Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WTCC Monza: Chevy után a vízözön

Fábián Viktor 2013.03.25. 18:35

wtccmonza.jpg

A gyári Chevrolet nélkül vágott neki a Túraautó Világbajnokság a 2013-as évnek, melynek első állomása az ultragyors Monza volt az elmúlt hétvégén. A 2005 óta gyári színekben pompázó RML csapat új életet kezdett, a címvédő Rob Huff a Münnich Motorsporthoz igazolt, Alain Menu a Porsche Szuperkupába távozott, a háromszoros világbajnok Yvan Muller nagy nehézségek árán, de végül leszerződött, mellé a parkolópályára került Ford-programtól Tom Chilton érkezett. Mintha semmi sem változott volna tavalyhoz képest: Muller mindkét futamot magabiztosan nyerte, bizonyítva, hogy mennyire a mezőny előtt járt a gyári alakulat tavaly. Az autókat ugyanis alig tesztelték a télen, mégis szinte nem akadt ellenfél az esőáztatta olasz ringen.

Az RML Chevy-k ráadásul márkahátvédeket is kaptak, hisz a bamboo-engineering és a svéd bajnokságból érkezett NIKA Racing árnyékként követte a piros-fehérré változott ex-gyáriakat. Hogy teljes legyen az amerikaiak dominanciája, a Michelisz Norbi által tavaly megnyert Yokohama értékelésben is Chevy-s pilóták foglalják el az első három helyezést a szintén Ford-menekült James Nash vezetésével.

honda2.jpg

Bár kísértetiesen hasonlított 2012-re, az idei szezon aligha fog egészében a Chevrolet Cruze-ról szólni. Mullerék ajtaján ugyanis nem kopogtat, hanem egyenesen dörömböl a Honda, amely teljes gyári erőbedobással képviselteti magát. Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro kapták a kihívó szerepét, amelyet már a szezonnyitón rendkívül meggyőzően játszottak. Az első futam eredményhirdetését kisajátították a Cruze-os pilóták, de bő egy órával később már változatosabb volt a dobogó összetétele: Tarquini a második futamon az ötödik helyről rajtolva már a kör közepén átvette a vezetést, melyet csak a feltörő Chevy garmada tudott elvenni tőle. A határokat nem ismerő olaszt harmadik helyen intették le. Az RML ugyan könnyedén megfosztotta Tarquinit a dicsőségtől, de el mert képzelni a japán gyár ilyen évkezdést? A Chevrolet világverő pályafutása 2005-ben négy pont nélküli hétvégével indult és húsz 2012-ben aratott győzelemmel végződött tavaly. A Honda ehhez képest 2013-as modelljének bemutatásán már dobogóra tudott állni. Ismerjük a japánok fejlesztési morálját, Mullerék tehát a végignyert hétvége ellenére aggódhatnak.

ladacrash.jpg

A Hondával ellentétben nem tudta kimutatni foga fehérjét a Lada. Alekszej Dudukalo a Lukoil támogatásával került az orosz brigádhoz az eddig méltatlanul elhanyagolt James Thompson mellé. Az első hétvége rosszabbul nem is alakulhatott volna: a szombati időmérő ezdés első szakaszában az orosz elvétette a szűk első sikán féktávját és telibe trafálta csapattársa Grantáját. A Ladákat nem tudták megszerelni, így Viktor Sapovalov csapata kénytelen volt a boxból végignézni a vasárnapot. Bizakodásra ad viszont okot, hogy Thompson a korai búcsú ellenére bejutott az időmérő második etapjába.

basseng.jpg

A címvédésre ugyan kevés az esélye, de egy rendkívül színes társaságba került Rob Huff. A GT1 Világbajnokság utolsó évadát megnyerő All-Inkl.com Münnich Motorsport átnyergelt a túraautók világába, ahová a csapatfőnök René Münnich Huff mellett magának és Marc Bassengnek biztosít egy Seatot. Huff a szezont egy időmérős balesettel kezdte, de a rajtrács végéről először a hatodik, majd a tizedik helyre küzdötte fel magát a hektikus körülmények között. Mindkét verseny üde színfoltja volt Marc Basseng, aki cseppet sem jött zavarba a nagy volumenű váltástól. A második versenyen kitűnően állta a Chevy-k és Tarquini rohamát és az utolsó körben célfotóval vesztette el a dobogót a Hondással szemben.

monzamichelisz.jpg

Elnézve a Honda erős kezdését és a BMW vesszőfutását, aligha akadnak széles tömegek, akik kételkednek a Zengő Motorsport váltásának szükségességében. Michelisz Norbi csapata a gyári Honda testvéristállójává avanzsált, melynek mind pozitív, mind negatív vonatkozásai kidomborodtak a monzai hétvégén. Szombaton a gáz- és fékpedál rakoncátlankodott a fekete-narancs Civicben, Norbi így csak a 19., ill. 18. helyről vághatott neki a vasárnapi megmérettetéseknek. Az elsőn tizenegy helyet javítva a négy pontot érő nyolcadik helyre kormányozta a új járgányt, majd a szélvédő bepárásodása miatt csak a 22. helyet tudta elcsípni a másodikon. Összességében bizakodó lehet a magyar csapat, hisz a műszaki gondok nélkül jó tempót diktált a Honda. A csapat gyári háttere miatt Michelisz nem vehet részt a Yokohama függetleneknek kiírt bajnokságában, de az erős technika kínálta új lehetőségek talán kárpótolják a 2012-es győztest.

morocco.jpg

Roppant izgalmas futamokkal örvendeztette meg a nagyérdeműt a Túraautó Világbajnokság. A Chevrolet átmentett formája, a Honda kezdetleges versenyképessége, a Lada tudatlanság fátyla alatt megbúvó tempója és a privátok sűrű egyvelege. Mindezek adottak ahhoz, hogy egy kiváló és kiélezett szezont láthassunk. A WTCC mezőnye fürdött Monzában, két hét múlva pedig szaunázhat egyet Marokkóban. Afrika egyetlen nemzetközi autósport rendezvénye következik egy szűk, versenyzésre alkalmatlan utcai pályán.

Címkék: wtcc monza

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr75170985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása