Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1 Magyar Nagydíj: Bejelentkezett a Mercedes?

Fábián Viktor 2013.07.29. 17:11

hamwin.JPG

A hétvégén lezajlott Magyarország legnagyobb motorsport eseménye, a 28. Forma-1-es Magyar Nagydíj. A technikás Hungaroring egy élvezetes, taktikus versenynek adott otthont, amely az idei világbajnokság egyik kulcspillanatát is a szemünk elé vetítette. Azt a pillanatot, mikor Lewis Hamilton negyedik mogyoródi győzelmét aratja, nemcsak a magyar pálya specialistájává válva, hanem bejelentkezve a világbajnokságért folyó küzdelembe.
A hét elején még arról cikkeztek a szakértők, hogy az akár rekord meleget hozó vasárnap a Mercedes idei legnagyobb betlijét hozhatja. A német gyári csapat nem vehetett részt a silverstone-i teszten, és nem próbálhatta ki a Pirelli módosított abroncsait, ráadásul a hőség az utóbbi években sosem játszott a kezére. A Red Bull, a Ferrari és a Lotus szárnyalása borítékolható volt, és pénteken úgy tűnt, Sebastian Vettel egy újabb győzelmi skalppal gazdagodhat. Vasárnap délután viszont a Hungaroringen nem a címvédő tiszteletére csendült fel a német himnusz. Hamilton szombati pole pozíciója nemcsak a paddockot, hanem magát a 2008-as világbajnokot is meglepte. A brit ennek ellenére nem számított még dobogóra sem, de a versenynap újabb meglepetést hozott a számára. Jó kérdés, hogy a Mercedes altatott-e egész hétvégén? Valójában végig a győzelmet tűzték ki célul? A választ valószínűleg sosem tudjuk meg, de Hamilton vasárnap bemutatott dominanciájára aligha számított a brackley-i bázisú istálló.

A Mercedes idén először Monacóban győzött. Az utcai pálya kivételes volta miatt sokan a hercegségbeli hétvégét tudták be előre a németek idei legjobbjának. Kanadában, a híresen gumigyilkos pályán viszont Hamilton harmadik lett, ezt követte a silverstone-i Rosberg győzelem, majd egy gyengécske hazai nagydíj után a magyar diadal. A Mercedes a legutóbbi öt futamból hármat megnyert, és Hamilton a teljesen reménytelen helyzetből máris 10 ponttal Kimi Räikkönen mögött találta magát a pontversenyben. A brit hátránya 48 pont Vettellel szemben, de tavaly ilyenkor Alonso közel ekkora előnyt tudott eltapsolni a szezon hátralévő részében. Ha az 50 Celsius fokkal kacérkodó hungaroringi aszfalt nem tudta felperzselni a Mercedes gumijait, akkor melyik pálya bizonyul majd bevehetetlennek a németek számára? Ironikus, hogy épp akkor fújja a paddock szele a Ross Brawn leváltása körüli hangokat a legerősebben, mikor a 2010-ben visszatérő gyári csapat olybá' tűnik, megoldotta az őt évek óta gyötrő gumikezelési problémáit.

vethun2.jpg

A Mercedes szárnyalása jó hír Sebastian Vettel számára is. Hamilton csatlakozik az őt elkapni kívánók táborába, és a Lotus-Ferrari-Mercedes kakaskodásnak épp az ő könnyed világbajnoki győzelme lehet az eredménye. Feltéve, ha ez a trió végig a címért folytatott hadjáratban tud maradni. A Ferrari ugyanis egyre távolabb kerül az ellenfelektől, melyet ők sem próbálnak finom nyilatkozatokkal elkendőzni. Alonso csalódottságának adott hangot, hogy a Nürburgringen vissza kellett térniük néhány korábbi fejlesztéshez, a spanyolnak a Ringen pedig már egy ötödik hellyel is elégedettnek kellett lennie. Alonso türelme egyre fogy, és a nyári szünet legfelkapottabb hírét szolgáltatta a Red Bull, mikor megerősítette, hogy a kétszeres világbajnok menedzsmentje náluk járt...
Romain Grosjean lehetett volna a nap embere. A francia élete formájában autózott a Magyar Nagydíjon, és az utóbbi évek (vagy évtizedek?) legcsodálatosabb előzését mutatta be, mikor körbeautózta Felipe Massát a 4-es kanyarban. Minden ésszerű számítás azt mutatta, hogy a 4-es kanyar külső ívén lehetetlen előzni. Grosjean ezt nem tudta, így megcsinálta. A Lotus Ausztrália óta először gazdagodhatott volna győzelemmel, ha a franciát nem büntetik meg. Az év előzését bemutatva ugyanis négy kerékkel elhagyta a pályát, és bár más lehetősége nem volt, hogy elkerüljön egy ütközést, a versenybírók előnyszerzés okán megfosztották Grosjeant a diadal mámorától. A Lotus bal oldali kerekei centiméterekkel voltak a fehér vonalon túl, de a szabálykönyvek nem ismernek kivételt. Ahogy a bírók sem, akiknek a munkáját az ugyancsak hajmeresztő manővereiről ismert Allan McNish segítette. Szomorú, hogy a merev, bürokratikus hozzáállás tönkretette egy olyan pilóta futamát, aki közelebb állt élete első győzelméhez, mint valaha.

hungp.jpg

Véget ért a 28. Forma-1-es Magyar Nagydíj. A Mercedes bejelentkezett a világbajnoki csatába, a Ferrari kiszállni látszik. Mindezek azonban változhatnak a nyári szünet után, de egy valami bizonyosságot nyert: a száguldó cirkusz karavánjának egyik állomása 2021-ig a Hungaroring lesz.

Címkék: f1 forma-1 hungaroring magyar nagydíj

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr75432387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása