Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1: Irány a kenguruk földje!

Fábián Viktor 2013.03.10. 19:42

melbourne.jpg

Véget értek a tesztek és hamarosan véget érnek a találgatások is. Pénteken az ausztrál Victoria állambeli Melbourne-ben délután fél egykor zöldre vált a boxutca három és fél hónapja piros lámpája és hivatalosan kezdetét veszi a 2013-as idény. A vasárnapi 58 körös futamon végre lehull a lepel az autók és a versenyzők valódi teljesítményéről. Mivel üssük el az időnket a holtszezon utolsó öt napjában? Vessünk néhány pillantást a cirkusz idei fellépőire!

red bull.jpg

Egy címvédés sosem könnyű. Idén sem lesz ez másképp a Red Bull Racingnél, amely csapat háza tájáról aggódó nyilatkozatok érkeztek. A teszteken nem villogtak, de folyamatosan az élmezőnyben végeztek az energiaitalosok, így a homlokokat legfeljebb egy újabb küzdelmes év napjainak minden feszültségre való felkészülése ráncolja össze. Zsinórban negyedik egyéni világbajnoki címére pályázik Sebastian Vettel, csapattársa, Mark Webber pedig egy újabb lehetőséget kap, hogy megszabaduljon a Forma-1-es versenyző rémálmától, a 2-es rajtszámtól.

ferrari.jpg

Emlékszünk a Ferrari egy évvel ezelőtti elvárásaira? Pat Fry technikai igazgató ötödik, hatodik helynél nem számított jobbra az évadnyitó versenyen, majd az ellenfelek betlijének köszönhetően az olaszok mégiscsak jól tudták kezdeni 2012-t. A tempó viszont a szezonzáróig nem volt megfelelő és a talpra álló Red Bull végül el is halászta az orruk elől a trófeát, pedig Fernando Alonso a nyári szünetben 40 pontos előnyt tudhatott magáénak. Nincs mese, a Ferrarinak ezúttal nem szerencsére, hanem egy jó autóra van szüksége Melbourne-től Sao Paulóig és a teszteken látottak alapján erre most jó esélyük van. Két éve működésképtelen szélcsatornájuk helyett a Toyota Kölnben állóját vették igénybe és az autó pályán szerzett adatait végre sikerült összhangba hozni a szélcsatornában kapottakkal. Alonso negyedik Ferraris szezonjának feszül neki, három éve ilyenkor valószínűleg kevesen hitték, hogy 2013-ig biztosan várni kell egy vb-címre. Massa mutatni tudott valamit régi önmagából 2012 második felében és így újra bizalmat kapott. Érdekes, hogy ha az Ágaskodó Paripa visszatekint egy évtizeddel ezelőttre, egy világot meghódító csapatot lát, mely ugyanabban a cipőben járt, mint most a Red Bull. A Ferrari már csak árnyéka akkori önmagának, de ha valaki, akkor Alonso képes lehet visszahozni a 2000-es évek egyre homályosabb emlékét.

mclaren.jpg

A McLaren 2008-ban 9 év után tudott világbajnoki címet nyerni, és ha ettől a számtól még messze is vagyunk, idén közelebb kerülhetünk hozzá. Az MP4-28 vonórudas felfüggesztése a vártnak megfelelően sok fejfájást okozott az istálló mérnökeinek, akik nem igazán találták meg a helyes beállításokat. A McLaren tudott tesztnapot nyerni, de összességében nem tartozott a legjobbak közé, ezt maguk a versenyzők, Jenson Button és Sergio Perez is elismerték. Rövidtávú célként így a pontszerzést tűzték ki, de az új, hamarabb felmelegedő Pirellik kedvezhetnek a két, gumikkal híresen jól bánó pilótának. Ez mire lesz elég? Jó kérdés, de nem szabad elfelejteni, hogy a McLaren tavaly az ideihez hasonló gyenge tesztszezont futott, Melbourne-ben pedig már pénteken a leggyorsabbak közé tartoztak. Kvízkérdés: ki nyerte a 2012-es Ausztrál Nagydíjat?

lotuse21.jpg

Megbízhatóan kezdte, de műszaki hibáktól sújtva fejezte be a tesztidényt a Lotus. A Renault-ból inkarnálódott csapat a tél során a legkevesebb kilométert megtett gárda kétes dicsőségű címét tudhatja magáénak, de az E21 gyorsasága megkérdőjelezhetetlen. Nem kérdés, hogy az istálló ott lesz a legjobbak között Ausztráliában, de az már nem olyan biztos, hogy a kockás zászlót is az elsők között fogják meglátni. 2007 világbajnoka, Kimi Räikkönen válaszra sem méltatta a világbajnoki éhségét firtató riporter kérdését, vélhetően nem ez volt a finn idei utolsó produkciója. Csapattársa is szolgáltat vicces pillanatokat, bár nem a pályán, hanem az interneten: Romain Grosjean 2013-ban lebonthatja a balesetei miatt körülötte kialakult mémkultuszt.

merc2.jpg

Hogy változik a világ! A Mercedes egy hónappal ezelőtt még egy átmenetinek tekintett szezon nyugalmával hagyta el Jerezt, most viszont már harapós kedvvel érkezik a nyitány helyszínére. Jerez első két napja már ki is törlődött a csapat emlékezetéből és az egyik legmegbízhatóbb és leggyorsabb autóként suttognak a W04-ről. Lewis Hamiltont sokan kritizálták átigazolása miatt, de a McLaren téli szenvedése után már nem akad, aki rossz döntésnek tartja a váltást. A brit óvatos nyilatkozatait átadta a múltnak és a rajt előtt győzelmeket vizionál. A gyári alakulatnak nagy szüksége van egy erős évre, mert helyzetük egyre inkább a Toyotáéhoz hasonlít: ígéretekkel tele volt a padlás, de az eredmények nem jöttek. Nemsokára kiderül, mennyit ér a Mercedes téli teljesítménye, de ha a Ross Brawn vezette istálló nyerni fog, a tavaly visszavonult Michael Schumachernek lesz néhány álmatlan éjszakája.

williams_1.jpg

Igazi sötét ló a Williams FW35. Csupán Barcelonában, a második tesztsorozaton mutatkozott be, de a meggyőző teljesítményre az utolsó négynapos gyakorlásig várni kellett. A csapat kétféle orrkúpot is kipróbált az autón, innovatív kipufogóját viszont át kellett szabnia, mert az FIA nem nézte jó szemmel a szabályok ködösen definiált szellemiségének felrúgását. A grove-iak nem estek kétségbe, sőt, rendkívül pozitív nyilatkozatok követték az élmezőny közelében befejezett napokat. Pastor Maldonado győzelmeket prognosztizál, Valteri Bottas személyében pedig az egyik legtapasztaltabb újonccal rendelkezik a gárda. A Williams legutóbb épp 10 éve tudott világbajnoki címre esélyes technikát felmutatni, amellyel Juan Pablo Montoya az évad utolsó előtti versenyéig küzdött Schumacherrel. Dél-amerikai versenyző ezúttal is van a csapatnál...

sauber.jpg

Extrém szűkre szabott oldaldobozaival a Sauber tudhatja magáénak az egyik leglátványosabb újítást. A három tesztsorozaton nagy feltűnést nem keltettek, bár az utolsó nap ők is közel kerültek a nagyokhoz. Nico Hülkenberggel ideális utódot találtak Perez helyére, a német végig meggyőzően vezette a C32-t.

A középmezőny továbbra is rendkívül sűrűnek tűnik, a Sauber, a Force India és a Toro Rosso a tesztekből kiindulva egymástól fog pontot rabolni, hacsak egyikük ki nem emelkedik a tömegből. Erre a Saubernek van a legnagyobb esélye már csak a tavalyi évük alapján is, de a svájciak egyelőre visszafogottan nyilatkoznak.

caterham.jpg

Idősödnek a Forma-1 új csapatai. A HRT csődje után ketten kezdik meg negyedik évüket a cirkusz porondján. A Caterham a bemutatón fogadkozott, hogy ezúttal nem csak fogadkozni fog, hanem eredményeket is fel fog mutatni, de a tesztek alapján meglepő lenne, ha ki tudnának törni a sereghajtó szerepéből. A zöldekben 2010 óta nagy potenciált lát a paddock, de a hit elveszni látszik, mert a csapat nem képes előre lépni. A Caterham fejlődése olyan, mintha szobabiciklin indulnának a Tour de France-on: aligha fogják elérni a Champs-Élysées-t.

marussia.jpg

A Caterham egy helyben toporgása eggyel előbbre juttathatja a Marussiát, de nagy reményeket nem dédelget az orosz csapat. Az eredmények helyett inkább egy telenovellába illő történettel hívta fel magára a figyelmet az istálló: Luiz Razia meg sem érkezett Timo Glock hűlt helyére, máris útilaput kötöttek a talpára, mivel szponzorai vonakodtak fizetési kötelezettségeiknek eleget tenni. Max Chilton csapattársa így a Ferrari által támogatott Jules Bianchi lesz, aki természetesen csupán véletlenül került épp akkor a csapathoz, mikor az le szeretné cserélni Cosworth motorjait...

agp 2012.jpg

A csapatok szerint nem lehet megjósolni, ki lesz az élen Melbourne-ben. Az új Pirellik csak tetézik a bizonytalanságot. Vannak, akik máris egy újabb rekordokat döntő szezonról álmodoznak. Bármit is hozzon az új idény, a szürke hétvégéknek vége! A Forma-1 karavánja elindul hosszú útjára. Ébresztőket beállítani, következik az Ausztrál Nagydíj!

Címkék: f1 forma-1

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr15126336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása