Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

DTM: Újabb éra közeleg

Fábián Viktor 2012.10.18. 19:14

DTM-2012-brands-hatch-01-640x417.jpg

Zajlik az élet a Német Túraautó-bajnokság háza táján. A hétvégén rendezik az idényzárót Hockenheimben, ahová három pilóta érkezik meg bajnokaspiránsként. A tabella élén Gary Paffett áll, aki 2005-ben már elhódította a trófeát, azonban DTM karrierje utána kissé megrekedt a Forma-1-es McLaren csapatnak végzett tesztpilótai munkálatok miatt. A brit idén ismét a csúcson végezhet, bár aggasztó jel lehet számára a szezon fele óta olvadó és már csak három egységnél álló előnye a pontversenyben. Legfőbb kihívója a Mercedesnél hét éven át versenyző, idén a BMW gárdáját erősítő Bruno Spengler. Első bajnoki győzelmére vár a kanadai és ha valaki, hát ő tudja, milyen elveszíteni azt: két második és két harmadik hely a legjobb eredménye az év végi összesítésekben. Spengler idén új erőre kapott, a csapatváltás pozitív hatással volt rá és talán soha nem volt ennyire motivált, köszönhetően annak, hogy a pontversenyben összegyűjtött hátrányát versenyek óta folyamatosan csökkenti és hogy a BMW történelmet írhat azzal, hogy 19 év távollét után visszatérésük évében rögtön győzni tudnak. A harmadik számú kihívó a hullámzó teljesítményt nyújtó Jamie Green, aki szintén Mercedes-szel hódítana. Az ő hátránya 18 pontra rúg, így a többieknél is nagyobb szerencsére lesz szüksége. Idén az Audi kimaradt a bajnoki küzdelemből, az új éra első trófeája tehát Stuttgartba, vagy Münchenbe kerül.

Új éra. Miért is? 2012-re egy kis ráncfelvarrást hajtottak végre a DTM-en. A 2004 óta futó szedánokat kupékra cserélték és egy régi/új márkával gazdagodott a mezőny, mely már úgy kellett a sorozatnak, mint egy falat kenyér. Az Opel 2005-ös "aufwiedersehen"-je óta Hans Werner Aufrecht, a sorozat "atyja" azon munkálkodott, hogy vonzóvá tegye a sorozatot a nagy német gyárak számára, munkájának gyümölcse a bajorok érkezésével mondhatjuk, beérett. Szükség is volt létszámbővítésre, mivel a versenyek színvonala erős zuhanást mutatott, de a BMW-vel vajon az izgalmak is visszatértek? A bajnoki csata eufóriájában érdemes a versenyeket önmagukban értékelni. Az eredmény véleményes: a futamok többsége még mindig a jól ismert sablon szerint zajlik: izgalmas rajt, aztán megmerevedő pozíciók, végül pedig egy rajt-cél győzelmet arató pilóta. Ezek tükrében meglepőnek tűnhet, hogy a DTM népszerűsége talán nagyobb, mint a Túraautó Világbajnokságé, bajnoki címének értéke pedig mit sem devalválódott az évek során. Miért? Németország mindig is a világ egyik vezető autógyártójának számított, az európai versenypályákat pedig már az 1920-as évektől kisebb-nagyobb megszakításokkal uralják, elég csak a 30-as évek Ezüstnyilára, vagy az 1965-ben megszűnt Auto Unionra gondolni. A motorsport elképesztően népszerű, a Német Túraautó-bajnokság Németországban tartott futamait mindig zsúfolt lelátók előtt tartják. Jó példa a DTM erősségére, hogy ez az egyetlen nemzeti túraautó-bajnokság a világon, ahol nemzetközi mezőny versenyez (észak- és dél-amerikai pilótával is) és hogy számos volt Forma-1-es pilóta igazolt karrierje befejezéseként (Keke Rosberg, Mika Hakkinen, Jean Alesi, Heinz-Harald Frentzen, David Coulthard).

A szezon végeztével viszont nemcsak a bajnoki küzdelem, hanem a jövő is szolgáltat beszédtémát az autósport berkein belül. 2010-ben jelentették be, hogy a DTM 2013-tól amerikai szériát indít, természetesen szerte az Egyesült Államok pályáin. Sok részletet ezen kívül még nem hoztak nyilvánosságra, de a folyamatosan tengeren túlra vágyó német autógyárak végre figyelemreméltó reklámot csinálhatnak maguknak az eddig főleg amerikai márkák uralta piacon.

SuperGT2012-01.jpg

Tegnap egy még érdekesebb hír látott napvilágot: a japán Super GT sorozat 2014-től legalább 2018-ig közös szabályrendszert fog alkalmazni a DTM-mel. Az illetékesek tovább csigázták az érdeklődőket, mikor nem kevesebbet állítottak, minthogy a két sorozat ún. csereversenyeket fog rendezni, mely vélhetően azt jelenti, hogy egy versenyhétvégén fog a két széria futni. Ami még fontos ebben az egyezményben, hogy a Honda, a Toyota és a Nissan beszállhat a német sorozatba, ahogy az Audi, a Mercedes és a BMW Amerika után keletre is tovább terjeszkedhet a Super GT által. Ha minden jól megy, akkor két év múlva akár hat (!) autógyár is jelen lehet a DTM-ben. Aufrecht tehát nem akármilyen megoldást talált a versenyek izgalomfaktorának növeléséhez és ha fáradozásai sikerrel járnak, többé senki sem fog szunyókálni túraautók kellemes zajában vasárnap délutánonként.

Címkék: dtm super gt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr544856677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása