Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WTCC Marrakesh: Elsőbálozók

Fábián Viktor 2013.04.08. 22:20

start_2.jpg

A Túraautó Világbajnokság marokkói hétvégéje épp olyan formát öltött, amelyre mindannyian számítottunk. Igazi őrült két nap volt rengeteg balesettel, lebontott betonfallal, nevetséges magyar balszerencsével és meglepetésgyőzelmekkel.

nykjaer.jpg

Az egyiket közülük a dán Michel Nykjaer szállította, aki kisebb kihagyásokkal évek óta színes figurája a WTCC paddocknak. A NIKA Racing a skandináv bajnokságból tette át a székhelyét a világbajnokságba és már a harmadik versenyükön nyerni tudtak. A Chevrolet erőfölénye megnyilvánult, de korántsem olyan drámaian, mint Monzában, vagy mint tavaly. Lehet, hogy csak az utcai pálya nyúlt bele, és bolygatta meg kicsit az erőviszonyokat, de Marrakeshben hosszú idő után felcsillant annak a reális esélye, hogy az amerikai márkát megverjék. Már csak azért sem egy unalomig ismételt Chevy diadalt látott a nagyérdemű, mert a privát bajnokságban is érdekelt Nykjaer életében először szelte át elsőként a célvonalat világbajnoki futamon. Konzisztens teljesítményének hála a dán neve az egyéni pontverseny második pozíciójában tündököl.

monteiro.jpg

Ki más lehetne alkalmas a szinte tökélyre fejlesztett Chevrolet elpáholására, mint a gyári Honda? A japán márka mégsem zárta szívébe Afrikát Gabriele Tarquini pole pozíciójának dacára. Az első futamon az olasz második lett, de a záróeseményen az utolsó sikán rázóköveit túl durván támadva végül a betonfal nyelte el a 2009-es világbajnok megszerzendő pontjait az épp rosszkor rossz helyen autózó Alex MacDowall egységeivel együtt. A Civic nem mellesleg az egészséges szintet meghaladó barátságot kötött a marrakeshi aszfaltcsíkot körülölelő betonhadsereggel: Tarquinit is felülmúlta csapattársa, Tiago Monteiro, aki közel ugyanannyi időt töltött a roncsokat szállító teherautó fülkéjében, mint saját autójában. A dobogók helyett így ivócimborákkal gazdagodó portugál a szombati mutatványát egy még nagyobb csattanással múlta felül vasárnap, amely a második verseny rajtrácsa helyett a "bontóba" száműzte a gyári fejlesztésű autót. Csalódással teli hétvége volt, ráadásul rendkívül sokba is került.

Még drágább mulatság volt Tom Boardman bukása, aki a bemelegítő edzésen azután bontotta le az egyik sikán kijáratát övező betonfalat, hogy autójának fékpedálja beragadt. A brit átbucskázott a rázóköveken és szinte nyílegyenesen a falnak vágódott, de szerencsére sérülés nélkül megúszta. Nem úgy az STR Seatja, amely annyira összetört, hogy egyik versenyen sem tudott rajthoz állni.

oriola.jpg

A japánok isteni szele nem a dobogó legfelső fokáig, hanem a falig repítette a Hondát. Mégsem maradt ellenfél nélkül a Chevy. Pepe Oriola, Michelisz Norbi legnagyobb riválisa a privát bajnokságban tavaly, 2013-ban egy új klub tagságát vívta ki magának. Két év után szerzett győzelmet a Seatnak, amely márka autóinak fejét bizony már megüté a tél dere. A bajnokság legelső szezonja óta futó Leonok a gyár 2009 végi kiszállása óta nem sok fejlesztést láttak, de a szélvészgyors Oriola, a szűk pálya és a kissé öregurasan versenyző háromszoros világbajnok Yvan Muller elegye meghozták a nem várt sikert a 19 éves spanyolnak, aki ezzel a WTCC 2005 óta íródó történetének legfiatalabb győztesévé avanzsált. Sikerét édesíti, hogy Yvan Mulleren sikerült felül kerekednie, de a francia Marrakeshben mintha minden motivációját elvesztette volna.

A háromszoros világbajnok már tavaly is kacérkodott a ralizás gondolatával és a Chevy gyári támogatásának megszűnésével sokáig úgy tűnt, hogy GT autóra cseréli régi munkaeszközét. Muller habitusa persze attól is változhatott, hogy az RML anyagi erőforrásai jelentősen megcsappantak a gyár távozásával.

lada.jpg

Jövedelmező kasztnijavítónak lenni a Ladánál. A monzai Thompson-Dudukalo ütközés után a brit Grantájának hátulja ezúttal Fernando Monjénak volt vörös posztó és öklelte fel a Campos Racing Seatjával. Az első futamon egy pont azért csurrant-cseppent az oroszoknak, de valós erejükről még mindig nem rántották le a leplet. Mihail Kozlovszkij egy 16. és egy 13. hellyel debütált, így a Dudukalo helyére érkezett fiatal orosz a naptár egyik legnehezebb pályáján teljesítette a tőle elvárhatót és törésmentes hétvégét zárt.

zengő2.jpg

Műszaki hibák árnyékolták be a Zengő Motorsport hétvégéjét. Az első szabadedzésen Michelisz Norbi a negyedik időt érte el, de ezzel véget is értek a jó eredmények a fekete-narancs Honda számára. Az időmérőn megszerzett 17. hely már nem sok jót ígért, de vasárnap már nem is emlékeztünk a szombati problémákra, annyira abszurd eseményekben csúcsosodott ki ez a Monza óta tartó, hihetetlen méreteket öltő pechsorozat. Az első futamon Monteiro balesetében elszabadult egy féktárcsa, amely épp Norbi Hondájának motorterében lelt új otthonra. Mivelhogy a féktárcsa természetes élőhelye nem a motortér, a rebellis elem összekapott a motor néhány fontos alkatrészével és a garázsba kényszerítette a Civicet. A második futamon az egymást kigolyózó ellenfeleknek hála a magyar fiú a verseny végén a 10. helyen haladt, mikor az autonóm féktárcsa sikerén felbuzdulva a benzin távozott angolosan. Marrakesh tavaly feledhető hétvége volt magyar szempontból, de az idei az ésszerűség határait feszegető technikai malőrök miatt vélhetően emlékezetes marad. Az egyetlen pozitívum, hogy a három Honda közül Micheliszé volt az egyetlen, amely nem ripityára törve végezte.

A WTCC újabb évre mond búcsút Afrikának és egy három hetes pihenőt követően megkezdi kelet-európai turnéját, melynek első állomása egy felvidéki versenypálya, a Slovakiaring.

Címkék: wtcc marrakesh

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr525212296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása