Érdekes hír látott napvilágot csütörtökön: egy bennfentes újságíró szerint a Ferrari komolyan fontolóra vette, hogy 2015-ben egy prototípus autóval harcba szálljon az abszolút győzelemért az Enduransz Világbajnokságban és a Le Mans-i 24 óráson, épp 50 évvel azután, hogy meg tudta nyerni a legendás versenyt.
Az Ágaskodó Paripa fókuszpontjában már időtlen idők óta a Forma-1 áll. Érdekes kérdés, hogy évtizedek távolmaradása után mi késztette az olasz márkát arra, hogy figyelméből a sportérték szempontjából még a száguldó cirkuszon is túlmutató hosszútávú versenyzést is részesítse. Talán az elmúlt évek elszalasztott világbajnoki esélyei állnak a döntés mögött, talán a reneszánszát élő enduranszsport csábítja a Ferrarit? Találgatásokba tudnék csak bocsátkozni, de mi értelme, mikor hamarosan a klasszikus idők Le Mans-ja tárulhat a szemünk elé?
Ha az Audi marad és a Toyota sem szeppen meg (márpedig nem fog, hisz az idei világbajnokságból visszaléptettek egy autót, hogy teljes gőzzel a jövőre összpontosítsanak), akkor két év múlva Le Mans szerelmesei egy frenetikus 24 órást láthatnak. A Porsche 2015-re már maga mögött tudja tanulóévét, és a Ferrari hadba szállásával négy gyártó versenghet a hosszútávú versenyzés legfényesebb trófeájáért és a világbajnoki címért.
Egy új gyári gárda érkezése a legerősebb géposztályba persze még távolabb tolja a privát istállókat a dobogótól. Az ACO egy ideje szélmalomharcnak tűnő küzdelmet folytat a gyári és privát autók teljesítményének közelítésével, tehát árnyoldala is van az olasz törekvésnek. Mégis örömteli, hogy sem az Audi évtizedes dominanciája, sem az autóipar rózsásnak nem mondható helyzete nem riasztja el a gyárakat az Enduransz-vb versenypályáitól.
A Ferrari érkezéséről szóló hírek persze még nem hivatalosak, de tartsuk magunkat az ismert tézishez: nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél!