WTCC 7. és 8. forduló – Hungaroring (fontosabb betétfutam: AutoGP)
2011-ben Marrakesh kiesése miatt póthelyszínként került a Túraautó Világbajnokság versenynaptárába a Hungaroring, de rögtön kiharcolta magának a visszatérést. A WTCC soha azelőtt nem látott olyan zsúfolt lelátókat és olyan eksztatikus tömeget, mint akkor Magyarországon: több tízezren skandálták Michelisz Norbi nevét mindkét évben, aki második és első hely emlékeivel tér vissza szülőhazájába. A hangulat várhatóan idén is parádés lesz, a múlt heti szlovákiai dobogó fényében pedig még a legnagyobb elvárások sem tűnnek lehetetlennek. A magyar érdekeltség mellett persze nem elkerülendőek a múlt hét tanulságai: a BMW váratlan feltámadása, a Chevy kissé szürke teljesítménye és a gyári Honda diadalmenete megjósolhatatlanná teszi a vasárnapi két versenyt.
WEC 2. forduló – Spa, Belgium
Az Enduransz Világbajnokság két legpatinásabb versenye következik: a júniusi Le Mans-i 24 órás előtt a Spai 6 órás viadalon ered egymásnak az Audi és a Toyota, ráadásul mindkét istálló új autóval érkezik az Ardennekbe. A japánok Silverstone-ban csúnya vereséget szenvedtek a tavalyi konstrukcióval, a 2013-as modellel viszont várhatóan harcban lesznek a négykarikásokkal, akik szintén új fegyvert lepleznek le. Az előző versenyen futott két gép mellé harmadikként a le mans-i arzenált alkotó „hosszúfenekű” e-tron quattro is pályára lép, melyet Marc Gené, Oliver Jarvis és Lucas di Grassi avat fel.
MotoGP 3. forduló – Jerez, Spanyolország
Katarban a Yamaha, Austinban a Honda gyorsulta le a mezőnyt. Jorge Lorenzo és Marc Marquez azonos pontszámmal vezetik a világbajnoki összesítést, melyben Dani Pedrosa és Valentino Rossi is az élre vághat, ha az amerikai fordulónál jobban szerepel a naptár egyik legikonikusabb nagydíján. A Gyorsasági motoros-vb évek óta a spanyolok játszótere, így a dél-spanyolországi pálya közönsége minden bizonnyal örömteli élményekkel fog hazatérni. De vajon kinek játsszák majd a hispánok himnuszát? Netán a Fratelli d’Italia fog felcsendülni?
DTM 1. forduló – Hockenheim, Németország (fontosabb betétfutam: Forma-3 Eb)
DRS, opciós gumi, kettővel több BMW, kettővel kevesebb Mercedes, új arcok. Ezek várnak a Német Túraautó-bajnokság szereplőire és nézőire. A hockenheimi futamon ízelítőt kapunk abból, mi várható 2013-ban a német bajnokságban, de az új szabályok az előzésmentes versenyek korszakát hivatottak lezárni. Bővebb fejtegetés a DTM idei évéről: http://razoko.blog.hu/2013/05/02/dtm_az_utolso_rajtolo
IndyCar 4. forduló – Sao Paulo, Brazília
Az Indianapolis 500 előtt Brazíliában kirándul az IndyCar Széria mezőnye. A 2010-ben debütált utcai aszfaltcsík az előzési lehetőségeket gyarapítandó idén néhány módosításon esett át. Az évad eddigi három versenyén három különböző győztest láthattunk, ketten közülük – James Hinchcliffe és Takuma Sato – első diadaluknak örülhettek. A kis japán Long Beach-en szelte át elsőként a célvonalat és a győztes trófea mellett a bajnokságban is igen előkelő helyet foglalt el: mindössze hat pont hátrányban a második pozícióban áll a listavezető Helio Castroneves mögött. A Ganassi autók két hete magukra találtak, de Dario Franchitti a pole pozícióból csak a negyedik helyig jutott. Megszületik-e a negyedik különböző győztes a nagyváros utcáin?
V8 Supercars 4. forduló – Perth, Nyugat-Ausztrália
A Pukekohe Parkba való visszatérés négy remek versenyt hozott az ausztrál túraautó-bajnokságban, ráadásul a győztesek palettája is rendkívül változatos. A Red Bull Racing Australia néven szponzorációs okok miatt futó Triple Eight Race Engineering hosszú évek óta dominált a bajnokságban, így üdítő az eddig lefutott kilenc versenyből hét különböző győztes nevét látni. Ennek ellenére a már említett alakulat pozíciója korántsem kétségbeejtő, hisz a csapatversenyben az élen állnak, négyszeres bajnokuk, Jamie Whincup pedig az egyéni küzdelem második legjobbja három fordulóval a nyitány után. A változatos viszonyokban tehát jól kiigazodott a címvédő gárda és továbbra is ez számukra a feladat. A Barbagallo Raceway-en tavaly fantasztikus befutókat láthattunk, amely könnyen megismétlődhet. Segítséget nyújthat ehhez az új 60/60 sprint formátum, mely a szombati 120 km-es összecsapást bontja szét két, 60 km hosszú szakaszra. A V8 Supercars változatossága tovább gyönyörködtethet.
NASCAR Sprint Cup Series 10. forduló – Talladega, Alabama
Ha létezik a Daytona 500-on kívül NASCAR verseny, amelyet feltétlenül látni kell, akkor azt a Talladega Superspeedway-en rendezik. A versenynaptár leghosszabb oválpályáján 2,66 mérföld (4,28 km) hosszú egy kör és 320 km/h-t meghaladó a maximális sebesség. Nem csoda, hogy az alabamai verseny az egyik legkedveltebb a rajongók körében, melyet évről évre a NASCAR sajátossága, a tucat, vagy akár annál is több autó ütközéséről elnevezett „Big One” fűszerez. Talladegában ellógni a mezőnytől nehéz, Daytona mellet ugyanis ez a másik klasszikus helyszíne a pack racingnek. Nyerni tehát egyáltalán nem könnyű, mégis, az ilyen pályákon születnek leginkább meglepetéssikerek. Meglátjuk, sikerül-e újra parádéznia Danica Patricknek, aki a Daytona 500-on látott versenyképességét még nem tudta megismételni.