Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

MotoGP Texasi Nagydíj: Meghódítani Amerikát

Fábián Viktor 2013.04.25. 21:32

startautin.jpg

Alig kezdte el idei évadát a Gyorsaságimotoros-világbajnokság, máris egy új aszfaltcsík felavatására vállalkozott a Texas állambeli Austinban, immár az Egyesült Államok harmadik motoros nagydíján. A texasi hőségtől fűtött Circuit of the Americas villámgyors karriert futott be, tavalyi átadása óta ma már kötelező kellék a világ különböző versenysorozatainak felhozatalában. Kérdés persze, hogy az Újvilág motorsport rajongóit mindannyian képesek-e a lelátókra csábítani, úgy tűnik, a Forma-1 után a MotoGP-nek ímmel-ámmal, de sikerült.

Hetekkel a nagydíjhétvége előtt arról cikkeztek szkeptikus lapok, hogy Austin a felhajtás ellenére veszteségként fogja elkönyvelni a jól ismert Estoril kipenderítésével köszöntött Texasi Nagydíjat. Mint kiderült, a három nap során összesen 131 ezer néző volt kíváncsi a programokra, amely talán kevésnek tűnhet, de megfelel a másik két helyszín, Laguna Seca és Indianapolis évi nézőszámának. Sikerként könyvelhető tehát el a CoTA-n töltött hétvége? Nos, igen is, meg nem is. A MotoGP kapcsán is fel-felmerül a probléma, hogy képes-e áthidalni az óceánon túli gondolkodásból eredő differenciákat. Kimondva, kimondatlanul az Európa-központú versenysorozatok elsősorban a kulturális különbségek okán nem tudtak eddig hosszasan tábort verni a legnyugatabbi kontinensen. Az Atlanti-óceán alatt egy kulturális törésvonal húzódik Európa és az Egyesült Államok között, amely a motorsportban is jól látható. Indianapolis-ban csökkent a helyszíni nézőszám az első, 2008-ban rendezett verseny után, ráadásul nagyon korán a legendás helyszín hattyúdalát kezdték játszani a szakértők. Laguna Seca tradicionális pályának mondható, ráadásul évről évre a MotoGP a fő attrakciója. Austin 131 ezres statisztikája biztató, de ahogy Indianapolisnál láttuk, könnyedén zuhanórepülésbe kezdhet a látogatottság és akkor üres lelátók kongása fogja elnyomni a motorok zúgását.

marcaustin.jpg

Történelmi győzelmet aratott Marc Marquez a Texasi Nagydíjon. Napjaink legnagyobb motoros tehetsége mindössze két héttel az amerikai verseny előtt már elkápráztatta a motorsport világát a Rossival bemutatott parádén, Austinban pedig végérvényesen beírta magát a történelemkönyvekbe. A spanyol átadta Freddie Spencer 30 évig megdönthetetlen rekordját a múltnak és 20 évesen, 2 hónaposan és 5 naposan minden idők legfiatalabb nagydíjgyőztesévé vált. Jorge Lorenzo fenomenálisnak minősítette a Moto2 tavalyi világbajnokát, aki világbajnoki esélyeiről továbbra is óvatosan nyilatkozik. Szerénységét nem tükrözi a világbajnokság állása, amelynek vezetését a 93-as rajtszámú ifjonc két futammal a szezonkezdet után pontegyenlőséggel ugyan, de átvette. A gyári Hondák teljesen más dimenzióban versenyeztek, így még fájóbb lehet Dani Pedrosának, hogy a korai vezetés ellenére csapattársa hátát maga előtt kellett látnia a célban. Micsoda frusztráció a Hondánál 2006 óta futó Pedrosának, hogy Casey Stoner visszavonulása után egy frissen érkezett titán szorítja a második hely béklyójába!

A narancs-piros alakulat dominanciája nem volt meglepő, hisz jóval több tesztkilométert facsartak ki gépeikből a Hermann Tilke tervezte pályán, mint a riválisok. A Yamahák csak a CoTA dombtetőin láthatták megcsillanni a gyári ellenfelek masináit, de a címvédő Jorge Lorenzo felállhatott a pódium legalacsonyabb fokára. Valentino Rossi a katari brillírozása után csalódást keltett, mint kiderült, az egyik féktárcsa egy darabja letört és a Doktor állandó vibrációval küzdött. Hatodik helyét ezek fényében pozitívnak értékelte és biztosra vehető, hogy látjuk még a 46-ost a győzelemért vetekedni. Ami a többieket illeti: Cal Crutchlow átmentette nagyszerű formáját és negyedik lett, őt az ugyancsak rendkívül gyors Stefan Bradl követte. A Ducatinál közben elmondták, jelentős fejlesztést csak a szezon közepén eszközölnek, míg Ben Spies vállfájdalmai olyannyira súlyosbodtak, hogy ki kell hagynia a következő nagydíjat. Az amerikait, akit a 13. helyen intett le a kockás zászló, a Ducati tesztpilótája, Michele Pirro fogja helyettesíteni Jerezben.

Évekre van szüksége a MotoGP-nek, hogy tisztán lássa az Újvilágban uralkodó helyzetét. Három nagydíjat rendez a sorozat az Egyesült Államokban idén, és csak a nézőkön múlik, hogy a világbajnokság elmondhassa magáról, meghódította Amerikát!

Címkék: austin motogp cota

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr125247123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása