Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

ALMS: Diadalmenettel búcsúzott az Audi

Fábián Viktor 2013.03.23. 18:27

sebring podium.jpg

Az Amerikai Le Mans Széria utolsó szezonja rajtolt el múlt héten a Sebringi 12 órás hosszútávú versennyel. Bár kikerült az Enduransz Világbajnokság versenynaptárából, bőséges mezőny lepte el az egykori katonai repteret. Öt különböző kategória keretein beül 42 autó feszült egymásnak. A várakozásoknak megfelelően a legendás futamon utolsó alkalommal fellépő Audi domináns győzelmet aratott, de a házon belüli szoros csatának köszönhetően mégsem fulladt unalomba a félnapos körözés.

Prototípusok

audi.jpg

Benoit Treluyer és Marcel Fässler kétszeres Le Mans-i győztes páros mellett Oliver Jarvis kapott lehetőséget a világbajnoki címvédő kocsiban és a csapat mindössze nyolc másodperccel utasította maga mögé az Allan McNish, Tom Kristensen, Lucas di Grassi hármast. A két gyári autó folyamatos helycseréinek az 1-es trió vettet véget, mikor az utolsó előtti órában kezükbe vették az irányítást és meg is őrizték a leintésig. Mögöttük a harmadik helyért folyt kiélezett harc, de a Muscle Milk Pickett csapat gyorsaságát két, egy perces stop and go büntetés, egy, a rajt után mindössze két órával elszabadult bal első kerék, valamint számtalan koccanás törte meg. A dobogó legalsó fokát így a svájci Rebellion gárda Nicolas Prost, Nick Heidfeld, Neel Jani hármasa foglalhatta el. A sebringi verseny jövőre már a United SportsCar Racing égisze alatt került megrendezésre, amely sorozat nem biztosít terepet P1-es masinák számára. A rangos 12 órás 61. kiírása tehát a géposztály és vele együtt az Audi prototípusainak hattyúdalát is eljátszotta.

level5.jpg

A P2-esek összecsapásában elmaradtak az egetverő izgalmak. A Level 5 istálló Scott Tuckerrel, Marino Franchittivel és az IndyCarból kiszoruló Ryan Briscoe-val egy kör előnnyel látta meg a kockás zászlót a második helyezett és testvérautó trió előtt.

deltawingout.jpg

Felejthető versenyen van túl a Don Panoz versenyeztette DeltaWing. 12 perccel a rajt után már a garázsba kellett tolni a még mindig kissé szokatlan külsejű konstrukciót, majd hosszas szerelés és 10 pályán töltött kör után végül a negyedik órában húzta le a rolót a csapat.

Grand Tourerek

corvette.jpg

Megszokhattuk, hogy az ALMS-ben a GT autók a hangulatfelelősek. Sebringben a Corvette Oliver Gavinnel, Tom Milnerrel és Richard Westbrookkal a volánnál szenzációs győzelmet aratott. Féltávnál váratlanul kialudtak a C6.R hátsó lámpái, amelynek életre keltése két körrel vetette vissza a sárga alakulatot. A trió visszatornázta magát az élbolyba, majd Westbrook összeakadt egy lassabb autóval, kihívva maga ellen a sportfelügyelők
haragját. Az utolsó órákban Milner vette át a Corvette irányítását és mindössze 14 perccel a leintés előtt az élre kormányozta az autót, miután a Risi Competizione Ferrariját terelgető Gianmaria Bruninak hátfájdalmai miatt át kellett adnia a stafétát Matteo Malucellinek. A Ferrarit ezután sorozatos balszerencse sújtotta, a Sebringi 12 óráson először versenyző olasznak a forgalommal és saját autójával is meggyűlt a baja.

srt.jpg

2012-ben négy verseny erejéig megmutatta magát a nagyközönségnek a visszatérő Dodge Viper, idén pedig már Sebringben is pályára lépett az SRT Motorsports vadonatúj járgánya. A Corvette legnagyobb riválisa 1999-ben és 2000-ben uralta az Egyesült Államok versenypályáit, 1998-tól 2000-ig pedig zsinórban elhódította a Le Mans-i 24 órás GTS osztályának trófeáit. A Dodge szolid visszatérést produkált, a legjobb Viper a GT kategória 5. helyén végzett négy kör hátránnyal.

Utolsó évének vág neki az Amerikai Le Mans Széria, mielőtt a Grand-Am Rolex Sorozatával egy egyesült sportautószériát hozna létre. Jövőre egy teljesen más Sebringi 12 órást láthatunk. Egy olyat, amely az utóbbi évek egyik legnyíltabb küzdelmét hozhatja.

Címkék: corvette audi alms sebring

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr145164333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása