Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1: 36 Magyar Nagydíj

Fábián Viktor 2012.11.12. 22:03

46870_365482_550x413.jpg

36. Egészen pontosan ennyi Magyar Nagydíj kerül majd be a történelemkönyvekbe. Ez hivatalos. Az Abu Dhabi Nagydíj versenyhétvégéjén Gyulay Zsolt és a nemrég elhunyt Frank Tamás helyébe lépő Gerstl Péter vezényletével újratárgyalásra került a Magyar Nagydíj szerződése. Annak ellenére, hogy Bernie Ecclestone nem kecsegtetett túl biztató kilátásokkal az európai versenyeket illetően, a magyar delegáció sikerrel járt és a Hungaroring helyét megszilárdították a változásra mindig készen álló Forma-1 vérkeringésében. Egészen 2021-ig! A Magyar Nagydíj státusza tehát nem változik: aktív versenyhelyszín marad, valaminek azonban változnia kell, ha nem akarjuk, hogy Bernie papa New Jersey kontraktusához hasonlóan a miénkből is papírmasét csináljon: a pályának.

Tetszik, vagy sem, a Hungaroring nem tartozik a világ legkedveltebb versenypályái közé. Nekünk, magyaroknak persze gyöngyszem, de ha belátunk az ide látogató versenyzők "jólfésült", udvarias nyilatkozatai mögé, rájövünk, hogy bizony lelkesedésünkkel egyedül maradunk. Az internetes fórumokon kevés dicsérő szó jutott a magyar pályának, az angolszász világban pedig csak Hungaboringnak gúnyolják. Lássuk be, ha egy ilyen vonalvezetésű aszfaltcsíkot nem Magyarországon látnánk, jó eséllyel mi is ráragasztanánk pár nem túl hízelgő kifejezést. Tény, hogy az idei Magyar Nagydíj a kétes dicsőségű " az év legkevesebb előzést produkáló versenyei" elnevezésű virtuális tabella második helyét foglalja el 16 előzéssel (csak Monacóban volt kevesebb, 12). Még az ultraunalmasnak tartott Indiai Nagydíjon is kétszer ennyi helycsere történt! Egy szónak is száz a vége: szükség van egy Hungaroring 2.0-ra és ezt Ecclestone is világossá tette.

Emellett az 1986-ban rekordidő alatt felépített pálya felett bizony eljárt az idő. Ezt könnyű belátni, főleg az Abu Dhabi és az USA Nagydíjak közt (mindkettő elképesztően modern helyszín). Néhány pályaszakaszt újraaszfaltoztak ugyan néhány éve, de ez kevés, mint vöröshagymában a proletár öntudat. Az aszfalt mellett az infrastruktúra is erős ráncfelvarrásra szorul, amit bizonyára sokan meg tudunk erősíteni, akik araszoltunk már a kukoricaföldek melletti földutakon, főleg esőben.

Az, hogy ezek a problémák együtt jelentkeznek, jó is lehet. Egy füst alatt minden megoldható. Egy új pályarajz is gyorsan megszületett, hála a kiváló versenyzőnek és szakértőnek, Wéber Gábornak.

123678_orig.jpg

Persze még semmi hivatalos információ nincs arról, hogy az új vonalvezetés milyen lesz, mert korábbi és jelenlegi Forma-1-es pilótákat is bevonnak majd az eszmecserébe. A felújítás várhatóan 2013-as verseny után kezdődik el.

Ennyi megoldásra szoruló probléma ellenére van a Hungaroringnek valami olyasmi a birtokában, ami csak kevés pályának adatik meg, és amit a hipermodern, csillogó box épületek sem tudnak felülmúlni: a nézők és a dolgozók, de még milyenek! Nemcsak Forma-1-et rendeznek a Ringen, de WTCC-t, Renault Világsorozatot és számos más nemzetközi autóversenyt. Hogy lehetne elfeledni azt az extázist, melyben tombolt a közönség Michelisz Norbi hazai győzelmekor, vagy azt a lelkesedést, amely az egész WTCC hétvégét övezte? Vagy azt, hogy a legtöbb ide látogató versenysorozatnak messze a leglátogatottabb hétvégéje a magyar? Elévülhetetlenek az érdemeik azoknak a sportbíróknak, akik világszínvonalat képviselnek, akik ámulatba ejtik az ide érkező sorozatokat a szakmai tudásukkal, felkészültségükkel. És akik nem egy új pálya személyzetét tanították már be!

Szerencsére a nagydíj nyereséges, hála a viszonylag alacsonyan tartott rendezési költségeknek és a megszámlálhatatlan nyugati vendégnek, akik nevetve megfizetnek bármit, amit a pálya környékén látnak. Jó hír, hogy a mindenkori magyar kormány támogatja a futam rendezését (legalábbis eddig mindig támogatta). Frank Tamás elvesztése fájó volt minden szempontból, így a magyar verseny aspektusából is, de jó tudni, hogy Gerstl Péter személyében egy olyan emberhez került a nagydíj ügye, aki közelről ismerte Frankot és aki képes tovább folytatni az általa megkezdett és kiválóan végzett munkát. Ezt az új szerződés is alátámasztja.

Sok szempontból lehetünk tehát büszkék a Magyar Nagydíjra. Kevés verseny mondhatja el magáról, hogy 1986 óta minden évben állomása volt a száguldó cirkusz karavánjának. Vigyázz, Forma-1, mert biztosan nem állunk meg 36-nál sem!

Címkék: f1 forma-1 hungaroring magyar nagydíj ecclestone

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr404904071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása