Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1 Japán Nagydíj: Akik legyőzhetik Vettelt

Fábián Viktor 2013.10.15. 13:09

f1_1.jpg

A 41. körig volt izgalmas a múlt hétvégén rendezett Forma-1-es Japán Nagydíj, ahol Sebastian Vettel Spa-Francorchamps óta tartó megsemmisítő hadjárata folytatódott. Kinek megsemmisítő? Csapattársának, Mark Webbernek, aki a pole pozícióból indulva csak másodikként tudott célba érni, a többi versenyzőnek, akiket messze a kincstári optimizmust meghaladó szemlélettel lehet csak riválisnak tekinteni és az egész idei világbajnokságnak, melyet másfél hónap alatt lerendezett a világbajnoki címvédő. Négy futammal a 2013-as idény vége előtt a háromszoros világbajnok régóta fennálló rekordokat állíthat be és dönthet meg, mert megverni a Red Bullt valóban már csak bottal lehet.

Vettelen kívül két győztese volt a szuzukai futamnak: mi, szurkolók és Romain Grosjean. Mi nyertünk, mert a verseny legnagyobb részében valós esélye volt annak, hogy több mint két hónap után ne a német és az osztrák himnusz csendüljön fel az eredményhirdetés során, és Grosjean nyert, mert megmentette a nagydíjat az unalomtól és kivívta versenyzőtársai, csapata és a nézők tiszteletét. A francia sosem vezetett még ennyire jól Forma-1-es futamon és tette ezt épp akkor, mikor Kimi Räikkönen kissé beleszürkült a mezőnybe. A finn világbajnok év végi távozásával Grosjeannak most kell bizonyítania, készen áll, hogy 2014-ben a csapat zászlóvivője legyen, és ha a hátralévő versenyeken is ilyen magabiztosan fog vezetni, kétség sem fog férni ahhoz, hogy megérett egy topcsapat vezetéséhez.

renaultgro.jpg

Micsoda hullámvölgyeken ment Romain keresztül az utóbbi években! Miután 2009-ben Nelson Piquet Jr.-t harmatos teljesítménye miatt szélnek eresztette a Renault, a GP2-ben jeleskedő Grosjean megkapta élete lehetőségét, és az augusztus végi Európa Nagydíjon beülhetett a brazil autójába. Óriási tehetségnek kiáltották ki, annál nagyobb csalódást keltett viszont, hogy legjobbként mindössze egy 13. helyre tellett tőle Sao Paulóban. A fiatal francia egyetlen alkalommal sem tudott a pontszerzés közelébe kerülni, így nem maradt számára hely a csapatban, mely 2010-ben teljesen új vezetőséggel és versenyzőpárossal állt fel. Bár kegyvesztetté vált, Grosjean nem adta fel, és új alapokra helyezte karrierjét. 2010 sikereket hozott, a rövid történelmét akkor kezdő GT1-es Világbajnokságban két diadalt gyűjtött be, míg az ugyancsak akkor létrejött Auto GP sorozatban úgy hódította el a bajnoki trófeát, hogy a szezon hat versenyhétvégéjéből kettőn el sem indult. Még ugyanabban az évben visszahívták a GP2-be, ahol kétszer állhatott fel a dobogóra.

groxpb.jpg

Túl korán dobták a mélyvízbe, mondták sokan, és Grosjean maga is bevallotta, nem állt készen a Forma-1-re. 2011-ben megnyerte a GP2 ázsiai és nemzetközi sorozatát, és tavaly új versenyzőként tért vissza a királykategóriába. Keveseknek adatik meg, hogy egy gyenge Forma-1-es produkció után új lehetőséget kapjanak, és Grosjean kis híján eljátszotta a másodikat is. Spái és szuzukai balesetei, az egy versenytől való eltiltás és számos kisebb hiba ellenére a Lotus 2013-ra bizalmat szavazott a franciának. Hogy beváltott ígéret, vagy elkallódó tehetség címkéjével vonul majd vissza a Forma-1-től, az a következő években derül majd ki.

epasauber.jpg

Kétségbeejtő, hogy egy olyan kvalitásokkal rendelkező pilóta, mint Nico Hülkenberg, mennyire nem vonzó egy élcsapat számára. Csupán a napokban került nem hivatalos megerősítésre a hír, mely szerint a német jövőre a Lotus színeibe öltözik, de a fekete-arany autóig vezető út rögösnek bizonyult. Nem titok, hogy a német Ferraris szerződéséről már csak az aláírás hiányzott, mikor a Scuderia Räikkönen mellett tette le a szavazatát. Senki nem vitatja, hogy Hülkenberg egy ütőképes autóval a világbajnoki címért harcolna, mégis, idén ingyen kell, hogy versenyezzen a Sauber csapatnál. Öröm az ürömben, hogy a grafitszürke svájci autó a szezon második felében magára talált, és Nico azóta világbajnokoknak okoz izzasztó perceket. Koreában egy negyedik, Japánban egy hatodik helyet hozott a Sauber konyhájára, és ha folytatja remeklését, a hinwiliek megelőzhetik a szezon első felében még a McLarent szorongató Force Indiát a konstruktőrök összesítésében. Grosjean-Hülkenberg páros a Lotusnál? Hölgyeim és Uraim, tegyék meg tétjeiket! 

Képek: BBC, Clive Mason/Getty Images, XPB Images, EPA

Címkék: f1 forma-1 japán nagydíj suzuka

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr235569693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huncutkukac (törölt) 2013.10.16. 09:18:20

Tétre, befutóra?

Az első tízben sem lesznek a versenyidény végére.

saintVTi 2013.10.30. 14:54:03

A Lotus mint topcsapat? hehee... kellene valaki oda, aki taktikai utasításokat is tud osztani a rengeteg geek-nek, mert azon sorra véreznek el... sajnos
Ha lenne normális előre kitalált taktika, és rendes boxmunka, talán előbbre is végezhetnének, és akkor tényleg topcsapat lenne
süti beállítások módosítása