Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WRC: Egy új korszak hajnala

Fábián Viktor 2013.01.21. 22:55

336643-sebastien-loeb.jpg

A hétvégi Monte Carlo Ralival kezdetét vette a Rali Világbajnokság 2013-as évada, amely egy új korszakot nyitott meg a renoméjában jócskán megtépázott bajnokság életében. Akik figyelemmel követték a WRC tavalyi kálváriáját, azok az elmúlt hetek kedvező eseményei miatt megkönnyebbülten várhatták az új szezont. Tavaly ilyenkor a promóter, North One Sport összeomlásától zengett a ralivilág, az irányítás nélkül maradt világbajnokság pedig kis híján szakadékba zuhant: a versenyeket minden országnak egymaga kellett megszerveznie, a szezonnyitó előtt nem állt rendelkezésre időmérő rendszer és nyáron a főszponzor Nokia visszavonulót fújt. Korábban elképzelhetetlen állapotok uralkodtak a ralizás királykategóriájában. Az FIA több hónapos lázas kutatás után rátalált az új promóterre, így 2013-tól a Red Bull őrködik a WRC felett.

Igazából nem a sorozat hátterének biztosítása miatt kezdődött új éra Monte Carlo szerpentinjein: a kilencszeres világbajnok, a szériát 2004 és 2012 között uraló Sebastien Loeb tavaly év végén bejelentette, 2012 volt számára az utolsó teljes szezon és 2013-ban már csak az általa legkedveltebb helyszíneken fog rajthoz állni. A francia nyomasztó fölénye után így remélhetőleg egy tíz éve nem látott szoros vb-nek lehetünk majd szemtanúi. A megüresedett trónra mindenesetre van néhány utódjelölt, a Monte Carlo Rali pedig lerántotta a leplet az idei forgatókönyvről. Legalábbis egy részéről.

vw_montecarlo.jpg
Üdítő meglepetés volt a Volkswagen szereplése: az idén már teljes erővel támadó gyári alakulat Sebastien Ogier-t és Jari Matti Latvalát küldte csatába, az eredmény pedig még számukra is meglepő volt: a francia megnyerte az első szakaszt, majd konstans teljesítményének hála a második helyen zárt. A csapatot nagyon fellelkesítette a siker és Ogier is végre számára kellemes környezetben versenyezhet. A vb címre már 2011-ben is hajazó franciát akkor a Citroen csapatvezetése hűtötte le, mikor egyértelművé tették számára, hogy Loeb a csapat első számú versenyzője. Az acsarkodást megunva szerződött a Volkswagenhez, a tavalyi tesztév után pedig végre tényleg összejöhet az áhított siker.

A Citroen új vezérévé avanzsáló Mikko Hirvonen készülhet a belháborúra: a tavaly a Minivel az eredmények után futó spanyol Dani Sordo élete első raligyőzelmére készül, ami szinte hihetetlen, de még nem adatott meg neki. A nyitányon Sordo a dobogó legalsó fokáig jutott, épp megelőzve finn márkatársát.

1116_rally_monte_carlo_2013_e1bea89c11.jpg
A Ford gyári csapatként nem tért vissza, de az amerikai márkát nem kell nélkülöznünk, hála az M-Sportnak és Nasser Al-Attiyahnak, aki nemcsak támogatásával, de tudásával is gazdagítja a Ford csapatait: a katari a Dakar-rali miatt a Montén nem indult, de a következő fordulón, Svédországban már ott lesz. A Ford M-Sport gárdáját a nagyon tehetséges, ám olykor forrófejű Jevgenyij Novikov és Mads Ostberg képviseli, a 2010-es IRC bajnok Juho Hänninen és Thierry Neuville pedig Al-Attiyah kontingensében kapott helyet.

mini_is_back_where_it_made_history_news_full_large_gallery.jpg
Szolid csapatot alkot a Mini: a Fordhoz hasonlóan ők is gyári támogatás nélkül maradtak, de a Lotos Team WRC a lengyel Michal Kosciuszkóval megkísérti a pontszerző helyeket. Az első nekifutásuk csak félig volt eredményes, mert a lengyel csak egy pontot zsebelt be. 2013 sem múlhat el a Prodrive istálló nélkül, de gyártól teljesen független voltuk miatt a gyártók versenyében idén nem vehetnek részt.

Nézzük az idei Monte Carlo Ralit kicsit részletesebben: az utóbbi évekkel ellentétben végig hó nehezítette a száguldást, amely az utolsó nap esőzései miatt latyakká alakulva állította lehetetlen feladat elé a versenyzőket. Az élmenők tizedelését az utolsó nap, azon belül a 14. szakasz végezte el, amely a dobogóért küzdő Jevgenyij Novikov, majd Jari-Matti Latvala és Juho Hänninen versenyének is véget vetett, igaz, utóbbi nem baleset, hanem műszaki problémák miatt került az út szélére. A rossz időjárás miatt hazamenekülő és ezért az utakat bedugító rajongók miatt az utolsó két szakaszt törölték, így a hivatalos végeredmény 16. etap után alakult ki. Paradox módon Sebastien Loeb győzelmével kezdődött a Loeb-korszak utáni első szezon, de a kilencszeres vb-győztes korábbi hat Monte diadala után egyébként is a legnagyobb esélyesként érkezett meg a hófödte hercegségbe. A Fordnak Novikov kiesése után meg kellett elégednie Ostberg hatodik helyével, akit egy privát Citroennel induló Bryan Bouffier is megelőzött. A világbajnokságot egy forduló után Loeb vezeti, az említett okok miatt viszont a de facto éllovas egy másik Seb, Ogier. Nem csoda, hogy hurráoptimizmustól hajtva hagyta el a VW a francia monarchiát. Vélhetően ez a lelkesedés kitart Svédországban is, ahol a WRC folytatódik február 7-én.

Címkék: volkswagen ford citroen monte carlo wrc loeb latvala hirvonen novikov hanninen ogier sordo m-sport al-attiyah

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr485033240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása