Egy érthetetlen büntetés keltett felzúdulást az észak-amerikai motorsport csúcskategóriájában, a NASCAR Sprint Cupban. Denny Hamlin azután kapott egy 25 ezer dolláros csekket, hogy Phoenixben a szezon második versenye után kritikával illette az új, 6. generációs autókat, mondván, korántsem produkálhatóak velük olyan látványos versenyek, mint a 2012-ig használtakkal. A Joe Gibbs Racing egyik oszlopos tagja volt az első, aki egy mindenki számára nyilvánvaló tényt mikrofonba mert mondani. Valószínűleg nem sokan számítottak arra, hogy a NASCAR szankcióval fog reagálni Hamlin szavaira, ennek megfelelően egy emberként zúdult rá a sajtó és a szurkolótársadalom haragja a szervezetre. A büntetést azzal indokolták, hogy a pilóta a sorozat jó hírnevét rontotta kritikájával, de mindenki látta, milyen indok bújt meg a háttérben.
A NASCAR Sprint Cup, bár a kontinens legnépszerűbb autósport sorozata, túl van fénykorán. A nézettségi mutatók ereszkedő tendenciát mutatnak, a vezetőség pedig évek óta ennek megállításán munkálkodik. Az új autóktól nagy durranást vártak, de szembesülniük kellett azzal, hogy a valóság nem mindig áll összhangban a tervezőasztalon predesztináltakkal. Micsoda érvágás, hogy épp az egyik versenyző veszi szájára a versenyek színvonalát! A büntetés pánikreakció volt egy, az imidzsére kínosan ügyelő szervezettől, amely ezek szerint nem teljesen képes kézben tartani azt az óriási birodalmat, amelyet hat évtized óta épít? Aligha, csupán arról van szó, hogy a vezetés túlságosan elkényelmesedett irodájának karosszékében és túl mesze került a versenypályák vad világától. Az új kocsikkal fejest ugrottak az ismeretlenbe a csapatok. Hiába a rengeteg daytonai tesztnap, minden oválpálya más követelményeket támaszt és a mérnökök még nem tudják biztosan, milyen beállításokat érdemes egyiken-másikon alkalmazni. Ennyi elég ahhoz, hogy megcsappanjon az előzések száma. A NASCAR furcsamód nem vesz tudomást erről és a kritikákat a szervezet elleni támadásként fogja fel.
Hamlin büntetése viszont nemcsak azt bizonyítja, hogy a NASCAR főnökei messze kerültek a versenypályáktól. A rajongóktól is eltávolodtak. Ez talán ironikusnak hangzik, mert egy olyan szériáról van szó, ahol mindig is a szurkolók és igényeik álltak a középpontban. Mégis, úgy tűnik, senkinek nem jutott eszébe, hogy a kritikák, bár kellemetlenek, nehezen cáfolhatóak, ezért érdemes inkább helyt adni nekik. Nem szimpatikusabb a nézőknek egy átmeneti gyengeségeit beismerni képes versenysorozat? Denny Hamlint megbüntetni óriási baklövés volt és épp ellenkező hatást értek el vele. A NASCAR rengeteget gondolkodik, hogyan csábítson nézőket, de lehet, hogy a megoldás sokkal egyszerűbb, mint hinnék: önvizsgálat?