Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WEC Silverstone: Visszavágott az Audi

Fábián Viktor 2013.04.17. 20:31

wecaudi.jpg

Eljátszotta a nyitányt a Hosszútávú és Megbízhatósági Világbajnokság, vagyis az Enduransz Vb. A silverstone-i hatórás viadalon született ellenállhatatlan Audi győzelem nem is lett volna meglepő, ha 2012 második fele nem a Toyota meneteléséről szólt volna.

A német márka kisajátította magának a dobogó két legmagasabb fokát, amelyre a japánok egy pillanatig nem voltak veszélyesek. A Toyota téli szimulációi sikeresnek bizonyultak, de a tavalyi TS030 Hybrid tempója nem csalt elégedett mosolyt a garázsban álldogálók arcára. A kék-fehér autók egy körös hátrányban fejezték be a szezonnyitó versenyt, és amilyen bosszúság volt számukra a vereség, olyan öröm volt az Audinak a győzelem. A futam után a Négykarikások szívéről sziklák estek le, mivel a Toyota rendkívül erős debütáló éve aggodalommal töltötte el Le Mans koronázatlan császárát.

Az eredménylista szokás szerint csalóka képet festhet a brit futamról. Az Audik ellenfélre ugyan nem akadtak, de a házon belüli csata alaposan felrázta hosszú téli álmából az Enduransz Világbajnokságot. A 2-es autót vezető nagy öregek és az 1-es kormányát tekergető új bajnokok között öt perccel a cél előtt billent az előbbiek javára a mérleg, mikor Allan McNish maga mögé utasította a rakoncátlankodó hibrid rendszerrel "komótosabban" autózó Benoit Treluyer-t. A maradék egy dobogós helyet a leharcolt Toyota kontingensből a 8-as rajtszámú trió kaparintotta meg, a Le Mans-i csigolyasérüléséből visszatérő Anthony Davidson, valamint Sebastien Buemi és Stephane Sarrazin. Az LMP1-es mezőny privát istállóinak száma kettőre csappant, de a Strakka Racing kiesése után már csak a Rebellion volt talpon a gáton. Két autójuk közül a Nicolas Prost, Neel Jani, Nick Heidfeld vezette 12-es számú volt az eredményesebb és a privátoknak örök keserű ötödik pozícióban zárt a gyáriak mögött.

A P1-es kategória nevezési listájának megkurtulása egy sajnálatos, de természetes folyamat, hisz az Audik és a Toyoták gyári technikájával képtelenség egy privát alakulatnak felvenni a versenyt. Félő, hogy a Porsche jövő évi visszatérése még távolabb taszítja a dobogótól a konszerntámogatás nélküli csapatokat, amely tovább párologtathatja az Enduransz Vb P1-es matricáinak számát. Az ACO ugyan folyamatosan dolgozik a 2014-es P1-es szabályokon, melyektől azt várja, hogy a privát indulók is küzdjenek az abszolút győzelemért, de kérdéses, hogy mennyire tudják majd áthidalni a gyáriak és a privátok közti technikai űrt.

Kevésbé szellős mezőnnyel dicsekedhet az LMP2-es géposztály, amelynek Nissan erőforrásokkal hajtott gépei között a Judd motoros Lotus a kakukktojás. A " prototípus másodosztályban" a Delta-ADR Oreca Nissanja bizonyult a legjobbnak, a pódium tetejére így Tor Graves, Antonio Pizzonia és James Walker állhatott fel.

wecaston.jpg

Lelépte a többieket mindkét GT kategóriában az Aston Martin. A Pro legjobbjának az ősidők óta együtt versenyző Darren Turner és Stefan Mücke, valamint a hozzájuk csatlakozó Bruno Senna bizonyult. Ezüstérmet szerzett debütálóversenyén a Forma-1-es Sauber csapattól érkezett Kamui Kobayashi, és versenyzőtársa, az AF Corsét régóta erősítő Toni Vilander. A profi GT-k hatautós mezőnye sem túl gazdag, ezzel szemben a fizetős versenyzőknek életre hívott amatőrök narancssárga színkódjai gyakrabban voltak felfedezhetők Silverstone-ban. A géposztály kissé degradáló elnevezése ellenére nem csupán a nyeretlen kezdők melegágya, hisz a hétvégi nyerő hármas tagja a Túraautó Világbajnokság 2011-es privát bajnoka, Kristian Poulsen, aki Allan Simonsennel és Christoffer Nygaarddal osztotta meg az Aston volánját.

A világbajnoksággal egy hétvégén rajtolt az erős ráncfelvarráson átesett Európai Le Mans Széria is, amely a 2012-ben látott arcpirítóan foghíjas rajtrács után a silverstone-i nyitányon egy sokkal elfogadhatóbb, 23 autót számláló mezőnnyel vágott neki a háromórásra rövidített versenyek évének. A P1-es kocsikat nélkülöző sorozat első megmérettetésén mégsem voltak pályán az előírt ideig a gépek, mert egy felhőszakadás 39 perccel a leintés előtt előcsalogatta a piros zászlókat. Ha szerencsénk lesz, Magyarországon, szeptember 14-én nem lesz hasonlóan mostoha az időjárás és teljes valójában csodálhatjuk meg a bivalyerős prototípus és GT masinákat a Renault Világsorozattal közösen rendezett hétvégén.

Az Enduransz Világbajnokság hosszú műszakhoz szokott pilótái nem pihenhetnek túl sokáig: a versenynaptár egyik legizgalmasabb, legjobban várt helyszínén csapnak össze a hosszútávú versenyzés legjobbjai: Spa-Francorchamps következik május első vasárnapján.

Címkék: silverstone wec

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr965231817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása