Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1: Formálódó erőviszonyok

Fábián Viktor 2013.02.24. 13:25

perez.jpg

A 2013-as idény második tesztsorozata ért véget pénteken Barcelonában, ahol a még mindig homályos erőviszonyok kontúrjai már formálódni kezdtek. Az utolsó nap ugyan az esőé volt a főszerep, de három nap eredménye is elég ahhoz, hogy tisztábban lássunk.

Sergio Pereznél senki nem tudott gyorsabban körbeérni a 4,6 km hosszú Circuit de Catalunyán, de a McLaren öröme korántsem lehet felhőtlen. Az első és a harmadik napon az ezüstnyilat terelgető pilóták mindössze a középmezőny végéig jutottak, egy másodpercet meghaladó hátránnyal. A wokingi gárda a Ferrari tavalyi példáját követve vonórudas felfüggesztésre váltott és a szakértők máris arról suttognak, hogy az Ágaskodó Paripa tavalyi vesszőfutása idén a McLarenre száll át.

merci.jpg

A Mercedes mintha a Jerezben elvesztett kilométereket többszörösen vissza akarná szerezni: versenyzőik minden nap a legaktívabbak közé tartoztak. Biztató jel, hogy az andalúziai aszfaltcsík utolsó két napján mutatott megbízhatóság a katalán pályán is kitartott, ráadásul a csapat tempója is ígéretesnek tűnik. Rosberg kedden 7 ezredmásodperccel kerekedett felül Kimi Räikkönenen és a finnhez hasonlóan közepes keverékű gumikkal száguldott leggyorsabb körén. Szerdán Hamilton volt a leggyorsabb a nem lágy papucsokat használók közül a nap legaktívabbjaként. A gyári ezüstnyilak a teljes tesztsorozaton a legjobbak közé tartoztak, és az ellenfelek rögtön vb esélyesként kiáltották ki a kivonulást hevesen cáfoló istállót. Hamilton kicsit sem hatódott meg a dícsérő szavakon, és lehűtötte a kedélyeket, mondván, társai túl nagylelkűek. Talán a szezon kezdetének közeledte meglágyítja a paddock hűvös szíveit? Nem, de a Mercedes biztosra megy és továbbra is 2014-től várja a nagy áttörést, bár kétségkívül kevésbé feszengene Ross Brawn egy sajtótájékoztatón, ha a W04 Melbourne-ben is versenyképes lenne.

alo.jpg

Biztatóbb teljesítményt nyújtott a Ferrari Barcelonában, mint Jerezben. Az első három szárazon futott napon Fernando Alonso ült az F138-ban és csütörtökön nem is volt nála gyorsabb. A spanyol először ült bele az idei gépbe, ennek megfelelően az első nap ő töltötte a legtöbb időt a pályán. Harmadik pozícióját másnap időveszteség követte a túlmelegedett kipufogó miatt. Felipe Massának nem sok száraz pályás gyakorlás jutott, a brazil pénteken pattant autóba és a várakozásoknak megfelelően kipróbálhatta a Pirelli extrém esőgumijait. Nagyot egyelőre nem durrantott a Ferrari, de sokat elmond a már görcsössé váló nyerni akarásukról, hogy a 2006 óta tanácsadó szerepben vegetáló Rory Byrne-t kérték fel a 2014-es autó tervezésére. Azt a Rory Byrne-t, aki Michael Schumacher világverő autóinak főtervezője volt...

kimi.jpg

Ezúttal egyetlen napot sem nyert meg, mégis összesítve a teszt talán legjobb autója volt a Lotus E21. A piros-fekete szörnyeteg mindhárom száraz napon a legjobb háromban végzett, gyorsasága mellé a tavaly és Jerezben látott hallatlan megbízhatóság párosult. Gorsjean csütörtökön 119 körös, problémamentes versenyszimulációt végzett, egyedül Räikkönent sújtotta egy kisebb időveszteség, mikor szerdán a kocsi váltóját kellett megbütykölni. A Lotus tavaly is erős volt a teszteken, de az első győzelemre az évad 18. versenyéig várni kellett. Mégis meglepetés volna, ha az enstone-iak ismét csak novemberben emelhetnék magasba a győzelmi serleget.

vettel.jpeg

Egy csapatnál sem figyelhető meg akkora kontraszt a két versenyző produkciója között, mint a világbajnoki címvédő Red Bullnál. Sebastian Vettel az első nap sokáig a tabella élén tanyázott, majd negyedik lett három tizeddel elmaradva a legjobbtól. Szerdán Perez mögött őrizte három tizedes lemaradását, aztán átadta Mark Webbernek az RB9-et. Az ausztrál az utolsó két nap a tabella alját bérelte ki magának, vélhetően teljesen más programot futva, mint címvédő csapattársa. Az osztrák istálló már eleget is tett egyik kötelességének, mikor kijelentették, hogy mindkét versenyzőjük egyforma esélyekkel vág neki az idénynek. Valószínűleg nem utoljára hallottuk ezeket a méltán elhíresült szavakat. Az autó gyors és megbízható annak ellenére, hogy maga Adrian Newey ismerte el, hogy a tavalyi kiélezett vb harc miatt nagyon későn kezdték el a 2013-as konstrukció fejlesztését.

williams.jpg

Barcelonában bemutatkozott a Williams FW35, amely a csapat elmondása szerint kb. 80%-ban eltér a tavalyi modelltől. A gárda tavaly a konstruktőri pontverseny 8. helyén végzett, ami köszönőviszonyban nem volt az autó teljesítményével. Pastor Maldonado nem egy dobogós, vagy pontszerző helyet dobott el forrófejűsége miatt, Bruno Senna pedig kevés volt az istállónak. A tavalyi konstrukcióval az F1 ősprivát csapata végre 2004 után újra győzni tudott, így a Williams nagy kockázatot vállalt, mikor drasztikusan átszabta az új autót. A grove-iak nagy dobásra készülnek tehát, de már az első nap az arcukra fagyott a mosoly, mikor Charlie Whiting, az FIA technikai guruja felszólította az istállót, hogy dolgozzák át a Caterhamhez hasonló, a szabályszerűség határait feszegető kipufogórendszerüket. Az FW35 debütálása szolid sikert hozott, a kék-fehér autó mind a négy napon a középmezőnyben végzett.

Az idén győzelemre elszánt Sauber csütörtökön mutatta meg oroszlánkörmeit, mikor Nico Hülkenberg Alonso mögött a második helyen végzett. A Force India, a Toro Rossoval nagyjából azonos szintet képvisel, az indiai csapatra leginkább az egy, még mindig gazdátlan ülésért folytatott harc miatt figyelt a média. Korábbi versenyzőjük, Adrian Sutil csütörtökön, a vitathatatlanul tehetséges ifjú titán, Jules Bianchi pénteken ült volán mögé. Teljesítményüket nem lehet összehasonlítani, hisz Bianchi lehetősége az esős napra jutott. A Force India komoly dilemma előtt áll, a tapasztalt, stabil anyagi hátteret is maga mögött tudó Sutil és a Forma-1-es ülésért már második éve ácsingózó Bianchi közül kell választaniuk.

barca.jpg

Az erőviszonyok kontúrjai kezdenek kialakulni. Már látjuk, melyik csapat mekkora eséllyel pályázik a győzelemre, dobogóra. A mezőny marad Barcelonában, a nyitány előtti utolsó tesztsorozat következik február 28-án.

Címkék: barcelona f1 forma-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr455101391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása