Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1: Villanyoltás után

Fábián Viktor 2013.11.27. 20:40

vet_1.jpg

Izgalmas versennyel, de meglepetések nélkül zárult a Forma-1 2013-as szezonja Brazíliában. Sebastian Vettel rekordot döntött zsinórban kilencedik futamgyőzelmével, a Red Bull megállíthatatlan bajnokának megsemmisítő teljesítménye után pedig aligha akadnak szurkolóin kívül olyanok, akik ne áhítoznának egy kis változatosság után.

A július 28-án rendezett Magyar Nagydíj volt az évad utolsó versenye, melyet nem a négyszeres világbajnok nyert meg! 2014 a V6-os turbómotorokkal egy teljesen új fejezetet nyit a száguldó cirkusz történetében, amitől persze az várható, hogy újrakeveri a kártyákat. Mégsem biztos, hogy az ideihez hasonló dominancia nem fordul elő jövőre, mint ahogy az sem, a Red Bull visszaesik. Az új szabályok viszont a lehető legjobb esélyt adják az önmagukat kereső riválisoknak és nem mellesleg alaposan felkavarják a Forma-1 állóvizét. Erre úgy van szükség, mint egy falat kenyérre.

web3.jpg

Egyvalaki már nem lesz része a jövő évi sakkjátszmának. Mark Webber F1-es pályafutása során szinte mindig rosszkor volt rossz helyen. A Williams-hez a csapat mélyrepülésének kezdetén igazolt, a Red Bullnál pedig csak Vettel érkezésével kapta meg a versenyképes autót. Felesleges arról beszélni, mi történt volna, ha az ausztrált nevezik ki zászlóvivőnek. Lehet, hogy nyert volna világbajnoki címeket, lehet, hogy nem. Webber karrierje alatt elérte, amit tudott, és a motiváció hiányának tükrében a lehető legjobb döntés volt az Enduransz Világbajnokságba szerződni. A Red Bull ausztráljára a Forma-1 közössége mint szókimondó, egyenes emberre fog emlékezni. Olyan versenyzőre, aki a levezető körében levetette a sisakját, hogy még utoljára a világ szemébe nézve búcsúzzon. Már alig várom, hogy visszatérjen Le Mans-ba, ahol ezúttal remélhetőleg a pályafutása és nem az autója fog a magasba ívelni.

massa2.jpg

Új környezet vár Felipe Massára. A Ferraritól nyolc év szolgálat után távozó brazil a jövőre Mercedes motorra váltó Williams kék-fehér overallját ölti magára. Felipe utolsó olaszoknál töltött éveiben csak árnyéka volt egykori önmagának, és a csapatváltásnál jobb módszert nem találhatott a másodvirágzáshoz. Ha nyerni nem is tud majd a grove-i istállóval, a benne rejlő potenciált külső nyomás nélkül autózhatja ki magából.

Robbanás előtt a pilótapiac. Heikki Kovalainen gyengécske beugrásával szinte biztosan kiesett a Lotus fennmaradó üléséért folytatott küzdelemből, melyet Pastor Maldonado nyerhet meg. A venezuelait támogatója a Sauberhez is beprotezsálhatja, ahol Nico Hülkenberg, Esteban Gutierrez és Szergej Szirotkin is a várólistán szerepel. Nico Hülkenberg agóniája a legjobb példa arra, milyen kétségbeesetten kell küzdenie egy olyan tehetségnek, akinek érdemességét senki nem kérdőjelezi meg. A nagy csapatok szerint is maradnia kell a németnek, a baj az, hogy Nicónak nem szavakra, hanem egy szerződésre van szüksége, melyet Montezemolo és társai is vonakodtak az orra alá tolni. Sergio Perezt eközben a 23. órában tette lapátra a McLaren. Aligha a harmatos autóban nyújtott teljesítménye volt a szerződésbontó ok, a wokingiak egyszerűen helyet szorítottak Kevin Magnussennek, aki állítólag egy gentlemen's agreement megszegése miatt nem került a Marussiához. És akkor még nem esett szó a Force India párosáról, ahol mindkét pilóta rúdja kifelé áll.

maldo.jpg

Decemberben várhatóan utoljára lépnek pályára az idei konstrukciók. A Pirelli bahreini gumitesztjével vonultatja nyugdíjba a jelenlegi autókat, januártól pedig elkezdődik az ugrás az ismeretlenbe. A téli tesztek előtt a gépek többségéről lehull a lepel, és attól tartok, egyik kétségből a másikba fogunk esni, ami a külcsínt illeti. Ha az autók rondák is lesznek, a versenyek minősége elkendőzheti a megnyúlt orrokat. Ugrás az ismeretlenbe, de hogy vízbe, vagy betonba landol a Forma-1, arról Melbourne-ben bizonyosodunk meg először.

Képek: Getty Images

Címkék: f1 forma-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr255661513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása