Egy háromnapos tesztsorozat keretében léptek idén először pályára a MotoGP legújabb gépei, de ha nem tudnánk, hogy már 2013-at írunk, ez a teszt az eredményeit tekintve akár tavaly, év közben is megtörténhetett volna. Ami miatt mégiscsak él a gyanúper, hogy nem utazott vissza az időben a motorozás királykategóriája, azok a résztvevők és csapataik.
Dani Pedrosa a szezon egyik legnagyobb esélyeseként sokadik alkalommal ült fel először a versenygépére és a tesztsorozat mindhárom napját megnyerte. Kihívójának személye vélhetően nem fog változni, Jorge Lorenzo ugyanis spanyol riválisát az első naptól az utolsóig árnyékként követve végzett a második helyen.
Könnyen elképzelhető, hogy a világbajnoki címért küzdő spanyol duó trióvá bővül: a Moto2 serlegét tavaly fölényesen elhódító Marc Marquez már az első napon felvette csapattársa tempóját, mindössze 44 ezredmásodpercnyi hátránnyal végezve mögötte, és bár az utolsó két napon négy tized fölé emelkedett a hátránya, figyelemreméltó a GP-be való villámgyors beilleszkedése. A fiatal spanyol lelkesedését még a harmadik napon elszenvedett nagy bukás sem törte meg.
A Ducatinál töltött két kínkeservesen eredménytelen év már-már teljesen rezignálttá tette a kilencszeres világbajnok Valentino Rossit. Az olasz visszatérve régi, jó ismerősökhöz, jókedvűen, felszabadultan viselkedett a boxban és ez a pályán mutatott teljesítményén is meglátszott: az utolsó napra a korábbi négyről egy tizedmásodpercre kurtította hátrányát régi-új csapattársához, Lorenzóhoz képest. A "doktor" a Yamahához bejelentett visszatérésekor nagyon óvatosan latolgatta az esélyeit, de a sepangi tempója mindenképp reménykeltő.
Ha egy projekt nem éri el a kívánt eredményeket, jellemző, hogy egy röpke revízió után új, könnyebben teljesíthető célokat tűznek ki maguk elé. Ez a tán túlságosan is általánosan hangzó kijelentés viszont igencsak ráillik a gyári Ducati csapatára. A Casey Stoner távozásával mélyrepülésnek eredt istálló két, Rossival eltöltött katasztrofális év után teljes struktúraátalakításon esett át és középtávú célokat tűzött ki maga elé. 2006 vb-győztese, Nicky Hayden mindhárom tesztnapon új csapattársa, Andrea Dovizioso fölé kerekedett, de a Pedrosától mért legkisebb különbség is másfél másodpercre rúgott. Az olaszok 2013-at átmeneti évnek tekintik és jövőre várják a nagy áttörést. A Ducatit tulajdonló Audi világos üzenetet küldött az új gép bemutatójára: 2015-től a csúcson szeretné látni az elmúlt években csak korábbi önmagát kereső alakulatot.
Sűrű mezőnynek örvendhettünk tavaly a két legnagyobb gyári istálló mögött. Az évad első tesztjén sem alakult másképp: az első napon az LCR Hondás Stefan Bradl, az utolsó kettőn a Tech3 Yamahán ülő Cal Crutchlow csapott le az ötödik helyre. A brit új csapattársa, Bradley Smith egyelőre a szárnyait bontogatta és Caltől tisztes távolságban (bő 1 másodperc, 6 tized, közel 2 másodperc) fejezte be mindhárom napot. A Tech3 és LCR gárdákat az új főszponzorral gazdagodott Gresini csapat titánja, Alvaro Bautista szorongatta meg igazán.
Hivatalosan gyári gépeket versenyeztet a Pramac Racing, de a szatelitcsapat nyilvánvalóan nem tudja megközelíteni Haydenék tempóját. A gyári Yamahánál kegyvesztett Ben Spies itt talált menedéket, ezzel MotoGP karrierje gyakorlatilag zsákutcába futott. A 2009-es Superbike világbajnok legkisebb hátránya 2,4 másodpercre rúgott az élmenőhöz képest. Az amerikai utolsó nap nem pattant motorra vállfájdalmak miatt, de a csapat másik versenyzője, a Moto2-ből érkező újonc Andrea Iannone sem veszélyeztette a középmezőny elejét: Crutchlow-tól is több, mint 2 másodperccel elmaradt.
A CRT masinák már a keddi teszt kezdete előtt két nappal pályára gurulhattak. Volna. Az első nap viszont egyedül Danilo Petrucci és Hiroshi Aoyama tudott köröket róni, mivel csak az ő motorjaikhoz érkeztek meg a megfelelő alkatrészek. A második nap az égi csatornák nyíltak meg, így a maláj monszunnal együtt egy valószínűleg jelentős mennyiségű pénz is elúszott a Dorna által az új motorvezérlő elektronika megismerésére kiírt két CRT tesztnapon. A szériablokkosok közül végig az Aspar versenyzői voltak a legjobbak, érdekesség, hogy a harmadik napon Aleix Espargaro leggyorsabb köre mindössze négy tizeddel volt lassabb a gyári Ducatiknál!
Természetesen butaság lenne egzakt módon meghatározni a 2013-as erőviszonyokat az évad első téli tesztsorozata alapján. Az elért eredmények inkább számítanak érdekesnek, mint döntőnek, de egy széles intervallumba el tudják helyezni az adott csapat, motor, versenyző teljesítményét. Több teszt többet árul el, hogy mennyit, az a február 26-án kezdődő, szintén Sepangban tartott szintén háromnapos gyakorlás után derül ki.