Forma-1 5. forduló - Barcelona, Spanyolország
Három hét szünet után Európában folytatódik a világbajnokság. A Spanyol Nagydíj tradicionálisan a második szezonnyitónak számít, hisz az öreg kontinensre érve a legtöbb csapat újdonságokkal "tuningolja fel" versenygépeit. Négy hétvége után kijelenthető, 2013-ban megismétlődik az elmúlt évek sémája, tehát a Red Bullok lila autóin kell felülkerekednie annak, aki a végsőkig harcban szeretne lenni a világbajnoki címért. Az élmezőny szoros, a címvédő gárda nyakán liheg a Lotus és a Ferrari, előbbi istálló James Allison technikai igazgató nélkül telepedett meg a technikás katalán pályán. Hogy a neves szakember távozása mekkora veszteségként könyvelhető el, arra majd a jövő ad választ, de a piros-fekete autók remélhetőleg nem torpannak meg. A Ferrari négy versenyből kettőt eldobott, Malajziában Alonso versenyét a leszakadt első szárny tette tönkre, Bahreinben pedig a beragadó DRS repítette el a kétszeres vb győztes esélyeit. Az olaszok hátránya persze még visszahozható, de aligha engedhetnek meg maguknak több kukába hajított futamot. A Mercedesnél ismét érdekes lesz Rosberg és Hamilton ütközete, míg a hátsóbb régiókban a borzasztó idénykezdeten túllendülni próbáló Sauber és Williams csapatok fejlődése lesz kritikus a középmezőny számára.
betétfutamok: GP2, GP3, Porsche Szuperkupa
A GP2 autói Malajziában és Bahreinben már pályára gördültek és az ott lezajlott négy verseny alatt három különböző győztes született. A monacói Stefano Coletti élete formájában autózik, egy győzelem mellé három dobogós helyet gyűjtött, mely konstans teljesítmény a pontverseny élére repítette az eddigi pályafutása során szolid sikereket elért versenyzőt. 10 pont hátránnyal követi őt Fabio Leimer, aki két futamon is elsőként látta meg a kockás zászlót, de gyenge második futamaival sok egységet dobott el.
Vadonatúj autóval vág neki fennállása negyedik évadának a GP3. A Dallara GP3/13 elnevezésű járgány az új hároméves koncepció része, melynek lényege, hogy a 280-ról 400 lóerősre hizlalt, turbó helyett szívómotoros autókkal jobban megágyazzanak a versenyzőknek a GP2-es debütálásra. Sajnos magyar versenyzőnek ezúttal nem szurkolhatunk, Kiss Pál Tamás tavalyi csapata, az Atech CRS GP ugyanis befejezte GP3-as szereplését. A magyar pilótát talán mégsem kell nélkülöznünk egész évben, mivel a múlt hétvégi sikeres AutoGP debütálás után Tomi bejelentette, megpróbál támogatókat szerezni, hogy a Magyar Nagydíj hétvégéjén beülhessen az új versenygépbe. A brit versenyistálló helyét a WTCC-ből jól ismert Bamboo Engineering foglalja el, amely nem az egyetlen új alakulat lesz. A Tiago Monteiro üzemeltette Ocean Racing Technology ugyancsak pontot tett GP3-as performanszára, a felszabadult garázsba így a WSR másodosztályában sikeres Koiranen GP költözhet be. Egyéb változás, hogy az ART Grand Prix levetette a Lotus köntösét és visszatér "leánykori" nevéhez.
A megszokottak mellett jól csengő nevek szerepelnek a Porsche Szuperkupa spanyolországi rajtlistáján. A kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb mellett Alain Menu áll majd fel a barcelonai rajtrácsra. A svájci a 2005-ös "ősszezon" óta kihagyhatatlan szereplője volt a WTCC-nek, de a gyári Chevy távozása után nem tudott elég pénzt összekaparni, hogy az RML-nél, vagy a Bamboo-nál szerződést kapjon. Maradt így a Porsche Szuperkupa, ahol a FACH Auto Tech svájci istálló Porschéjébe száll be. Menu a TouringCarTimes-nak nyilatkozott a váltásról és az első körökről, melyek valóságos kultúrsokként érték. A teszt első napján másfél másodperccel maradt el az élmenőktől, a második napon aztán pályára sem tudott lépni, mert a gyakorlást lefújták. A kétszeres BTCC bajnok elmondása szerint sosem kezdett még évet ennyire felkészületlenül, így a Tanár Úr debütálását érdemes lesz fokozott figyelemmel követni.
Superbike Világbajnokság 4. forduló - Monza, Olaszország
Egyik legkedveltebb helyszínére érkezik a szériamotorosok világbajnoksága. A monzai hétvége tavaly egy időjárás által megcsonkított kaotikus versenynappal ért véget, de az idei kiíráson nem várható égi áldás. Áldásra így is szüksége lenne a BMW nagyágyújának, Marco Melandrinak, aki nem sok jót élt meg a 2013-as szezon elején. Két kiesés, és 60 pont deficit fűződik a nevéhez, míg kevésbé tapasztalt csapattársa, Chaz Davies egy elhódított aragóniai hétvége és egy szolid asseni forduló után hármas holtversenyben harmadik az összetettben. Eugene Laverty és Tom Sykes fogják ugyanannyi ponttal közre a walesit, közülük Laverty alatt dübörög a legerősebb motor. Az ír szintén két kiesés miatt került kissé távolabb csapattársától, a szárnyaló Sylvain Guintolitól a pontvadászatban, de kitűnő eredményeinek köszönhetően mindössze 27 ponttal kevesebbet számlál. Phillip Islanden gyengélkedett a Kawasaki, de Tom Sykes a második forduló óta ismét versenyképes. Assenben megnyerte az első futamot, a zöldek első hollandiai sikerét aratva. Jól muzsikált az északnyugat-hollandiai aszfaltcsíkon a Honda, Jonathan Rea dobogóra is állt és szintén figyelemreméltó teljesítményt láttunk Sykes csapattársától, az ifjú Loris Baztól. Az Aprilia három, a BMW kettő, a Kawasaki egy futamgyőzelemmel büszkélkedhet idén. Vasárnap kiderül, a legendás pályán melyik márka gyarapíthatja aranyserlegeinek számát.