Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WEC Austin: Szemfényvesztés

Fábián Viktor 2013.09.24. 20:55

weccota2.jpg

Hat órán át tartó taktikai hosszú hadjárattal debütált a texasi "Amerikák Pályája" az Enduransz Világbajnokságban. Az egyetlen gyári Toyota az eddigi négy forduló viszontagságai után egy biztató második hellyel zárta az amerikai száguldást, de a japánok eredménye megtévesztő lehet.

Bár a csapat vezetője, Kinosita Josiaki szerint az autó az első három órában viselkedett a legjobban, ebben a periódusban hagyta faképnél a 2-es rajtszámú Audi a látványosan és agresszíven vezető Sebastien Buemi kék-fehér prototípusát. A Toyota, kiindulva az előző versenyek tapasztalataiból, szemfüles stratégiát választott az Audik ellen, dupla etapokkal nyüstölve a gumikat a forró texasi aszfalton. A gumicserék híján lerövidült boxkiállásokkal látszólag végig pariban volt a világverő németekkel, de a Duval/McNish/Kristensen trió megannyi alkalommal utolérte és legyorsulta a japán autót. Davidson, Buemi és Sarrazin minden dicséretet megérdemel, mert a maximumot nyújtották a nehéz körülmények és a tempóhiány dacára, így hat óra leforgása alatt mindössze 23 másodperccel maradtak el a győztes csapattól.

Helyzetüket persze megkönnyítette a Le Mans-i címvédő hármas, akik a futam első két órája alatt három ütközésbe is belekeveredtek: Marcel Fässler a Buemivel folytatott kerék a kerék elleni küzdelemben koccant a Toyotával, majd egy lekörözés közben végigszánkázott az egyik rázókő melletti hurkán, ami a levegőbe röpítette az 1-es Audit. Végül, a világbajnoki címvédő autót az egyik GT Porsche találta el hátulról, de a hektikus kezdet után a Lottererrel és Treluyer-vel kiegészülő trió egy teljes kört faragott a hátrányából és a harmadik helyen ért haza. Ünneplésre mégsem adott okot a felzárkózás, hisz a "nagy öregek" csapata értékes pontokat rabolt a kétszeres Le Mans-i győztes hármastól, akik már 38 pont aggasztó távolságából figyelhetik a testvérautó pilótáit. A címvédőket szorítja az idő, mert már csak három fordulót rendeznek az évad végéig.

weccota1.jpg

Nemcsak a Toyota eredménye lehet megtévesztő, hanem maga a helyszín is. Ha van olyan pálya, amelyet mesterien hype-olnak szüntelenül, az a Circuit of the Americas. Valóban ennyire nagyszerű lenne ez az aszfaltcsík, amely példátlan gyorsasággal fűzte be magát a világ legfontosabb versenysorozatainak naptárába? Tagadhatatlan, hogy a félelmetesen emelkedő egyes kanyar és a silverstone-i Maggotts, Becketts, Chapel kanyarkombinációra hajazó 7-es, 8-as, 9-es forduló adja a pálya savát, borsát, de a körítés már nem savanyú egy kicsit? Talán csak a CoTA-val szembeni múlni nem akaró kétkedésem teszi, de mintha a szokásosnál több vonatozás került volna a kamerák kereszttüzébe. A GTE Pro kategória ezüstérméért folytatott harc (a két AF Corse Ferrari között) és a GTE Am osztály győzelmi ütközete (két Aston Martin között) is időtlen időkig tartott. Csak én érzem úgy, hogy Texas "Tilkedromja" tényleg csak a tankönyvekbe kívánkozó reklámpolitika miatt meghatározó a mai autósportban?

Lehet, hogy az amerikai nézők egyetértenek velem, de az sem kizárt, hogy általában a világbajnokság nem hozza őket lázba. A fájóan üres tribünök láttán a WEC néhány vezető figurájának agyán talán átfutott a kósza gondolat, hogy Floridában többen lettek volna... Mindenesetre az Enduransz Világbajnokság nemrég kiadott jövő évi versenynaptára ugyanazt a nyolc helyszínt tartalmazza, mint az idei. Az ACO a stabilitás fontosságát emelte ki, és a mai gazdasági környezetben aligha lenne okos dolog vitatkozni velük. Csak nézőket, ó, nézőket de jó lenne látni!

Képek: DPPI Media

Címkék: austin wec cota

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr695532062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása