Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

MotoGP Német Nagydíj: Vízesés

Fábián Viktor 2013.07.15. 18:55

podiumsac.jpg

Két főszereplő távollétében folytatódott a Gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának 18 felvonásos drámája. Jorge Lorenzo pénteken, Dani Pedrosa szombaton szenvedett óriási balesetet a Sachsenringen, mely hosszú balosaival és "vízesésével" elmosta a világbajnoki tabella első két helyezettjének hétvégéjét, és követőjük hátrányát. A Német Nagydíjon a világbajnokságért harcoló motorosok közül egyedül a 23 pont hátrányban lévő Marc Marquez rajtolt el, óriási lehetőséghez jutva. A fiatal spanyol kapva kapott az alkalmon és sikeresen betöltötte a riválisai által hagyott „hatalmi űrt”, magához ragadva a pontverseny első helyét. Marquez győzelme papírforma volt, de a két nagyágyú kiesése nemcsak neki, hanem a privát istállók versenyzőinek is gyereknapot hozott.

Ki más tudott volna jobban élni a kínálkozó lehetőséggel, mint Cal Crutchlow? A brit ász élete legjobb eredményét beállítva második lett Németországban, és mindössze másfél másodperc választotta el attól, hogy Marquezt is maga mögé utasítsa. Lorenzo korábban úgy nyilatkozott, biztos benne, hogy Crutchlow még idén diadalmaskodni fog, és ennél közelebb még nem is állt a dobogó legfelső fokához a 2009-es Supersport világbajnok. A Tech3 Yamaha versenyzője az elmúlt öt futamból négyszer állt dobogón (Barcelonában kiesett), így ne vegyünk mérget rá, hogy csak az éllovasok kipottyanásának köszönheti az ezüstérmet.

motogpsac.jpg

Hiába nyert Assenben, Valentino Rossi tempója nem volt elegendő Szászországban. A „Doktor” elmúlt versenyeinek mérlege biztató (két pódium, egy győzelem), és saját bevallása szerint újjászületve érkezett a német pályára, mégis közel tíz másodperces hátrányban ért célba. A kilencszeres világbajnok hamar hátra maradt, úgy tűnik tehát, hogy még mindig sok munka áll a gyári Yamaha és az olasz motoros előtt.

A MotoGP mezőnyének egyetlen német versenyzője nem okozott csalódást a hazai szurkolóknak. Stefan Bradl már az edzéseken is rendkívül versenyképes volt, és a futamon is közel járt ahhoz, hogy dobogóra álljon. Bár a rajt után vezetett is, és sokáig az élbolyban motorozott, a privát Honda teljesítménybeli lemaradása lassan kidomborodott, így 2011 Moto2 világbajnokának nem volt esélye Marquezzel és Crutchlow-vall felvenni a versenyt. Négy másodperc taszította őt el a pódiumtól, de a német Mugello után ismét közel került a tűzhöz és folytatni tudta a Le Mans óta tartó, erős pontszerző sorozatát.

A verseny legnagyobb szenzációját Aleix Espargaro mutatta be, mikor az Aspar csapat CRT motorját egészen a harmadik helyig repítette a rajt után. Az ötödik helyről rajtolva a spanyol mutatványa talán nem tűnik kiemelkedőnek, de az elvileg másodpercekkel lassabb szériablokkos masinával körökön át tartotta a legjobbak tempóját. Féltávra ugyan visszaesett, de a gyári Ducatin ülő Andrea Doviziosoval nagy csatákat vívva végül a nyolcadik helyen intették le. Bár az olasztól kikapott, a 2006-os világbajnok Nicky Haydent jócskán lehagyta a CRT értékelésben utcahosszal vezető Espargaro. Ne csodálkozzunk hát, hogy az olasz gyári gárda már a szezon elején letett 2013-ról!

Pedrosa és Lorenzo hiányából Alvaro Bautista és Bradley Smith is profitált. A Gresini Honda spanyol motorosa idei legjobb eredményét érte el az ötödik hellyel, míg a Tech3 fiatal angolja Barcelona után újra bekerült a legjobb hatba.

crashsac.jpg

Nem csak Pedrosa és Lorenzo bukott hatalmasat a Sachsenringen. Andrea Iannone, a Pramac Ducati olasz versenyzője sem tudott rajthoz állni, mivel a két éllovashoz hasonlóan nagyot bukott. Szerencsésebb volt Crutchlow és Dovizioso, de a nagyszámú balesetek miatt Rossi kétségbe vonta a német aszfaltcsík biztonságos voltát. Tény, hogy idén szokatlanul sok versenyzőnek gyűlt meg a baja a 11-es, „vízesés” becenévre hallgató kanyarral, de sok idő nincs a Sachsenringen történeken lamentálni. Az előttünk álló hétvégén ugyanis az Egyesült Államok Nagydíja következik, a kaliforniai Laguna Secában, mely szintén elhíresült egy kanyarjáról. A 8. számú forduló, a „dugóhúzó” minden évben szolgáltat számunkra látványosságot. Szokás szerint kizárólag a királykategória résztvevői veszik be a 3,6km hosszú aszfaltcsíkot, mely megágyaz majd a négy hetes nyári szünetnek.

Címkék: motogp sachsenring német nagydíj

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr645406046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása