Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

MotoGP: A búcsúk versenye

Fábián Viktor 2012.11.13. 22:18

41espargaro,motogp__u1i0557_original.jpg

Véget ért a gyorsasági motoros-világbajnokság 2012-es évada. A szokásokhoz híven Valenciában, a Ricardo Tormo versenypályán feszültek egymásnak utoljára a 250-es, a 600-as és az 1000-es masinák. Bár az idei év nem fog a legemlékezetesebbek közé bevonulni, a szezonzáró verseny messze az idén megszokott színvonal felett teljesített. Persze szükség volt ehhez az égiek segítségére is, akik épp vasárnap nyitották meg csatornáikat. A legnagyobbak versenyén már nem esett ugyan az eső, de a félig száraz, félig nedves pálya izgalmas rajtot produkált.

Történt ugyanis, hogy az élmezőnyből egyedül a már világbajnokká koronázott Jorge Lorenzo indult száraz abroncsokkal, idei riválisa, Dani Pedrosa a felvezető kör után hajtott a boxba és ült fel a száraz körülményekre beállított motorra. Példáját többen követték, köztük az általában hangulatfelelős státuszban versenyző Tech3 páros, Andrea Dovizioso és Cal Crutchlow. A pálya kezdeti nedvessége miatt Lorenzo gyorsan visszaesett, a nedves gumikon rajtoló kisebbek így magukhoz ragadták a gyeplőt. Bár az első kanyarhoz Hector Barbera érkezett meg elsőként, rajta gyorsan túltette magát Aleix Espargaro. Így esett, hogy az idény utolsó futamán megértük, hogy egy CRT masina vezesse a versenyt (a fenti képen). Espargaro hősiesen küzdött, de az egyre száradó pályán esélye sem volt a száraz gumikon egyre gyorsabb és egyébként is technikai fölényben lévő társaival szemben. Lorenzo öt kör eltelte után az élre ugrott, a mögötte elinduló boxkiállás-hullám pedig nagyban segítette őt, hogy utcahossznyi előnyre tegyen szert. Egy normál versenyen természetesen nincsenek boxmunkák, de a szeszélyes pályaviszonyok átírták a szokásos forgatókönyvet. Vonatkozott ez a lekörözésekre is. Egy normál versenyen ugyanis lekörözések is csak elvétve fordulnak elő, Valenciában viszont már-már a Le Mans-i versenyeken látott forgalom alakult ki. Minden rendben zajlott, egészen addig, amíg a vezető Lorenzo és a Paul Bird Motorsport CRT motorján általában az utolsó pozíciókra jegyet váltó James Ellison nem találkozott.

2012-11-11T151821Z_1_AJOE8AA16IN00_RTROPTP_2_OZASP-MOTORCYCLING-PRIX-VALENCIA-20121111.JPG

A kétszeres világbajnok dolga túl sietős volt, Ellison pedig nem állt félre, aminek egy óriási bukta lett a vége. Lorenzo egy biztosnak tűnő győzelmet vesztett el. A vezetést így Pedrosa örökölte meg, aki nem engedte azt ki a kezéből, megkaparintva az év utolsó diadalát.

outfoto2-586x390.jpg

A verseny, és talán az év legnagyobb meglepetését a sérült Ben Spies-t helyettesítő Yamaha tesztpilóta, Katsuyuki Nakasuga produkálta, aki második helyig terelgette az általa eddig inkább tesztelésre használt versenygépet. Spies egyébként távozik a gyári Yamahától, "köszönhetően" harmatos teljesítményének és a gyengécske szatellit gárdánál, a Pramac Ducatinál folytatja.

46-rossi_test-valencia-27907_topcontent_169.jpg

Az amerikai helyére érkezik a kilencszeres világbajnok Valentino Rossi (a képen a hétfői teszten), aki egészen máshogy tér vissza a Yamahához, mint ahogyan elment onnan. 2010-ben, mikor aláírták a szerződést a Ducatival, mindenki sikereket vizionált. Egy kilencszeres vb győztes olasz és egy ugyancsak világbajnoki olasz versenygép, mi más lehet a győzelem receptje? Nem tudjuk, de mint az ezóta eltelt két év alatt kiderült, nem ez. A "Doktor" mindössze 3 dobogót tudott elkönyvelni, amely fényévekkel elmarad az előzetes várakozásoktól. Tény, hogy Rossi pont akkor szerződött az olasz gárdához, mikor a teljesítményük rég nem látott mértékben indult lejtmenetbe. Vale önbizalma ezalatt megcsappant, hisz, mikor idén bejelentették, hogy visszatér korábbi sikerei egyik helyszínére, maga is szerényen nyilatkozott, mondván, egyáltalán nem biztos, hogy régi fényében fog ragyogni és hogy egyelőre megelégszik a másodhegedűs szereppel Lorenzo mellett! Az olasz tehát - szavaiból ítélve - nem biztos magában, de a téli tesztidőszak új lendületet adhat neki. A tesztek már a Valenciai Nagydíj után megkezdődtek, az azóta folyamatosan zuhogó eső viszont eddig lehetetlenné tette az érdemi munkát.

841322-casey-stoner.jpg

Végezetül jöjjön egy újabb búcsúzó, aki nem csapatot, hanem életstílust vált. 2007 és 2011 világbajnoka, Casey Stoner még májusban jelentette be visszavonulását, ez a pillanat pedig a Ricardo Tormo pályán a hétvégén eljött. Az ausztrál szürreálisnak nevezte az élményt, ami érthető, hisz 27 évesen visszavonulni a motorversenyzéstől példátlan. Döntésének okát Stoner a MotoGP-ben lezajló változásoknak tulajdonította (CRT motorok, például), talán egyszer kiderül, közrejátszhatott-e abban a kislánya születése és/vagy hogy 2010-ben és 2011-ben is történt haláleset a versenypályákon. Így, vagy úgy, de Stoner motorversenyzésben eltöltött 12 éve nem marad nyomtalan és nemcsak a két világbajnoki címe, hanem a Phillip Island Circuit egyik róla elnevezett kanyarja miatt is.

Sok csapatváltás, egy nagy bajnok visszavonulása és izgalmas érkezők (pl. a Moto2-es világbajnok Marc Marquez a gyári Hondához). Ezek várnak a MotoGP-re a következő hónapokban, de mire felocsúdunk a sok változástól, máris kialszanak a piros lámpák a katari éjszakában március 31-én.

Címkék: yamaha valencia motogp rossi ducati stoner crt pedrosa spies lorenzo ricardo tormo valenciai nagydíj

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr954905871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása