Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

United SportsCar: Tanulópénz

Fábián Viktor 2014.01.31. 15:22

tusc1.jpg

Hosszú várakozás előzte meg, de múlt hétvégén a Daytonai 24 órással végre kezdetét vette a Grand-Am Rolex Series és az Amerikai Le Mans Széria házasságából született Tudor United SportCar Championship. Az észak-amerikai sportautó versenyzés krémje egyetlen szervezet irányítása alá került, mégis két, koncepciójában teljesen eltérő széria egyesülését sokan kétkedve figyelték. A daytonai verseny megvilágította a bajnokság gyenge pontjait és újabb kérdéseket vetett fel.

Ahogy mindenkinek, aki figyelemmel követte a versenyt, nekem is vegyesek az érzéseim. Egyetlen nagy bajnoksággá szervezni a két legjobb sportautó szériát? Hol itt a baj, kérem? Egyetlen nagy bajnoksággá, amely magában foglalja az Egyesült Államok legnívósabb enduransz versenyeit, a Daytonai 24 órást, a Sebringi 12 órást, a Watkins Gleni 6 órást és az őszi klasszikust, az 1000 mérföldes Petit Le Mans-t. A versenynaptár ígéretes, az indulók tetemes mennyisége miatt pedig a kevés garázzsal rendelkező pályákon külön napokon kell az egyes kategóriák versenyeit rendezni. A PR osztályon tapsolnak, hisz ennyi bőven elég, hogy dagályos sajtóanyagokkal eladhatóvá tegyék a szériát. Kik nem tapsolnak?

tusc2getty.jpg

Az LMP2-es csapatok, akiket a Daytona Prototípusokkal együtt betoltak a Prototípus kategóriába, hogy aztán esélyük se legyen a győzelemért harcolni. Az 5-ös rajtszámú Action Express Racing Joao Barbosával, Christian Fittipaldival és Sebastien Bourdais-vel, akik egy megnyert 24 órást veszítettek el majdnem egy verseny végi, opportunista-gyanús biztonsági autós fázissal. A szurkolók, akik ugyanezért cirkuszi nézőnek is érezhették magukat, mert a verseny első 23 órájában és 40 percében felépítetteket rombolta volna le a versenyirányítás, hogy egy SC nélkül megoldható incidensre hivatkozva szorossá tegyen egy enduranszversenyt. A GT Daytona géposztály győztese, a Level 5 Ferrari, akik elkerülhető ütközés okozása miatt kaptak büntetést a verseny után és vesztették el az egy időre elsőséget, csak azért, hogy kiderüljön, valójában nem is volt ütközés.

Hogy miért volt szükség 20 perccel a leintés előtt beküldeni a Safety Cart, arra leginkább a bajnokság megszületésének módja adja meg a választ. A rendkívül diplomatikusan egyesülésnek hívott folyamat ugyanis valójában az ALMS bekebelezése volt a NASCAR tulajdonában álló Grand-Am által. Nem véletlen, hogy a neves motorsport.com a sportautó versenyzés NASCARizálódásáról ír, mikor az ott látott „fantomsárgák” visszaköszönését tapasztalja a 24 óráson.

tusc3rolex.jpg

Egyvalamit meg kell értenie a szervezőknek: ami a NASCAR-ban megtűrt jelenség, az hiteltelenné teszi a sportautózást. A NASCAR ugyanis a motorsport faktor mellett jelentős show faktort is tartalmaz, ami sokkal kevésbé van jelen az enduransz sportban és a műviességet elutasító rajongói által sokkal kevésbé tolerált. Persze egy verseny alapján nem lehet általános igazságokat kinyilvánítani, és hiba volna leírni ezt a rengeteg potenciállal rendelkező szériát. Az idei Daytonai 24 órás kétségkívül jó lecke volt a TUSC számára, reméljük, tanul is belőle.

Képek: caranddriver.com, Getty Images North America, Rolex

Címkék: daytona tusc united sportscar

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr355791612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása