A 2013-as Forma-1-es évad nyitánya a fekete aranyról szólt. Utalhatna ez akár a Lotus csapatra is, de a fekete-arany istálló győzelméhez az előbb említett komponens járult hozzá a leginkább. A Pirelli tavaly év végén kizárta, hogy az új évad eleje a tavalyiéhoz hasonlóan a gumikról szóljon. Az Ausztrál Nagydíj végül mégsem a megszámlálhatatlan előzéssel, vagy incidenseivel kápráztatott el bennünket, hanem a gumik viselkedésének megismeréséből fakadó ádáz taktikai küzdelemmel. Kimi Räikkönen és a Lotus rendkívül hatékonyan bánt a szeszélyes természetű abroncsokkal, így a finn vetélytársaihoz képest eggyel kevesebbszer látogatta meg a boxutcát. Ennek köszönhetően az 58. kör végén ő halad át elsőként a célvonalon, álomszerű évkezdéssel ajándékozva meg csapatát. Úgy tűnik, tényleg tudja, mit csinál...
Megjósolhatatlan volt az erősorrend Melbourne előtt. A hétvége a Red Bull dominanciájával kezdődött, amely az időjárás miatt vasárnapra halasztott második és harmadik időmérő etapon folytatódott. Az energiaitalosok lecsaptak az első sorra, sokakban felidézve a rossz emlékű 2011-es szezont. Úgy tűnt, - és mindenki arról beszélt - hogy a Red Bull tesztidénybeli formája altatás volt. A futam után elmondható, hogy az is volt, meg nem is. Sebastian Vettel Barcelona után az extrém gyorsan kopó gumikra panaszkodott, amely probléma elől hiába repült a címvédő csapat a déli kontinensre. Az élmezőnyből a Mercedes mellett a Red Bull fogyasztotta el leghamarabb a Pirelli abroncsait, megpecsételve a háromszoros világbajnok győzelmi esélyeit.
A barcelonai hév után lehűltek a kedélyek a Mercedes-nél. A W04 továbbörökítette elődei egyes gyerekbetegségeit. Az ígéretes előszezon után Lewis Hamilton ötödik helyével és Nico Rosberg műszaki hiba miatti kiesésével távozott a német gyári gárda az Albert Parkból. Hamilton örült az eredménynek, de az utolsó tesztsorozatot követően győzelmekről beszélt és az Ezüstnyilak teljesítménye pénteken és szombaton is biztató volt.
A várakozásoknak megfelelően a másik Ezüstnyíl, a McLaren végigszenvedte az ausztrál versenyhétvégét. Pénteken még a pontszerzés is nehezen elérhető célnak tűnt, a versenyen pedig bebizonyosodott, hogy tényleg nagy szükség lett volna a wokingiaknak az égi áldásra. Jenson Button soványka két pontja áll a csapat neve mellett a konstruktőri összesítésben. Legutóbb 2004-ben kezdte hasonlóan rosszul az idényt a brit istálló, akkor David Coulthard egy pontjával pironkodtak. A paddock-ban már felreppent a pletyka, hogy a csapat visszatér a tavalyi autóhoz, de ezt egyelőre cáfolták.
Úgy tűnik, két vakvágányon töltött év után a Ferrari rátalált a helyes útra. Az olaszoknak ezúttal nem kellett szerencse a pozitív eredményhez, Fernando Alonso és Felipe Massa önerőből tudott a legjobb helyekért küzdeni. Alonsónak sikerült, ami tavaly év végén oly sokszor nem: Vettel előtt végzett, a gumitaktika mellett annak köszönhetően, hogy az F138 versenytempója jobbnak tűnt a Red Bullénál. A Toyota szélcsatornája tehát felbecsülhetetlen segítség volt a nagy múltú gárdának. Massát negyedikként intette le a kockás zászló, az erős kezdés pedig arra utal, hogy a brazil végleg maga mögött hagyta hungaroringi balesetét.
A hétvége legnagyobb meglepetését a Force Indiához egy év szünet után visszatérő Adrian Sutil hozta. A német a többiek szuper lágy-közepes konstellációját a feje tetejére állította és a futam végén váltott a pirossal jelölt papucsokra. A cseréig az élmezőnyben tartotta Vettelék tempóját és a fordított gumiválasztással akár a dobogót is megszerezhette volna. Az utóbbi két év tapasztalatait meghazudtolva azonban az abroncsok váratlanul elfogytak és a német végül annak is örült, hogy egyáltalán célba ért. Hetedikként szelte át a célvonalat, régi-új csapattársa, Paul di Resta előtt. Roppant versenyképes volt az indiai istálló autója, és uralni tudta a masszív középmezőnyt az Albert Parkban. Teljesítményük fényét viszont elhomályosítja az a tény, hogy Nico Hülkenberg benzintankjának problémáival a Sauber már a rajt előtt elvesztett egy autót, Esteban Gutierreztől pedig aligha volt várható, hogy bemutatkozó versenyén Sutilékkal küzdjön.
A Force India szárnyalásának reciprokát mutatta be a Williams. A grove-i alakulat végigbetlizte a hétvégét és pont nélkül hagyta el a kenguruk földjét. Barcelonából győzelemre éhesen távozó Pastor Maldonado vezethetetlennek titulálta az FW35-öt, állítását pedig a verseny 24. körében egy kicsúszással bizonyította. Valteri Bottas a 14. helyig jutott, csak a két seregajtó gárdát sikerült legyűrnie.
Szoros mezőnyt vártunk Melbourne-ben és nem csalódtunk. A Red Bull, a Ferrari, a Lotus és a Mercedes sokáig árnyékként követték egymást, míg a gumitaktika leosztotta a lapokat. A szakértők óvatosságra intenek, hisz az Albert Park utcáin kialakított versenypálya egyedülálló a száguldó cirkusz naptárában. A csapatok kivárnak a magabiztos, vagy a lemondó nyilatkozatokkal és mindenki Malajziától várja a kép tisztulását. A korábbi években gyakran változott a sorrend a délkelet-ázsiai országban, de az Ausztrál Nagydíjat talán mégsem érdemes talonba helyezni: 1996 óta ugyanis 11 alkalommal azt a versenyzőt koronázták meg év végén, aki az Albert Parkban nyert.
Az esőt megúszták vasárnap a pilóták, de a hétvégén nyakukba kaphatják az elmaradt égi áldást: a monszun vidéke, Malajzia következik.