Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

ERC: Reneszánsz Ausztriában

Fábián Viktor 2013.01.06. 16:58

erc-logo.jpg

Milyen erc? Vaserc? Uránerc? Nem! Ez az ERC, azaz a Rali Európa-bajnokság, amely a 80-as évekbeli leáldozása után ismét felkerült a motorsport térképére. Születése után kerek 60 évvel az Eb másodvirágzását élheti és a hétvégi International Jänner Rallye után elmondhatjuk, erre minden esélye meg van.

Hogy mászott ki a szakadékból az ERC? Nem magától. Az Eurosport Events jött és egy mozdulattal kirántotta, egyúttal belelökte az interkontinentális bajnokságot, az IRC-t, amelynek legjobb pilótái mostantól az Európa-bajnokságban folytatják: az elmúlt négy év IRC másodikja, Jan Kopecky, a 2011-es Monte Carlo Rally győztese, Bryan Bouffier, és a nagy öreg Francois Delecour. 2012 bajnoka, Andreas Mikkelsen idén már a világbajnokságban fogja tekerni a kormányt, de az évadnyitó rali nélküle is parádét hozott.

fia-erc-2013-jannerrallye-jan-kopecky-action-image.jpg

Kopecky úgy kezdte az évet, mint általában: győzelemmel. A tavalyi osztrák ralit is megnyerő cseh számára viszont idén sokkal több izgalmat tartogatott a kétnapos esemény. Az időjárás nem volt kegyes a versenyzőkhöz, de a megszokott hónak idén csak vendégszerep jutott, helyette az eső borzolta a kedélyeket. Az első nap a gumiválasztás volt a legnagyobb kérdés és Kopecky volt az, aki a legjobban tudta kihasználni a nehéz körülményeket. A második nap rajtjára az összetett vezetőjeként 20 másodperces előnnyel érkező Škodás kezéből viszont kicsúszott az irányítás, mikor három szakasszal a vége előtt defektet kapott és 30 másodperces hátrányba került. A lehetőség így nyitva állt a Peugeot-val száguldó Bouffier előtt, hogy az Eb új érájának első raliját megnyerje. A győzelmi serleg azonban mégsem az ő kezébe került. Kopecky bámulatos versenyzést mutatott be és az utolsó, 18. szakasz vége után ralizásban ritkán látott különbséggel, mindössze fél másodperccel gyűrte le Bryan Bouffier-t. A cseh a beérkezés utáni interjú során még azt hitte, kikapott, a riporterek tudatták vele a hírt, hogy ő lett a 2013-as Jänner Rallye legjobbja.

beppo-harrach-schneebergland-02.jpg

Nem csak az abszolút győzelemért folyt ádáz küzdelem: a production kategóriában, az utcai modellekhez legjobban hasonlító autók osztályában az osztrák, Mitsubishis Beppo Harrach és a lengyel, Subaruval küzdő Kajetan Kajetanowicz között is az utolsó szakaszon dőlt el a végső győzelemért folytatott menetelés. Kettejük parázs csatájából az osztrák bizonyult jobbnak, aki szintén elhanyagolható különbséggel, 1,1 másodperccel végzett riválisa előtt.

bessenyey.jpg

Magyar szempontból is örömteli volt a hétvége: bár a Turán Frigyes-Zsiros Gábor duó sajnos már az első szakaszon feladni kényszerült a viadalt egy baleset miatt, a kétkerék-meghajtásúak versenyében sikeresnek bizonyult a magyar küldöttség: a Bessenyey Zoltán-Nyirfás Julianna párost egészen a harmadik helyig repítette a Honda Civic, Lukács Kornél és Mesterházi Márk pedig egy hatodik, tehát pontszerző helynek örülhetett.

Remek küzdelmeket hozott az év első raliversenye, az ERC 2013-as idényének nyitánya. A bajnokság négy hét múlva Lettországban folytatódik murván és havon remélhetőleg hasonló izgalmakkal.

Címkék: ausztria skoda kopecky erc delecour bouffier janner rallye

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr95001421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása