Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1 Brazil Nagydíj: Háromszoros...

Fábián Viktor 2012.11.26. 12:50

vettel15_2511_getty630.jpg

...világbajnok. Ez volt biztos a tegnapi Forma-1-es évadzáró verseny előtt. Hogy valaki neve mellé három világbajnoki cím kerül. A kérdés mindössze az volt, Sebastian Vettel, vagy Fernando Alonso lesz a háromszoros győztesek elit klubjának új jövevénye.

d12usa1896.jpg
A hétvége őrülten feszült volt, még a pénteki második szabadedzésen is kisebb összetűzésbe került a két aspiráns, mikor Alonso kissé feltartotta Vettelt a gyorskörén. Érezhető volt, hogy itt tényleg minden kör számít, hogy itt mindketten nem 100, hanem 120%-ot akarnak és fognak teljesíteni. Mindezt csak tetézte a biztosra jósolt eső a futam napjára. Az időmérő edzés a Ferrarinak a szokásos módon alakult. Alonso csak a 9. helyre kvalifikálta magát, de Vettel magabiztossága mintha alább hagyott volna. Csak a 4. rajtkockát szerezte meg és saját bevallása szerint is óvatosabban vezetett. Vasárnap reggel eső kopogására ébredtek a versenyzők, de a ború hamar derűre váltott, mikor a délelőtti órákban a Nap sugarai kezdték simogatni a sao paulói Carlos Pace pályát. Akkor úgy tűnt, sima versenynek nézünk elébe és Alonso reményei halványulni kezdtek. Amint az óra délutánba fordult, úgy kezdtek el ismét gyülekezni a felhők a brazil nagyváros felett. Bár szinte minden csapat kizárta az eső lehetőségét, Interlagos bebizonyította, korábban kell ahhoz felkelnie bárkinek, aki ki akarja számítani a szeszélyes brazil nyarat.

A rajttól a célig esett az eső. A futam elején még csak kis intenzitással, de ez is elég volt, hogy csúszóssá tegye az aszfaltot. A versenyzők maguk se tudták, a köztes esőgumi, vagy a száraz abroncs alkalmas-e a változó körülményekre. A rajtnál mindenki a slick papucsokat rakta fel, de nem az eső volt, ami riadalmat okozott. Kimi Räikkönen majdnem felöklelte Vettel autóját, de végül Bruno Senna volt az, aki 180 fokkal elfordította a Red Bullt a tengelye körül. A német autójának ketten is nekiütköztek és a főtervező, Adrian Newey lelki szemei előtt már látta a sérült kipufogótól lángokban álló kasztnit és a felperzselt világbajnoki reményeket. Eközben a Ferrarik magabiztosan és bátran rajtoltak és hamar az élmezőnyben találták magukat. Ekkor Vettelnek elszállni látszottak az esélyei. A sors azonban másképp rendelkezett.

Az eső egyre nagyobb fokozatra váltott, miközben a magát az élmezőnybe gyorsan visszaküzdő címvédő néhány kör alatt két kerékcserét is kénytelen volt beiktatni, mivel a száraz abroncsok szárazra való cseréje a fokozódó eső miatt rossz megoldásnak bizonyult. A Red Bull idén először hibázott a kerékcserénél, mikor a második kiállásnál nem készültek fel eléggé a köztes esőgumikra való cserére. A német sok időt veszített, miközben a rivális Alonso magabiztosan vezetett és már a dobogó közelében járt. A Ferrari rajongói akkor reménykedhettek a legjobban, mikor a Force Indiáját fantasztikusan terelgető, egy hiba miatt viszont a vezetést elvesztő Nico Hülkenberg Lewis Hamilton előzése közben megcsúszott a nedves aszfalton és eltrafálta a McLarentől búcsúzó brit bal első futóművét. A német áthajtásos büntetést kapott, a 2008-as világbajnok pedig pálya mellett fejezte be a pályafutását annál a csapatnál, mely az alma materjének tekinthető. Alonsót bámulatosan vezető csapattársa, Felipe Massa segítette a második pozícióba, miközben az eső már zuhogott. Az összes versenyző intermediate abroncsokra váltott, Vettel pedig, miután Schumacher elengedte, a biztos 6. helyet őrizte.

A feszült és drámai Brazil Nagydíjon Kimi Räikkönen szolgáltatta a vicces pillanatokat, mikor a Lotus-szal kicsúszva egy szervizúton próbált visszatalálni a pályára. A finn elmondása szerint 2001-ben már megjárta ezt az utat, az azóta eltelt 11 évben viszont zsákutcává alakították, így a 2007-es világbajnok kénytelen volt visszafordulni és a füvön visszaevickélni a helyes nyomvonalra. Kimi egyébként egyedülálló eredményt ért el, mivel idén az összes versenyt be tudta fejezni és ebből egyet kivéve mindet pontszerző helyen. Erre rajta kívül senki nem volt képes!

Alonsónak a verseny végén már csak egyetlen reménye volt, hogy ellenfelének versenyét vezetői, vagy műszaki hiba tönkreteszi. A végén azonban nem Vettel, hanem a Force Indiás Paul di Resta csapta falnak az autóját. Ekkor a 70. körben járt a futam és a biztonsági autó pályára küldése azt jelentette, a 71 körös verseny és ezzel a 2012-es világbajnokság is visszafogott tempó mellett ér véget.

Nehéz szavakba önteni azt a feszültséget, azt a drámát és azt a felülmúlhatatlan izgalmat, amely nemcsak ezt az évadzáró versenyt, hanem az egész szezont uralta. Sebastian Vettel minden idők legfiatalabb háromszoros világbajnoka lett, de ennél is nagyobb siker, hogy egy ilyen kiszámíthatatlan, sokoldalú szezont tudott megnyerni. 3 hónappal ezelőtt még 44 pontos hátrányban volt Alonsóval szemben! A spanyolnak igaza volt, mikor azt mondta, a vb címet nem Brazíliában vesztették el. Valójában a suzukai kiesése bizonyult végzetesnek, mikor megcsappant az előnye. Vettel ez után jövő ázsiai menetelésénél már nem sokan hittek abban, hogy a Ferrari képes lehet 2007 után újra nyerni. Az olaszok sokkal többet hoztak ki ebből a szezonból, mint ami benne volt. Alonso nélkül valószínűleg tényleg az 5-6. helyekért harcoltak volna, amire számítottak még a szezonnyitó előtt. Kár vitatkozni azon, ki érdemelte meg jobban ezt a címet. Alonso erőn felül teljesített és sokat profitált a többiek balszerencséjéből, de végül fordult a kocka, az év második felében Vettel összerántotta a csapatát és az állandó műszaki problémák ellenére sem adta fel. Egy világbajnoki címet sosem nyernek érdemtelenül, pláne nem egy ilyen évben! A 2012-es világbajnokság véget ért, 20 futammal, 8 különböző győztessel, egy nagy visszatéréssel és egy nagy búcsúval. Ez a fejezet lezárult, de már csak 108 nap és következik az újabb!

Címkék: ferrari f1 schumacher lotus forma-1 mclaren hamilton alonso raikkonen vettel red bull brazil nagydíj force india interlagos sao paulo hulkenberg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr334926089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása