Kevés izgalmat vártak, de annál többet kaptak a NASCAR rajongói a tavaszi szünet előtt rendezett Auto Club 400-on, a kaliforniai Auto Club Speedway-en. Ritkán látni két mérföldes oválpályán olyan drámai befutót, amelyet a publikum a múlt hétvégi fordulón csodálhatott meg a Sprint Cup Series ötödik állomásán, Fontanában.
Kyle Busch és Joey Logano párbajának ígérkezett sokáig a 400 mérföldes száguldás, amely egy verseny végi biztonsági autóval vált igazán kiélezetté. A két aspiráns egyike sem cserélte le használt gumijait a 10 körrel a finis előtt véget ért sárga zászlós hatály alatt. Az újraindításnál Denny Hamlin a 11-es Joe Gibbs Toyotával hamar az élre tört, őt az idén a Penske-hez igazolt Logano követte, míg Busch lemaradni látszott. Úgy tűnt, Kyle-nak az egész verseny alatt mutatott meggyőző teljesítménye mégsem hozza meg gyümölcsét. A leintés után mégis ő mutathatta be a győztes piruettet, amely egy új rekord megszületését is jelképezte. Az amerikai ugyanis a szombati "másodligás" Nationwide versenyen is a legjobbnak bizonyult és hatodik alkalommal fordult vele elő, hogy a hétvége minden NASCAR futamán az ő autója guruljon be a Victory Lane-re. Vasárnapi diadalához Fortuna is kellett, akinek segítségét a 2009-es Nationwode Series bajnoka eddig hiányolta. Minden kétséget kizáróan Kyle Busch a mai NASCAR mezőny egyik legjobbja, a Sprint Cup bajnoki serlegének felállított vitrin viszont még mindig üresen áll.
Fortuna kezének ahhoz, hogy fel tudja emelni Kyle-t, le kellett csapnia Loganóra és Hamlinre. Az utolsó újraindítástól az utolsó körig a győzelemért ádáz csatát vívó páros fél fordulóval a cél előtt akadt össze, miután addigi kakaskodásuk következtében Busch elrobogott mellettük.
Akik ismerik Joey Loganót, azt mondják, mióta a Penske Racingnél versenyez, megváltozott a hozzáállása. A 2009-ben mindössze 19 évesen debütáló pilóta új stílusra váltott, amely talán még csiszolásra szorul. A fontanait megelőző bristoli versenyen már összetűzésbe keveredett Hamlinnel, és a sajtó vizionálta rivalizálásuk második felvonását a rajt előtt. Nemcsak Hamlint, de a kétszeres bajnok Tony Stewartot is magára haragította a 22-es autó birtoklója: az utolsó újraindításnál ugyanis Logano blokkolta a 14-es Stewart-Haas Chevrolet-t, amelyet a győzelemért való küzdés miatt szükségesnek minősített. Stewart a leintés után nekirontott fiatal társának, majd néhány nem túl szofisztikált kifejezéssel fűszerezte mondandóját a közvetítő Fox csatorna riporterének. Stewart később felszólította Loganót, botrányos incidenseiből vonja le a megfelelő következtetéseket.
A fontanai befutó ízig-vérig autóverseny volt. Test-test elleni küzdelem, az oválpályás versenyzés legjava. Szomorú, hogy a lelkesedést mégis beárnyékolja Denny Hamlin súlyos sérülése, melyet akkor szenvedett, mikor a Loganóval történt koccanás után autója irányíthatatlanul belecsapódott a pálya boxutcát a csapatok állásaitól elválasztó belső falába. A becsapódást az súlyosbította, hogy az ütközési energia elnyelésére létrehozott SAFER barrier csak az ovál külső részét szegélyezi. Hamlin csigolyatörést szenvedett, hat hétre kihúzva magát a nevezési listáról. Nem mellékes, hogy az őszi rájátszásban, a Chase-ben a korábbi években rendszeresen résztvevő amerikai öt verseny kihagyásával a jelenlegi 10. helyről mélyre zuhan a pontversenyben, így visszatérve nem is lehet majd más célja, mint minél több verseny megnyerésével szabadkártyát szerezni az év végi tíz fordulós hajrára.
Akinek egyelőre nem kell a pontvadászat miatt aggódnia, az Brad Keselowski. Tavaly megkaparintotta saját, és csapata, a Penske Racing első Sprint Cup trófeáját, idén pedig az elmúlt 18 év legjobb címvédő szezonkezdését mutatta be. Az első négy futamon zsinórban a legjobb négyben sikerült végeznie, sorozatának Kaliforniában csak a túlmelegedett motor tudott véget vetni.
Az Auto Club Speedway 1997-ig visszanyúló történetének egyik, ha nem a legdrámaibb befutóját láthattuk. Nyíltsisakos küzdelmekből nem lesz hiányunk a szünet után sem, mert a NASCAR Sprint Cup Series a fél mérföldes Martinsville Speedway-en folytatódik.