Óriási várakozás előzte meg az Egyesült Államok visszatérését a Forma-1 versenynaptárába. A Circuit of the Americas még fel sem épült, már ódákat zengtek róla. A pálya építésze, Hermann Tilke szerint minden általa tervezett pálya közül ez a legjobb. Az F1 visszatérése csak siker lehet, mondták sokan. Érdekes, de ahogy közeledett a hétvége, úgy szólt egyre élesebben a kétkedők hangja. Biztos, hogy annyi kudarc után Austin átírja az USA Nagydíjak történetét? Vasárnap este kiderült, hogy az első tollvonásokat már meg is tette.
A pénteki nap után az addig sokat látott hurráoptimizmus kissé lecsengett, mikor maguk a pilóták hervasztották le a közvéleményt azzal, hogy kijelentették, nem sok előzést fogunk látni az extrém csúszós pályán. Bár a vonalvezetést - ahogy az lenni szokott új helyszíneken - mindenki agyba-főbe dicsérte, úgy tűnt, pusztán a vezetés élménye lesz nagy a CoTA-n, a nézők viszont vajmi kevés élvezetet fognak találni benne. Az, amit láttunk, minden várakozást felülmúlt. Természetesen éveket kell még várnunk azzal, hogy biztosan kijelentsük, a visszatérés sikeres, de a vasárnapi futam után aligha akadt olyan "US fan", aki csalódottan távozott a kellemes austini indiánnyárból. Általános vélekedés az amerikaiakról, hogy show-t akarnak látni, nos, ezt megkapták. Összesen 59 előzést láthattunk az 5 év után visszatérő USA Nagydíjon, de ennél még fontosabb, hogy ebbe a Lewis Hamilton Sebastian Vettel elleni előzése is bekerült. A királykategória legnagyobb kritikusai mindig azt nehezményezik, hogy az első hely sorsa gyakran már a futam elején eldől és egyetlen csatát sem látnak a győzelemért. Valljuk be, nehéz velük vitatkozni, de ez a jelenség hozzátartozik a versenyekhez. Most a homlokukat ráncolók is megkapták, amit mindig hiányoltak, hisz gyakorlatilag az utolsó körben vált csak biztossá, hogy Hamilton utolsó előtti McLarenes versenyén győzni tud.
Már a futam rajtja előtt kiadták a hivatalos látogatottsági adatokat, melyek lenyűgözőek voltak: csak a verseny napjára kb. 115 ezer néző vándorolt ki Austinba, a három nap alatt pedig összesen több, mint 200 ezren voltak kíváncsiak Texas debütálására! Ha valaki Winston Churchill híres mondásának ad inkább helyt, miszerint "Csak annak a statisztikának hiszek, melyet én magam hamisítok", biztatom, hogy nézze meg a szombati időmérő edzés, vagy a vasárnapi futam képeit. Bármelyiket. Üres tribünt nem fog látni. Milyen döbbenetes kontraszt ez a világ másik vezető hatalmához, Dél-Koreához képest, ahol a szervezők csak idén 36 millió dolláros veszteséget könyvelhettek el! Amiről talán senki nem beszélt a nézők kapcsán az az, hogy a texasi futammal egy időben zajlott a NASCAR Sprint Cup Series, az észak-amerikai kontinens vezető autós versenysorozatának a fináléja Miamiban, ahol szintén ádáz csata zajlott a már ötszörös bajnok Jimmie Johnson és a még bajnoki címmel eddig adós Brad Keselowski között. A NASCAR új bajnokot avatott, de a képen is látható nézők nem ennek akartak a részesei lenni. Az F1 amerikai sikerében mindig kétkedők előszeretettel hasonlítják össze a két szériát. Tessék, az F1 vasárnap csatát nyert a NASCAR-ral szemben, mert ha valaki rögzítette is a versenyt, aligha tudta olyan átéléssel nézni, mint Hamiltonék küzdelmeit. Ha van "nép", amely háklis a felvételre, az az amerikai.
Te jó ég, mit művelt már megint Fernando Alonso?! A Ferrari Austinra új diffúzorral szerelte fel a spanyol autóját, mely hatékony nem volt ugyan, de legalább még egy lépéssel hátrébb húzta őt a bajnoki küzdelemben. A Massát "sújtó váltóproblémáról" kár vitatkozni, egyértelmű csapattaktika, ezért hívják őket csapatoknak, hogy úgy (is) tudjanak viselkedni. Bármelyik istálló ezt tette volna, nem véletlen, hogy csak a rajongók körében keltett felzúdulást. A kétszeres világbajnok megint tankönyvbe illő rajtot vett és nagyot küzdött egészen a verseny végéig, Hamilton győzelme (értsd: Vettel nem-győzelme) pedig nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Alonso hátránya az abu dhabi hétvége előttire álljon vissza, nevezetesen 13 pontnyira. Az "Ágasodó Paripa" már a szeptember eleji Olasz Nagydíj óta nem tudott felülkerekedni a "Vörös Bikán", de ezúttal nincs mese, Brazíliában meg kell verni Vettelt!
Ha a paddock-ban valakit megkérdeznek, mi állíthatja meg Vettelt, az alábbi választ halljuk: a technika. A Red Bullt egész évben generátorhibák sújtják, ami Texas-ban is felszínre került, de szerencséjükre a 2-es rajszámú autóban. Az évadzáróra az autók új generátort kapnak, de a csapat vezetése így is aggodalmának adott hangot. Az utolsó fordulat következik az idei világbajnokságban?