Azonos pontszámmal érkezett meg a WTCC háromszoros világbajnoka, Yvan Muller csapattársával, Rob Huffal a 2012-es idény utolsó előtti versenyhétvégéjére. A jobb kvalifikációs teljesítményének köszönhetően a címvédő az első futam rajtja előtt két ponttal vezetett brit márkatársa előtt. Hogy lett ebből röpke két óra leforgása alatt 41 pontos hátrány? Kezdjük az elején!
Mullertől már megszokhattuk idén, hogy a lassabb ellenfeleket előszeretettel lökdösi ki a pályáról a sportszerűbb és az autósportban konvencionálisabb előzés helyett. Ezúttal a fagyi visszanyalt, az agyaggalamb megragadta a puskát és lelőtte a vadászt. Rosszabbkor nem is jöhetett volna számára ez az akár sorsszerűnek is nevezhető szerepcsere, mint az utolsó versenyhétvége előtt. Hogy is történt? Az idén eddig szinte hiba nélkül teljesítő Michelisz Norbi a nagy tülekedésben (természetesen akaratlanul) meglökte a világbajnokot, akibe később többen is belehajtottak. Az eset akár versenybalesetnek is minősülhetett volna, mert az ismétlést látva nem volt egyértelmű, Norbi volt-e túl vehemens, vagy csak elfogyott körülötte a tér. A versenybírák vétkesnek találták a magyart, akit áthajtásos büntetéssel sújtottak. Muller nem tudta befejezni a versenyt, miközben Huff a 18 egységet érő második pozícióban futott be. A francia dúlt-fúlt, az incidenst pedig nem tudta teljesen maga mögött hagyni a második versenyen sem. Újra a tőle gyakran látott eszközhöz folyamodott, és meglökte az előtte vezető pozícióban autózó csapattársát, Alain Menut, kettejük keringőjéből pedig nevető harmadikként Rob Huff került ki győztesen. A brit nem is engedte ki a kezei közül azt a győzelmet, amellyel rögtön két lépést tett élete első világbajnoki címe felé. Muller ezúttal felismerte, hogy túllőtt a célon, visszaengedte maga elé svájci márkatársát, akitől aztán később szabályosan visszavette a második helyet. A francia befutott ugyan a második helyre, de utólag 30 másodperces időbüntetést kapott, kicsúszva ezzel a pontszerző zónából. Érdekesek voltak a befutó utáni interjúk, hisz Muller eddig nem látott bűntudattal és csalódottsággal nyilatkozott. Egyvalamiben egyetértettek Menuvel: ez a hiba mindkettejük világbajnoki címébe kerülhet. Nehéz a francia viselkedését megérteni: ha szándékosan takarítja el maga elől az ellenfeleket, akkor végtelenül sportszerűtlen, ha pusztán a nagy sebességkülönbséget nem tudja kontrollálni és hibázik, az érthetetlen és megengedhetetlen egy háromszoros világbajnoktól. Így, vagy úgy, de Muller Kínában a saját csapdájába esett, amiből az évadzáró és a vélhetően teljesen kiszámíthatatlan makaói versenyen nem biztos, hogy ki tud kecmeregni.
Magyar szempontból borzasztóan balszerencsés volt ez a hétvége. A Zengő csapat BMW-je nagyon versenyképes volt, de ezt a mivoltát csupán három, a kvalifikáción szerzett pontocskával tudta megmutatni. Az első futamon Norbi és Muller ütközése pecsételte meg a magyar versenyző sorsát, a másodikon a szenzációs rajt után a bamboo Chevy-s Alex MacDowallnek került a vakfoltjába a narancs-fekete autó. Az egyetlen pozitívum a privát bajnokságban legnagyobb rivális Pepe Oriola küszködése volt, aki így legalább nem tudott egy árva pontot sem hozni Norbin. Sőt, az első futam eredményeit átrajzoló büntetéshullám miatt Norbi a Yokohama értékelés 8. helyére "ugrott" fel, egy ponttal növelve előnyét a privát kiírásban. Az ellenfél betlije miatt mégis fájó, hogy a privátoknak dupla pontozású makaói hétvégére csak 12 pont előnnyel érkezik a magyar versenyző. A mindig hektikus, lutrinak számító hétvége szempontjából azért lehet egy kisebb kapaszkodónk: Norbi élete első futamgyőzelmét a Guia Circuiten szerezte egy ugyancsak kaotikus versenyen.
Szomorú, hogy a jelen túraautózásának egyik legnagyobb csillaga, Colin Turkington évek óta csak beugró versenyzőként tengeti napjait. Sanghajban mindkét rajtot elrontotta, de látványos, igazi brit nevelésről (BTCC) árulkodó előzései mindkét versenyen a pontszerző helyekig repítették őt. A tartalék gyári Chevy-vel egy év "otthon ülés" után visszatérő brit ismét bizonyította, állandó tagként van helye a mezőnyben. Érthetetlen, miért nincsenek támogatói, akik fizetnék a teljes szezonos szereplését, mert ha valakiét érdemes, akkor az övét biztosan. "Mecénások", figyelem! A tehetséges pilótákat érdemes támogatni!
Huff előnye 35 pont Menuvel, 41 pont Mullerrel szemben. Makaó megjósolhatatlan, ha valahol, akkor ott mindent el lehet egy hibával veszíteni. 55 pont szerezhető még az időmérő edzésen és a két versenyen összesen, tehát Huff még "csak" lépéselőnybe került. Ugyancsak nehéz lenne találgatásokba bocsátkozni a Yokohama kupát illetően. Ott 40 pontot osztanak még ki, plusz 2-2 pontot a leggyorsabb privát versenykörért. Michelisznél az előny, de 12 pont könnyen tova tud szállni Makaó közeli falai közt...