A motorversenyzés két nagy világbajnoksága már letudta 2012-t, de olybá tűnik, hogy a MotoGP már a szezon vége előtt letudta a Superbike-ot. Legalábbis belátható időre. Miről is van szó? A Bridgepoint befektetői társaság, mely tulajdonosa mindkét vb promóterének, a Dorna Sports-nak és az Infront Motor Sportnak, 2014-ben egy tető alá hozza a két sorozatot. Az Infront beolvad a Dornába, így a két ősi rivális, a MotoGP és a Superbike egy hajóban fog evezni. Az évek óta prosperáló és a motorversenyzés savát-borsát kínáló Superbike Világbajnokság tehát annak a szervezetnek a felügyelete alá fog esni, mely az évek óta agonizáló és a rajongóit folyamatosan veszítő MotoGP-t működteti.
A Dorna akárhogy próbál, nem tud megoldást találni a prototípus-versenyzés kóros betegségeire. Az idén bevezetett CRT szabályrendszer csak ágyútöltelékeket adott a GP fegyverzetének, az igazi dráma nem a versenypályákon, hanem azok mellett folyik. Félő, hogy ha Carmelo Ezpeleta és társasága nem tud előállni valami forradalmival, akkor valóban tragikomédiába süllyed Lorenzóék kétheti mutatványozása. Egy hetekkel ezelőtt meglebegtetett új elképzelés nem tűnik rossznak, de kicsapta a biztosítékot a Hondánál. Eszerint 2014-től a MotoGP egységes elektronikai rendszert használna, amely csökkenteni tudná a fényévnyi távolságot a prototípusok és a CRT masinák között. A Honda problémája természetesen érthető, hisz horribilis összegeket költenek a fejlesztésekre, Ezpeleta szerint azonban épp az a baj, hogy végeláthatatlan költekezésbe fajult a sorozat, mely a gyári csapatok kivételével mindenkit a csődközelbe visz. A Honda problémájához az is hozzátartozik, hogy a Dorna nem egyeztetett a gyártók szövetségével, az MSMA-val.
A japánok jövőképe kicsit máshogy fest: motorjaik leegyszerűsített változatát egy alkatrészcsomaggal "olcsón" kínálnák a kisebb alakulatoknak. A cél tehát könnyedén kibogarászható ezekből a kijelentésekből: a hatalom birtoklása. A Honda állítása szerint kenyértörésig is hajlandó vinni az ügyet, ami azt jelentheti, hogy átköltöznek a Superbike vb szintén komfortos garázsainak egyikébe. Hogy a Dorna hatáskörének az SBK-ra való kiterjesztése mennyiben lehet okozata a Honda harcias viselkedésének, nem tudni, de a fentebb levezetett sportpolitikai kötélhúzásából a szériamotorosok is földre kerülhetnek.
Naiv lennék, ha azt feltételezném, hogy Ezpeleta a Superbike Vb-t akarja felvirágoztatni. Aki látta az idei évadot, talán nem vitatkozik velem, ha azt mondom, a szériások sorozatát nem nagyon kell pofozgatni. Tom Sykes produkciója az Apriliákhoz, Hondákhoz és BMW-khez képest gyenge Kawasakin a motorsport-történelem legnagyobbjai közé tartozik, ahogy az idei világbajnoki csata is közte és az azóta (sajnos) a visszavonulását bejelentő Max Biaggi között. A brit mindössze fél ponttal mutatott fel kevesebbet, mint Mad Max! Fél ponttal! Ennél matematikailag is lehetetlen szorosabb évet bemutatni. Ezek után tudatosítani, hogy a MotoGP-t irányítani próbáló Dorna átveszi a sorozatot... Nem csoda, hogy a rajongók megkongatták a vészharangokat és sokan már keresztet vetettek az SBK-ra. Félő ugyanis, hogy a Superbike Vb az új promóterrel épp oda jut, ahová a GP. Milyen hatással lesz egy jó diákra, ha egy rosszat kap padtársának?
A napokban zajló jerezi teszten mindkét világbajnokság részt vett. A bő egy év múlva létrejövő testvériségnek ez egy szimbóluma is lehet. Csak nehogy olyan legyen majd ez a testvériség, mint Káiné és Ábelé!