Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Superbike: Aprilia uralom a szigeten

Fábián Viktor 2013.02.25. 21:53

phis2.jpg

Az ausztrál nyár már túl van ereje teljén, mikor az óceán zúgását és a sirályok szárnycsapásainak lágy susogását motorok ezer köbcentiméterének dübörgő ereje nyomja el. Ekkor, aki a csodaszép Phillip Islanden él, tudja: elkezdődött a Superbike Világbajnokság újabb évadja.

A versenyhétvége, bár a távoli kontinensen zajlott, egy magyar népmese ismert fordulatával jellemezhető: hozott is meglepetést, meg nem is. Az Aprilia gyári támogatású alakulata 2012-ben mindkét világbajnoki címet elnyerte, az egyéni küzdelmekben Max Biaggi mindössze fél ponttal a Kawasakis Tom Sykes előtt végezve. Biaggi második Superbike címével a tarsolyában szögre akasztotta a sisakját, helyét a múlt évben az Effenbert Liberty Ducatijával vitézkedő Sylvain Guintoli vette át. A francia Eugene Laverty-val első látásra talán nem tűnt nyerő párosnak, de az Apriliát leírni butaság lett volna. Az ausztrál forduló megmutatta, miért.

guintoli.jpg

Valószínűleg maga a gyár sem gondolta, hogy mindkét futamon kettős győzelmet fognak szerezni. Guintoli és Laverty megosztották egymás között az aranyserlegeket, így holtversenyben vezetik a világbajnokságot. A győzelem már csak azért is volt édes mindkettejük számára, mert nem volt könnyed: egymással és az ellenfelekkel egyaránt meg kellett küzdeniük. Az első futamon Guintoli elsősége kevesebb izzadságcseppet igényelt, de ehhez a kihulló bajnokaspiránsok és a sűrű középmezőny is hozzájárult. A dupla kettős győzelem ellenére is bátorság lenne állítani, pláne egy verseny után, hogy a gyári Aprilia duója az öszes babért learatja, de az biztosra mondható, hogy a kalapban ők is benne lesznek.

Michel Fabrizio, miután három különböző márkával szenvedte végig az elmúlt három esztendőt, Phillip Islanden úgy tűnt, tévelygése véget ért: a Red Devils Roma Apriliájára pattanva egy harmadik és egy negyedik hellyel követi a tabellán a két vezért.

bmw.jpg

A BMW 2012-ben mindkét vb címet megnyerhette volna. Nürburgring után azonban mintha átok sújtotta volna a németeket: az egyéni és a konstruktőri pontversenyben is elvesztették a vezetést, miután Marco Melandri mindkét futamon elesett. Az olasz ettől kezdve nem tudta fenntartani addigi teljesítményét, sérüléssel is küzdött, így az évadzáró helyszínen már kevés esélye volt a végső győzelemre.

A BMW, bár többször kijelentette, kiáll a Superbike-projekt mellett, teljes gyári támogatásról félgyárira változtatta státuszát és a 2012-ben még szatelitcsapatként működtetett olasz istállóját karolta fel idén. A megcsappant támogatás miatt kérdés volt, Melandri és a csapattársának megtett Chaz Davies milyen esélyekkel vág neki az új szezonnak. Nos, az istálló megnyugodhat az ausztrál eredmények láttán, Melandri a második versenyen sérült vállal, nagy csatában csípte el az utolsó dobogós helyet Fabriziotól, miután az első futamon Davies negyedikként célba érkezésével bizonyította, gyorsan le tudott szokni az Apriliáról.

kawa.jpg

A BMW helyett is aggódhat a Kawasaki. A tavalyi káprázatos tempójával a középmezőny végéből kitört japán istálló Ausztráliában visszalépett egyet 2012-höz képest. Tom Sykes és Loris Baz képviselik idén is a zöld-feketéket, de az állandóság keveset ért: a csapat zászlóvivője, Sykes mindkét futamon az ötödik lett, de a helyezésén túlmutat az a tény, hogy esélye sem volt tartani az iramot a közvetlen élmezőnnyel.

checa.jpg

A Ducati a Team Alstare-től és Carlos Checától várja a sikereket 2013-ban. A mezőny egyetlen világbajnoka megállíthatatlan volt szombaton, majd vasárnap egy elrontott rajt végérvényesen eltaszította a spanyolt az első helytől: a 13. körben Checa megtorpedózta Melandri BMW-jét, aminek eszméletvesztés és két kórházi nap lett a vége. Ayrton Badovini, a gárda fiatal üdvöskéje már a pénteki edzésnapon búcsúzott, mikor egy nagy bukás megpecsételte indulását. Checa hiányzásával kétségkívül más képet fest a világbajnoki tabella, Aragóniában viszont remélhetőleg lehull a lepel az Alstare Ducati teljes versenynapon nyújtott teljesítményéről is.

honda.jpg

A PATA Honda bőrbe bújt Ten Kate Racing szorosabbra fűzte együttműködését a Hondával, de ez Phillip Islanden nem látszott: Jonathan Rea és a BMW-től érkezett Leon Haslam a középmezőnyt tudta csak feltölteni, hétvégi legjobb eredményük egy hetedik hely volt, melyet Haslam írt fel a neve mellé. Rea tavaly kétszer állhatott fel a dobogó legfelső fokára, az elmúlt hétvégén látottak viszont vajmi kevés győzelmi reményekkel kecsegtetik a jobb sorsra érdemes britet.

Az igazi töltelékszerep továbbra is a Suzukit illeti. Leon Camier és Jules Cluzel pozíciója megrengethetetlen a középmezőnyben és a motor elég erős ahhoz, hogy a pontokat mindkét versenyző szorgalmasan gyűjtögethesse.

Az ausztrál hétvégén magyar sikerekről álmodoztunk a betétsorozat Supersport Világbajnokságon, de honfitársainknak csak keserűség jutott. Talmácsi Gábor és Németh Balázs nem tudott elindulni a versenyen, az edzésnapon mindketten komoly bukást szenvedtek. Talma eszméletét is vesztette, folyadék keletkezett a koponyájában, ezért pár napot egy melbourne-i kórházban töltött, Balázst kulcscsonttöréssel műtik majd. Tóth Imre 28. helyről várta a piros lámpák kialvását és huszonkettedikként látta meg a kockás zászlót. A magyar egység tehát pont nélkül tért haza.

podium.jpg

Két versenyen mindössze két márka versenyzői tudtak dobogóra állni: az Aprilia öt helye mellett a BMW egyhez jutott. Az olasz gyár dominanciája akár ijesztő is lehetett volna, ha nem lett volna mindkét verseny a szokásos izgalmakkal fűszerezve. A következő forduló Aragóniában lesz, az addig ránk váró másfél hónap elég lehet a Phillip Island-i veszteseknek, hogy új fejlesztésekkel, újult erővel támadjanak. Európában a Superbike Vb megnyomja az újraindítás gombot és ki tudja, ha a lapokat újraosztják, kinél lesz a joker.

Címkék: ausztrália superbike sbk phillip island

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr695105010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása