguldó cirkusz naptárában. A csapatok kivárnak a magabiztos, vagy a lemondó nyilatkozatokkal és mindenki Malajziától várja a kép tisztulását. A korábbi években gyakran változott a sorrend a délkelet-ázsiai országban, de az Ausztrál Nagydíjat talán mégsem érdemes talonba helyezni: 1996 óta ugyanis 11 alkalommal azt a versenyzőt koronázták meg év végén, aki az Albert Parkban nyert.

Az esőt megúszták vasárnap a pilóták, de a hétvégén nyakukba kaphatják az elmaradt égi áldást: a monszun vidéke, Malajzia következik.

Címkék: f1 forma-1 melbourne ausztrál nagydíj

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr825143492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LnB 2013.03.19. 14:06:07

Nascar versenyekről nem várható futamonkénti elemzés? Vagy több információ? Én szívesen olvasnám. Persze az F1is érdekel, de Nascar-ról nem lehet magyar oldalakon olvasni :(

Fábián Viktor 2013.03.21. 22:01:39

@LnB: Eredetileg nem terveztem futamonként, inkább időszakonként, de ha van rá igény, akkor szívesen. :)

LnB 2013.03.22. 05:48:43

@Fábián Viktor: Miattam természetesen nem kell futamonként. Úgy is megnézem mindíg :)
süti beállítások módosítása