Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Makaói Nagydíj: Gyász, ünnep és jövő

Fábián Viktor 2012.11.19. 18:35

A 2012-es motorsport évad utolsó kiemelkedő eseménye zajlott le a hétvégén. Formaautók, túraautók makaói- és világbajnoksággal, GT autók és motorok őrjöngtek a kis kínai városállamban. Őrjöngtek, mert Makaó mindig erről szól. Életek érték el eddigi legnagyobb pillanataikat és életek érték el a végüket.

LuisCarreira-426x370.jpgphillip-yau-wing-choi-after-a-successful-bout-at-macau-2011.jpg

Csütörtökön a motorversenyző Luis Carreira, pénteken a makaói túraautós Phillip Yau vesztette életét. A Guia versenypálya sajátossága a gyors, beláthatatlan kanyarok sokasága és a falak extrém közelsége. Ez minden évben lenyűgözi a versenyzőket és a nézőket, de idén bebizonyosodott, hogy ez nem játék. Makaó ezúttal megmutatta, hogy kegyetlen is tud lenni.

Michelisz_Makao_idomero_640.jpg

A tragédiák ellenére sokaknak a legjobb hétvége volt a makaói. A Túraautó Világbajnokság évadzáró hétvégéjén a kaotikus versenyek ellenére nem történt meglepetés. Michelisz Norbi előnye elég volt, hogy Talmácsi Gábor 2007-es gyorsasági motoros világbajnoki címe után a magyar motorsport egy újabb mérföldkőhöz érkezzen. A Zengő csapat három évnyi WTCC-s, és előtte bő egy évtizedes munkájának gyümölcse érett be, és megszerezték a privát csapatok versenyzőinek kiírt bajnokság első helyét. Michelisz Norbert tehát a Túraautó Világbajnokság privát bajnoka! A bajnokavatás körülményeit nevezhetjük bizarrnak, mivel Norbi ellenfeleivel együtt egyik futamon sem ért célba. Bár közel volt hozzá, hogy a második versenyen a dobogón ünnepeljen, a nagy rivális Pepe Oriola agya épp akkor durrant el, mikor a narancs-fekete BMW-t akarta megelőzni. Mindketten a gumifalban végezték, melynek eredménye a szezon biztonsági autó mögötti befejezése lett. Norbinak és a csapatnak egy óriási gratuláció és a BMW legfrissebb hírei, mely szerint a télen fejlesztésre kerül a motor, bizakodásra adnak okot a jövőre nézve.

908212-15134373-640-360.jpg

A gyári Chevrolet utolsó versenyét láttuk, a képen pedig az utolsó világbajnokuk. Robert Huff élt a 35 pontos előnyével, mikor az első versenyen vezető pozícióban csapta falnak az autóját. A brit borzalmas érzésnek nevezte a hibát, de szerencséjére a sanghaji Muller-Menu afférból elég nagy nyereségre tett szert, hogy ezzel, és a második versenyen megszerzett ezüstérmes pozícióval együtt elhódítsa élete első világbajnoki címét. Huffy az elmúlt három évben érett világbajnok alkattá, a 2010-es bronzérmet tavaly egy ezüst, idén pedig az arany követte. Így kell ezt csinálni, bravo Rob! A szimpatikus brit és Chevy-s csapattársainak jövője egyelőre bizonytalan, nem tudni, ki hol fog kikötni jövőre. A gyári istállót működtető RML csapat vagy talál magának jövőre egy új gyárat, ami jelen pillanatban nem valószínű, vagy versenyezteti tovább a 2013-ban feltételezhetően gyári támogatás nélkül is versenyképes Cruze-okat. Ha Huff, Muller és Menu körülnéz a piacon, nem talál sok versenyképes autóval működő istállót, így talán a legjobb megoldás az RML-hez való hűség lenne. Persze az se biztos, hogy mind folytatják, mert Muller a WRC felé kacsintgat, Menu maradása pedig a Chevy távozásának bejelentése óta kérdőjel. A svájcit egyébként a magyar szurkolók szívesen látnák Zengőéknél, de ennek a realitása vajmi kevés. Mindenesetre három kapós versenyző került a piacra. Uraim, licit indul!

makao-wtcc.jpg

Arról már esett szó, miért nem fejezte be Norbi a második versenyt. A képen látható az elsőről való kiesésének oka, mely nemcsak az ő, hanem a mezőny nagy részének elbaltázta a futamát. Az ilyen baleseteknél a versenyeket mindig megállítják, mert értelemszerűen, ha a pályát elzárják az autók, nem lehet körbemenni. Ha egy aszfaltcsík nagyon felkészült és darukat helyez a neuralgikus pontok közelébe, gyorsan megoldhatók az efféle incidensek. Ez szép, a kutya viszont ott van elásva, hogy a be nem szorult autók folytatni tudják útjukat és ha a piros zászló nem kerül elő, óriási előny hullik az ölükbe. Ez történt most is, így gyakorlatilag hat autós versennyé minősült az első futam.

Ha a mezőny nagy része zsákutcába került is Makaóban, a WTCC biztosan nem fog. A Chevy továbbállásával megszűnik a tavaly óta tartó nyomasztó fölényük és élesebbé válnak a küzdelmek. Az amerikaiak kiszállása inkább bátorította a többi gyárat, hisz nincs olyan ellenfél, akitől biztos vereséget szenvednének. A Honda Makaón mutatott formája csalóka lehet, mert 70 kilóval karcsúbb autóval könnyebb dobogóra kerülni. A Lada 2009 után teljes szezont fog futni és hosszabb távon gyanús a Seat és a Volvo gyári visszatérése, valamint a Citroen debütálása. Egyelőre csak két gyártó biztos, még a privát alakulatok sem fedték fel terveiket, így eseménydús telünk lesz.

13440_w666px_42b89761be0449749669d8d8a4b828d8.jpg

Antonio Felix da Costa. Tessék megjegyezni ezt a nevet, mert 2-3 év múlva a Forma-1-ben fog versenyezni! A Red Bull által támogatott ifjonc idén harmadik lett a GP3-ban, a WSR-ben úgy lett összetettben negyedik, hogy az első öt versenyt kihagyta, és tekintélyt parancsoló versenyzéssel nyerte meg az utánpótlás legpatinásabb versenyét, a Forma-3-as Makaói Nagydíjat. Ha így folytatja tovább, Jean-Eric Vergne és Daniel Ricciardo féltheti az ülését!

Címkék: chevrolet zengő wtcc makaó f3 cruze huff menu muller michelisz guia makaói nagydíj forma-3 da costa

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr54914976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása