Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Bemutatkozik a United SportsCar Racing

Fábián Viktor 2013.03.16. 22:14

uscspc.jpg

Egy név, amely kifejezi az észak-amerikai sportautó versenyzés egységét. Kissé szokatlan stílusú, de mindent elmond. A United SportsCar Racing az Amerikai Le Mans Sorozat és a Grand-Am Rolex Széria 2014-ben születő szerelemgyereke. Mit várhatunk az egyesüléstől? Népes mezőnyt és három patinás versenyt, a Daytonai 24 órást, a Sebringi 12 órást és a Petit Le Mans-t egy sorozat szárnyai alatt. Vessünk egy pillantást a jövőre induló bajnokság struktúrájára!

Prototípusok

deltawing2013.jpg

A 2012-es Le Mans-i 24 óráson bemutatkozott forradalmi fejlesztés, a DeltaWing is helyet kapott a Nap alatt. Idén a Nissan támogatása nélkül Don Panoz versenyeztette autó az ALMS-ben három verseny erejéig a P1-es kategóriában mutatja meg magát. Az innovatív technológiát jövőre sem kell nélkülöznünk. A DeltaWinget a P, azaz prototípus géposztályba sorolták, amely zászlóvivője lesz a USCR-nek. Az osztály garázsait persze nem ez a gép fogja feltölteni, hanem a Grand-Am Daytona Prototípusaiból és az ALMS P2-es betonszaggatóiból összegyúrt új versenyjárművek. Kétségkívül ez jelenti majd a legizzasztóbb feladatot a műszaki csapatnak, mivel a DP és P2 kocsik közti tempókülönbség körülbelül 7 másodpercre rúg.

Változatlan formában kerül át az ALMS-ből a repertoárba a PC, vagyis a Prototípus Challenge kategória. A kasztnikat továbbra is az Oreca biztosítja, az erőforrások pedig a Chevrolet műhelyében kelnek életre.

Búcsúznak viszont a P1-es masinák, melyek az utóbbi években egyre soványabb létszámban tűntek fel az Egyesült Államok versenypályáin.

Grand Tourerek

gt.jpg

Három géposztályt birtokolnak majd a GT autók. A GT Le Mans (GTLM) legjobb pozícióiért az ALMS-ben látott, továbbra is az ACO előírásai szerint felkészített sportkocsik küzdhetnek. GT Daytona (GTD) osztályzást kaptak az ALMS GT Challenge-ében futó 911-es Porschék és a Grand-Am GT járművei. Nem feledkezett meg a menedzsment az idén a Grand-Amben debütált GX kategóriáról sem. A dízeles "GT prototípusok" az új sorozat ötödik típusaként gurulnak majd pályára.

Új fejezetet nyit a USCR az észak-amerikai sportautózás történetében. A gazdasági válság által megtépázott autóipar vezetői szorosra húzták a nadrágszíjat, szellőssé téve az ALMS és a Grand-Am rajtrácsát. A két sorozat egyesítése válasz az utóbbi évek nyújtotta kihívásokra, bár két teljesen különböző versenysorozatot egy égisz alá vonni önmagában is óriási vállalkozás. A széria sikerét fitogtató kérdések még repkedni fognak a vezetőség felé, de bízzunk benne, hogy megnyugtató választ kapunk jövő januárban Daytonában. Addigra ugyanis elkészül a puding, melynek próbája az evés.

Címkék: alms grand-am uscr

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr975138534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ComLo 2013.03.17. 09:23:21

Én elsőre nagyon örültem a hírnek, de ahogy egyre több infó csordogált, rájöttem hogy ezzel a hosszú távú versenyzés szerelmesei csak buknak.

a frissen indult, és ambiciózus WES veszít minimum egy legendás versenyt (Sebring), így az év első nagy összecsapása, a "Le Mans-i felvezetés" már nem floridában lesz.

A WES ezzel bukta azt a sanszot hogy a legendás Daytonai 24 órásra, visszatérhessenek, a prototípus versenyzés csúcsai, a P1-esek.

Aki nem tudná a Grand Am prototípusai, és a P1-es kategória csúcsgépei, kb olyan eltérő technikai szinten vannak, mint egy NASCAR autó, és egy F1-es. A prototípus versenyzés sava borsát pedig a technikai innovációk, a folyamatos versenyzés teszik ki. Ezzel sajnos nagyon úgy tűnik, hogy az USA-ban a minőségi hosszú távú versenyzésnek, legalábbis egy időre, befellegzett.
süti beállítások módosítása