Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

FIA GT Series: Vissza az eredethez

Fábián Viktor 2013.03.30. 20:01

loeb.jpg

A húsvéti ünnepeken általában csend honol a világ versenypályáin, de néhány versenysorozat kihasználva a többiek tétlenségét, magára irányítja a motorsport rivaldafényét. Ezt teszi a hétvégén Stéphane Ratel új köntösbe öltöztetett szériája, amely egy szomorkás 2012 rossz emlékét hátrahagyva, levetve világbajnoki zakóját szerényebb öltözetben tér vissza a gyökereihez. Az FIA GT Series a 2009-ig sikeres és rangos GT bajnokság jól bevált receptjeit halászta elő a múlt ködéből.

Az FIA GT Széria minden bizonnyal sikeresebb lesz, mint a világbajnokság volt. Ez annak ellenére tűnik valószínűnek, hogy a kezdeteket inkább óvatoskodással lehet jellemezni. A kétszer egy órás versenyek megtartásával továbbra is a Blancpain Endurance Series kiváltsága maradt az SRO csoport hosszú távú versenyeinek rendezése, de a szimpla GT bajnoksággá alakult széria eleve sprint sorozatnak indult.

nogaro.jpg

A kritikus szemnek legfőképp a versenynaptár összetétele ad táptalajt az elégedetlenkedésre. A GT bajnokság utolsó évében is nyolc kétórás versenyt hozott tető alá, az idei versenynaptárban viszont csak hat helyszín kapott helyet, melyek közül a záróesemény kilétét még homály fedi. Annyi biztos, hogy november végén egy közel-keleti versenypályán bőgnek fel a GT3-as betonszaggatók motorjai. Emellett, nem biztos, hogy a rajongók lázba jönnek olyan helyszínektől, mint a nyitányként szolgáló Nogaro, Slovakiaring, vagy Navarra. Megütközhetünk a versenyek között tátongó időbeli szakadékon is, hisz Zolder és Zandvoort között két és fél havi szünetet kell kibekkelni. Persze magyarázatként szolgál, hogy a résztvevők egy részének napjait ez alatt a Le Mans-i 24 órásra való felkészülés fogja betölteni. Nem kedveltek a rajongók körében az úrvezetők, beengedésük viszont elkerülhetetlen volt. Mivel minden autó GT3-as szabályok szerint készül, a kategorizálás profikra és amatőrökre osztja a mezőnyt. Az utóbbi évek úrvezetői hibákból történt komoly balesetek miatt nincs túl jó megítélésük a nem a tehetségük, hanem inkább a bankszámlájuk miatt foglalkoztatott pilótáknak, a világgazdasági helyzet azonban nem engedi meg egy nemzetközi GT sorozatnak azt a luxust, hogy kitiltsa pályáiról a pénzeszsákokat. Elég a negatívumokból, nem temetni jöttem a GT Series-t!

bmw_1.jpg

A 24 autóval feltöltött nogarói rajtrács annak a bizonyítéka, hogy a világbajnoki státusszal együtt az alig egy tucatnyi soványka indulószám is a múlté. Ráadásul, nemcsak a mennyiségre törekedtek a szervezők, hisz a nemzetközi GT versenyzés jól ismert és jól csengő nevei (Zonta, Ortelli, Seyffarth, Ayari, Ordóñez, Rast stb.) mellé a Forma-1-et is megjárt Karun Chandhok, a brazil Stock Car nagyágyúja, Cacá Bueno, vagy a kilencszeres rali-világbajnok Sébastien Loeb csatlakoznak. Loeb egy McLaren volánja mögött saját csapatában fog versenyezni. A nagy múltú Forma-1-es csapat utcai bestiája mellett Audi R8-asok, BMW Z4-esek, Mercedes SLS AMG-k, Ford GT-k, Lamborghini Gallardók, Ferrari 458-asok és Nissan GT-R-ek szemet gyönyörködtető látványa fogadja majd a helyszínre látogatókat és a képernyő előtt ülőket. Apropó, képernyő! Az SRO sosem állt a helyzet magaslatán, ha televíziós szerződés megkötéséről volt szó, és úgy tűnik, beletörődve ezen hiányosságaikba, vigyázó szemüket végleg az internet felé vetették. A futamokat továbbra is szinte csak az interneten követhetjük nyomon, de kárpótolhat bennünket a tény, hogy azokat bármikor visszanézhetjük.

lambo.jpg

Ha a messzibe tekint, miért lát szebb jövőt maga előtt az FIA GT Series, mint világbajnoki elődje? Azért, mert Stéphane Ratel nem nyújtózkodik vele messzebbre, mint ameddig a takarója ér. Nemzetközi bajnokság szervezésében már bizonyított a francia üzletember csapata, emellett számos helyi szériát is hosszú ideje kiválóan működtetnek, mint pl. az ADAC GT Masters, a Brit GT Bajnokság, vagy az enduransz sportot képviselő Blancpain Endurance Series. A kurta-furcsa versenynaptár vélhetően feltöltődik a következő években és ha a nevezési lista sem rövidül, a világbajnokság kudarca csak egy tiszavirág életű kisiklás marad a nemzetközi GT bajnokságok egyre vastagodó történelemkönyvében.

Címkék: fia gt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr285184592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása