Egy-két éve adta hírül az FIA, hogy létrehozza a Versenynaptár Bizottságot, melynek feladata az lesz, hogy úgy koordinálja a Nemzetközi Autósport Szövetség által szankcionált versenysorozatok naptárát, hogy kiemelt fontosságú események ne ütközzenek egymással. Értsd: ha egy kis száguldást akarok nézni a tévében, megtehessem ezt anélkül, hogy ide-oda kapcsolgatnom kelljen a jobbnál jobb versenyek között, jó eséllyel fontos történésekről lemaradva. Hogy ezen bizottság felállítása tényleg évekbe telik-e, vagy csak a párizsi FIA központban épp szunyókáltak a bizottsági tagok az Enduransz Világbajnokság (WEC) Fuji 6 órásának rajtja idején, nem tudom, ahogy azt se, felébredtek-e a Forma-1-es Koreai Nagydíjra, mikor kialudtak a piros lámpák. Előbbi magyar idő szerint hajnali 4, utóbbi reggel 8 órakor történt, tehát az aluszékonyabbak (ha van ilyen szó egyáltalán) talán ma se tudják, mekkora baklövést követtek el. Ha Forma-1 ütközik egy alacsonyabb kategóriájú szériával, vagy bármilyen motorversennyel, legyen az Superbike, vagy MotoGP, ám legyen. Kétkeréken más a versenyzés és belátom, nem lehet ütközések nélkül végigszervezni egy szezont. Az viszont nehezen érthető, hogy miért kerül gyakorlatilag egy időpontra az autósport két elit sorozata, azaz F1 és WEC. Merthogy az azonos hétvége se probléma: teszem azt, ha a WEC a hétvégén rendezte volna meg bahreini futamát (ami két hete volt), akit érdekel, azt is megnézheti a koreai műfű után. Kardinális hiba hagyni, hogy a Forma-1 beárnyékoljon egy megbízhatósági világbajnokságot, mely nála sokkal inkább képviseli a csúcstechnológiát és az egyre intenzívebb technológiai fejlődést. Merthogy óhatatlanul is több figyelem irányul Vettelékre, mint Wurzékra.
De ha már szóba került a WEC. Mikor áprilisban Nicolas Lapierre rommá törte az egyetlen Toyota kasztnit - minek következtében ki kellett hagyniuk a spái 6 órást - talán kevesen fogadtak volna arra, hogy az első három őszi versenyből kettőt a japánok nyernek meg. Aggódhat az Audi? Bár az idei világbajnoki cím biztosított a Toyota kései debütálásának okán, az, hogy az első évükben a harmadik, aztán az ötödik versenyükön legyőzik azt a csapatot, mely közel egy évtizede uralja a Circuit de la Sarthe hosszú egyeneseit és trükkös kanyarjait, komoly alvászavarokat okozhat a szigorú, de rokonszenves Audi főnöknek, Dr. Wolfgang Ullrichnak. Téli álmot a németek tehát biztosan nem fognak aludni, mert 2013-tól nagyon komoly kihívójuk lesz és talán nem csak egy évben viszik el a legnagyobb 24-es serlegeket, mint a Peugeot. Megtörik-e az Audi hegemónia?
A hétvégi Fuji 6 órást így jellemezte a tekintélyes Autosport című szaklap: thrilling. Én mit néztem? Azt, ahogy Lewis Hamilton magával rántja egy pázsitkereskedés egyhavi forgalmát Mezei Dániel legnagyobb ijedtségére. De ez már legyen az én bajom.