Túraautó Világbajnokság 19. és 20. forduló - Suzuka, Japán
Ázsiába érkezett a WTCC mezőnye, ahol az évad utolsó három versenyére kerül sor. Elsőként a legendás suzukai pálya következik, de sajnos, ahogy az elmúlt két évben, úgy idén sem ült tűkön senki a japán forduló előtt: a szervezők mit sem tanulva az eddigi tapasztalatokból, ismét az alig egy perc alatt levezethető, versenyzésre nem, bemutató autózásra viszont annál inkább alkalmas keleti szekciót jelölték ki a hétvégére. Nemcsak afelől nincs tehát kétség, hogy Yvan Muller négyszeres világbajnokként távozik Japánból, hanem afelől sem, hogy Suzuka harmadik WTCC évében sem tud emlékezetes hétvégét nyújtani. Vagy mégis? Michelisz Norbi pole pozíciót szerzett a vasárnapi első versenyre, így nekünk, magyaroknak felejthetetlen maradhat a felkelő nap országának fordulója, ha a magyar versenyző megszerezné a Honda első hazai sikerét. Valljuk be, erre minden esélye megvan egy olyan pályán, ahol szinte képtelenség előzni.
Forma-1 13. forduló - Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl
Búcsút vett az öreg kontinenstől a száguldó cirkusz és meg sem állt az egyik Kis Tigrisig, mely a Forma-1 első és eddigi egyetlen rajttól célig tartó éjszakai versenyeként debütált öt évvel ezelőtt. Szingapúr utcái jelentik az év legnagyobb fizikai és mentális igénybevételét: a rendkívül technikás és megterhelő vonalvezetés mellett a magas páratartalom, a villanyfény és a két órás időlimitet rendszeresen megközelítő, vagy elérő versenyidőtartam. Nem csoda, hogy a naptárba kerülése óta minden évben biztonsági autós fázisok szakítják meg a futam menetét, de elég lesz-e az összerázott mezőny Sebastian Vettel megveréséhez? A címvédő 53 pont fór tudatában állhat fel a rajtrácsra, és persze a lenyűgöző ázsiai statisztikáival a háta mögött. A háromszoros világbajnok messze a legsikeresebb az év végi ázsiai hétvégéken, így nem feltétlenül az a kérdés, világbajnokká avatják-e őt idén is, hanem, hogy mennyi fordulóval az évadzáró előtt.
Enduransz Világbajnokság 5. forduló - Austini 6 órás, Texas, Egyesült Államok
Az alig egy éve átadott, de már sokat látott Circuit of the Americas gépszíja a WEC mezőnyét is elkapta, így Sebringet sutba dobva Austinba költözött az észak-amerikai forduló. Igazi enduransz fesztivált hoztak össze a szervezők, hisz a vasárnapi világbajnoki futam előtt szombaton az Amerikai Le Mans Széria mezőnye is pályára lép, így a hosszútávú versenyzés amerikai rajongói látnak majd akciót bőven. Az Audi győzelme borítékolható, a kérdés már csak az, hogy az "ifjú titánok", vagy a "nagy öregek" közül ki kerül ki győztesen a hat órás forgatagból. A Toyota továbbra is szárnyaszegetten, egy autóval indul, de a következő, hazai fordulóra ismét teljes erőbedobással készülnek. Ne feledkezzünk meg persze a GT mezőnyről, ahol az Aston Martin és a Ferrari folytatódó ütközete szolgálhat a legnagyobb látványossággal.
Blancpain Endurance Series 5. forduló - Blancpain 1000, Nürburgring, Németország
Európa nem marad csendes, a legnagyobb nemzetközi enduransz GT bajnokság ugyanis egy 1000 km-es versennyel búcsúztatja az évet az Eifel-hegység legendás pályáján. Matematikailag hat csapat is esélyes a bajnoki címre, így az egyébként is kemény küzdelmeiről elhíresült sorozat szervezői dörzsölhetik a tenyerüket, a test test elleni küzdelmek garantáltak.
Képek: WTCC, f1-fansite.com, Matthias Dubach, Maximilian Graf