Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Dömping - május 4-5.

Fábián Viktor 2013.05.03. 20:17

hungaroring.jpg

WTCC 7. és 8. forduló – Hungaroring (fontosabb betétfutam: AutoGP)
2011-ben Marrakesh kiesése miatt póthelyszínként került a Túraautó Világbajnokság versenynaptárába a Hungaroring, de rögtön kiharcolta magának a visszatérést. A WTCC soha azelőtt nem látott olyan zsúfolt lelátókat és olyan eksztatikus tömeget, mint akkor Magyarországon: több tízezren skandálták Michelisz Norbi nevét mindkét évben, aki második és első hely emlékeivel tér vissza szülőhazájába. A hangulat várhatóan idén is parádés lesz, a múlt heti szlovákiai dobogó fényében pedig még a legnagyobb elvárások sem tűnnek lehetetlennek. A magyar érdekeltség mellett persze nem elkerülendőek a múlt hét tanulságai: a BMW váratlan feltámadása, a Chevy kissé szürke teljesítménye és a gyári Honda diadalmenete megjósolhatatlanná teszi a vasárnapi két versenyt.

WEC 2. forduló – Spa, Belgium
Az Enduransz Világbajnokság két legpatinásabb versenye következik: a júniusi Le Mans-i 24 órás előtt a Spai 6 órás viadalon ered egymásnak az Audi és a Toyota, ráadásul mindkét istálló új autóval érkezik az Ardennekbe. A japánok Silverstone-ban csúnya vereséget szenvedtek a tavalyi konstrukcióval, a 2013-as modellel viszont várhatóan harcban lesznek a négykarikásokkal, akik szintén új fegyvert lepleznek le. Az előző versenyen futott két gép mellé harmadikként a le mans-i arzenált alkotó „hosszúfenekű” e-tron quattro is pályára lép, melyet Marc Gené, Oliver Jarvis és Lucas di Grassi avat fel.

wec.jpg

MotoGP 3. forduló – Jerez, Spanyolország
Katarban a Yamaha, Austinban a Honda gyorsulta le a mezőnyt. Jorge Lorenzo és Marc Marquez azonos pontszámmal vezetik a világbajnoki összesítést, melyben Dani Pedrosa és Valentino Rossi is az élre vághat, ha az amerikai fordulónál jobban szerepel a naptár egyik legikonikusabb nagydíján. A Gyorsasági motoros-vb évek óta a spanyolok játszótere, így a dél-spanyolországi pálya közönsége minden bizonnyal örömteli élményekkel fog hazatérni. De vajon kinek játsszák majd a hispánok himnuszát? Netán a Fratelli d’Italia fog felcsendülni?

DTM 1. forduló – Hockenheim, Németország (fontosabb betétfutam: Forma-3 Eb)
DRS, opciós gumi, kettővel több BMW, kettővel kevesebb Mercedes, új arcok. Ezek várnak a Német Túraautó-bajnokság szereplőire és nézőire. A hockenheimi futamon ízelítőt kapunk abból, mi várható 2013-ban a német bajnokságban, de az új szabályok az előzésmentes versenyek korszakát hivatottak lezárni. Bővebb fejtegetés a DTM idei évéről: http://razoko.blog.hu/2013/05/02/dtm_az_utolso_rajtolo

IndyCar 4. forduló – Sao Paulo, Brazília
Az Indianapolis 500 előtt Brazíliában kirándul az IndyCar Széria mezőnye. A 2010-ben debütált utcai aszfaltcsík az előzési lehetőségeket gyarapítandó idén néhány módosításon esett át. Az évad eddigi három versenyén három különböző győztest láthattunk, ketten közülük – James Hinchcliffe és Takuma Sato – első diadaluknak örülhettek. A kis japán Long Beach-en szelte át elsőként a célvonalat és a győztes trófea mellett a bajnokságban is igen előkelő helyet foglalt el: mindössze hat pont hátrányban a második pozícióban áll a listavezető Helio Castroneves mögött. A Ganassi autók két hete magukra találtak, de Dario Franchitti a pole pozícióból csak a negyedik helyig jutott. Megszületik-e a negyedik különböző győztes a nagyváros utcáin?

V8 Supercars 4. forduló – Perth, Nyugat-Ausztrália
A Pukekohe Parkba való visszatérés négy remek versenyt hozott az ausztrál túraautó-bajnokságban, ráadásul a győztesek palettája is rendkívül változatos. A Red Bull Racing Australia néven szponzorációs okok miatt futó Triple Eight Race Engineering hosszú évek óta dominált a bajnokságban, így üdítő az eddig lefutott kilenc versenyből hét különböző győztes nevét látni. Ennek ellenére a már említett alakulat pozíciója korántsem kétségbeejtő, hisz a csapatversenyben az élen állnak, négyszeres bajnokuk, Jamie Whincup pedig az egyéni küzdelem második legjobbja három fordulóval a nyitány után. A változatos viszonyokban tehát jól kiigazodott a címvédő gárda és továbbra is ez számukra a feladat. A Barbagallo Raceway-en tavaly fantasztikus befutókat láthattunk, amely könnyen megismétlődhet. Segítséget nyújthat ehhez az új 60/60 sprint formátum, mely a szombati 120 km-es összecsapást bontja szét két, 60 km hosszú szakaszra. A V8 Supercars változatossága tovább gyönyörködtethet.

dega2.JPG

NASCAR Sprint Cup Series 10. forduló – Talladega, Alabama
Ha létezik a Daytona 500-on kívül NASCAR verseny, amelyet feltétlenül látni kell, akkor azt a Talladega Superspeedway-en rendezik. A versenynaptár leghosszabb oválpályáján 2,66 mérföld (4,28 km) hosszú egy kör és 320 km/h-t meghaladó a maximális sebesség. Nem csoda, hogy az alabamai verseny az egyik legkedveltebb a rajongók körében, melyet évről évre a NASCAR sajátossága, a tucat, vagy akár annál is több autó ütközéséről elnevezett „Big One” fűszerez. Talladegában ellógni a mezőnytől nehéz, Daytona mellet ugyanis ez a másik klasszikus helyszíne a pack racingnek. Nyerni tehát egyáltalán nem könnyű, mégis, az ilyen pályákon születnek leginkább meglepetéssikerek. Meglátjuk, sikerül-e újra parádéznia Danica Patricknek, aki a Daytona 500-on látott versenyképességét még nem tudta megismételni.

Címkék: nascar motogp wtcc indycar dtm wec v8 supercars

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr695279981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása