Amilyen óvatosan nyilatkozott a Volkswagen a szezon előtt, olyannyira döngölte a földbe Sebastien Ogier az ellenfeleket a hétvégi Svéd Ralin. Már az első nap nyilvánvalóvá tette, hogy az ő szájából kell kiénekelni a sajtot, de bárhogy hízelegtek az ellenfelek, a VW első emberének csuszalesője maximum az unalom okozta ásítástól nyílhatott volna ki.
Az első szakaszon még a kilencszeres világbajnok, Sebastien Loeb volt a legjobb, de az aznap megrendezett további hét gyorsaságiból ötöt Ogier nyert meg. Az első nap végén 31,4 másodperc előnnyel térhetett nyugovóra, és bár az utolsó két napon Loeb csökkenteni tudta hátrányát, a hajrában a VW verhetetlennek bizonyult. Maga Loeb is elismerte, hogy honfitársát nem lehetett megverni, aki végül 41 másodperc előnnyel húzta be a győzelmet.
Igazi küzdelem folyt a dobogó legalsó fokáért, melyet végül az M-Sport Fordját terelgető Mads Ostberg halászott el a VW-s Jari-Matti Latvala elől. A dobogóért folyó harchoz vezető út rögös volt mindkettejük számára: az első napon Ostberg a motor túlmelegedésével, Latvala az intercommal küzdött. Nem élhetett meg boldog befejezést a másik M-Sportos versenyző, Jevgenyij Novikov három szakasszal a rali vége előtt kicsúszott és az addig biztosnak tűnő ötödik helyről a kilencedikre esett vissza. Az ifjú orosz hibájából elsősorban márkatársai profitáltak, Juho Hänninen és Thierry Neuville egy-egy helyet kapott ajándékba. A két volt IRC-s mellett Matthew Wilson képviselte Nasser Al-Attiyah istállóját. A brit a második napon a feje tetejére állította az autót, de folytatni tudta a versenyt és a 27. helyen ért célba.
Nem sok babér termett a Citroen számára: a francia márka csupán Loeb második helyének örülhetett, de aligha durrantak a pezsgős dugók vasárnap este. A csapat idei legnagyobb reménysége, Mikko Hirvonen már az első nap reggelén kiesett a pixisből, mikor az utat szegélyező hótorlaszra hajtva egy bukfenc után autójának orra belefúrta magát a mély hórétegbe. A finn 20 percet veszített, de a pontszerzésre még így is volt esélye: az extraegységeket osztogató power stage megnyerését tűzte ki célul, de nem járt sikerrel, így egy 17. hellyel pont nélkül távozott Svédországból. Dani Sordo sem tudhat maga mögött sikeres hétvégét: a spanyol pénteken és vasárnap is hibázott, az utóbbi végett vetett a pontszerzési reményeinek.
Érződik a gyári támogatás hiánya a Mini teljesítményén: a szolid, Monte-Carlóban elért 10. hely után ezúttal nem gazdagította pontjainak számát a brit márka. A Lotos csapat Michal Kosciuszko révén minden igyekezete ellenére is csak egy 14. helyet tudott felmutatni, vélhetően ínséges idők várnak az olasz gárdára.
A Montén látottakból kiindulva nem meglepő, hogy a Volkswagen már a második raliján a győzelemig menetelt. Ami megdöbbentő, az a dominancia, az az ellenállhatatlan versenyzés, amit Ogiertől láttunk. A kérdés adja magát: lehet, hogy a Loeb-korszak végeztével nem egy nyílt éra vár a rali-világbajnokságra, hanem egy újfent tökéletes páros újabb nyomasztó sikerei? Egy verseny alapján talán nem lehet jóslatokba bocsátkozni, de előfordulhat, hogy a kezdeti sikerek után megtorpan a VW? Sebastien Ogier a power stage megnyerésével a maximális 28 pontot vághatta zsebre és átvette a vezetést a vb tabellán. Mögötte Loeb tanyázik, de a kilencszeres vb győztest legközelebb csak a májusi Argentin Ralin láthatjuk, így a legközelebbi üldöző Mads Ostberg már 22 ponttal kevesebbet számlál, mint az éllovas. A fenti kérdésekre óhajtott válaszhoz közelebb visz majd minket a Mexikói Rali március 8. és 10. között.