Eljátszotta a nyitányt a Hosszútávú és Megbízhatósági Világbajnokság, vagyis az Enduransz Vb. A silverstone-i hatórás viadalon született ellenállhatatlan Audi győzelem nem is lett volna meglepő, ha 2012 második fele nem a Toyota meneteléséről szólt volna.
A német márka kisajátította magának a dobogó két legmagasabb fokát, amelyre a japánok egy pillanatig nem voltak veszélyesek. A Toyota téli szimulációi sikeresnek bizonyultak, de a tavalyi TS030 Hybrid tempója nem csalt elégedett mosolyt a garázsban álldogálók arcára. A kék-fehér autók egy körös hátrányban fejezték be a szezonnyitó versenyt, és amilyen bosszúság volt számukra a vereség, olyan öröm volt az Audinak a győzelem. A futam után a Négykarikások szívéről sziklák estek le, mivel a Toyota rendkívül erős debütáló éve aggodalommal töltötte el Le Mans koronázatlan császárát.
Az eredménylista szokás szerint csalóka képet festhet a brit futamról. Az Audik ellenfélre ugyan nem akadtak, de a házon belüli csata alaposan felrázta hosszú téli álmából az Enduransz Világbajnokságot. A 2-es autót vezető nagy öregek és az 1-es kormányát tekergető új bajnokok között öt perccel a cél előtt billent az előbbiek javára a mérleg, mikor Allan McNish maga mögé utasította a rakoncátlankodó hibrid rendszerrel "komótosabban" autózó Benoit Treluyer-t. A maradék egy dobogós helyet a leharcolt Toyota kontingensből a 8-as rajtszámú trió kaparintotta meg, a Le Mans-i csigolyasérüléséből visszatérő Anthony Davidson, valamint Sebastien Buemi és Stephane Sarrazin. Az LMP1-es mezőny privát istállóinak száma kettőre csappant, de a Strakka Racing kiesése után már csak a Rebellion volt talpon a gáton. Két autójuk közül a Nicolas Prost, Neel Jani, Nick Heidfeld vezette 12-es számú volt az eredményesebb és a privátoknak örök keserű ötödik pozícióban zárt a gyáriak mögött.
A P1-es kategória nevezési listájának megkurtulása egy sajnálatos, de természetes folyamat, hisz az Audik és a Toyoták gyári technikájával képtelenség egy privát alakulatnak felvenni a versenyt. Félő, hogy a Porsche jövő évi visszatérése még távolabb taszítja a dobogótól a konszerntámogatás nélküli csapatokat, amely tovább párologtathatja az Enduransz Vb P1-es matricáinak számát. Az ACO ugyan folyamatosan dolgozik a 2014-es P1-es szabályokon, melyektől azt várja, hogy a privát indulók is küzdjenek az abszolút győzelemért, de kérdéses, hogy mennyire tudják majd áthidalni a gyáriak és a privátok közti technikai űrt.
Kevésbé szellős mezőnnyel dicsekedhet az LMP2-es géposztály, amelynek Nissan erőforrásokkal hajtott gépei között a Judd motoros Lotus a kakukktojás. A " prototípus másodosztályban" a Delta-ADR Oreca Nissanja bizonyult a legjobbnak, a pódium tetejére így Tor Graves, Antonio Pizzonia és James Walker állhatott fel.
Lelépte a többieket mindkét GT kategóriában az Aston Martin. A Pro legjobbjának az ősidők óta együtt versenyző Darren Turner és Stefan Mücke, valamint a hozzájuk csatlakozó Bruno Senna bizonyult. Ezüstérmet szerzett debütálóversenyén a Forma-1-es Sauber csapattól érkezett Kamui Kobayashi, és versenyzőtársa, az AF Corsét régóta erősítő Toni Vilander. A profi GT-k hatautós mezőnye sem túl gazdag, ezzel szemben a fizetős versenyzőknek életre hívott amatőrök narancssárga színkódjai gyakrabban voltak felfedezhetők Silverstone-ban. A géposztály kissé degradáló elnevezése ellenére nem csupán a nyeretlen kezdők melegágya, hisz a hétvégi nyerő hármas tagja a Túraautó Világbajnokság 2011-es privát bajnoka, Kristian Poulsen, aki Allan Simonsennel és Christoffer Nygaarddal osztotta meg az Aston volánját.
A világbajnoksággal egy hétvégén rajtolt az erős ráncfelvarráson átesett Európai Le Mans Széria is, amely a 2012-ben látott arcpirítóan foghíjas rajtrács után a silverstone-i nyitányon egy sokkal elfogadhatóbb, 23 autót számláló mezőnnyel vágott neki a háromórásra rövidített versenyek évének. A P1-es kocsikat nélkülöző sorozat első megmérettetésén mégsem voltak pályán az előírt ideig a gépek, mert egy felhőszakadás 39 perccel a leintés előtt előcsalogatta a piros zászlókat. Ha szerencsénk lesz, Magyarországon, szeptember 14-én nem lesz hasonlóan mostoha az időjárás és teljes valójában csodálhatjuk meg a bivalyerős prototípus és GT masinákat a Renault Világsorozattal közösen rendezett hétvégén.
Az Enduransz Világbajnokság hosszú műszakhoz szokott pilótái nem pihenhetnek túl sokáig: a versenynaptár egyik legizgalmasabb, legjobban várt helyszínén csapnak össze a hosszútávú versenyzés legjobbjai: Spa-Francorchamps következik május első vasárnapján.