A gyári Chevrolet nélkül vágott neki a Túraautó Világbajnokság a 2013-as évnek, melynek első állomása az ultragyors Monza volt az elmúlt hétvégén. A 2005 óta gyári színekben pompázó RML csapat új életet kezdett, a címvédő Rob Huff a Münnich Motorsporthoz igazolt, Alain Menu a Porsche Szuperkupába távozott, a háromszoros világbajnok Yvan Muller nagy nehézségek árán, de végül leszerződött, mellé a parkolópályára került Ford-programtól Tom Chilton érkezett. Mintha semmi sem változott volna tavalyhoz képest: Muller mindkét futamot magabiztosan nyerte, bizonyítva, hogy mennyire a mezőny előtt járt a gyári alakulat tavaly. Az autókat ugyanis alig tesztelték a télen, mégis szinte nem akadt ellenfél az esőáztatta olasz ringen.
Az RML Chevy-k ráadásul márkahátvédeket is kaptak, hisz a bamboo-engineering és a svéd bajnokságból érkezett NIKA Racing árnyékként követte a piros-fehérré változott ex-gyáriakat. Hogy teljes legyen az amerikaiak dominanciája, a Michelisz Norbi által tavaly megnyert Yokohama értékelésben is Chevy-s pilóták foglalják el az első három helyezést a szintén Ford-menekült James Nash vezetésével.
Bár kísértetiesen hasonlított 2012-re, az idei szezon aligha fog egészében a Chevrolet Cruze-ról szólni. Mullerék ajtaján ugyanis nem kopogtat, hanem egyenesen dörömböl a Honda, amely teljes gyári erőbedobással képviselteti magát. Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro kapták a kihívó szerepét, amelyet már a szezonnyitón rendkívül meggyőzően játszottak. Az első futam eredményhirdetését kisajátították a Cruze-os pilóták, de bő egy órával később már változatosabb volt a dobogó összetétele: Tarquini a második futamon az ötödik helyről rajtolva már a kör közepén átvette a vezetést, melyet csak a feltörő Chevy garmada tudott elvenni tőle. A határokat nem ismerő olaszt harmadik helyen intették le. Az RML ugyan könnyedén megfosztotta Tarquinit a dicsőségtől, de el mert képzelni a japán gyár ilyen évkezdést? A Chevrolet világverő pályafutása 2005-ben négy pont nélküli hétvégével indult és húsz 2012-ben aratott győzelemmel végződött tavaly. A Honda ehhez képest 2013-as modelljének bemutatásán már dobogóra tudott állni. Ismerjük a japánok fejlesztési morálját, Mullerék tehát a végignyert hétvége ellenére aggódhatnak.
A Hondával ellentétben nem tudta kimutatni foga fehérjét a Lada. Alekszej Dudukalo a Lukoil támogatásával került az orosz brigádhoz az eddig méltatlanul elhanyagolt James Thompson mellé. Az első hétvége rosszabbul nem is alakulhatott volna: a szombati időmérő ezdés első szakaszában az orosz elvétette a szűk első sikán féktávját és telibe trafálta csapattársa Grantáját. A Ladákat nem tudták megszerelni, így Viktor Sapovalov csapata kénytelen volt a boxból végignézni a vasárnapot. Bizakodásra ad viszont okot, hogy Thompson a korai búcsú ellenére bejutott az időmérő második etapjába.
A címvédésre ugyan kevés az esélye, de egy rendkívül színes társaságba került Rob Huff. A GT1 Világbajnokság utolsó évadát megnyerő All-Inkl.com Münnich Motorsport átnyergelt a túraautók világába, ahová a csapatfőnök René Münnich Huff mellett magának és Marc Bassengnek biztosít egy Seatot. Huff a szezont egy időmérős balesettel kezdte, de a rajtrács végéről először a hatodik, majd a tizedik helyre küzdötte fel magát a hektikus körülmények között. Mindkét verseny üde színfoltja volt Marc Basseng, aki cseppet sem jött zavarba a nagy volumenű váltástól. A második versenyen kitűnően állta a Chevy-k és Tarquini rohamát és az utolsó körben célfotóval vesztette el a dobogót a Hondással szemben.
Elnézve a Honda erős kezdését és a BMW vesszőfutását, aligha akadnak széles tömegek, akik kételkednek a Zengő Motorsport váltásának szükségességében. Michelisz Norbi csapata a gyári Honda testvéristállójává avanzsált, melynek mind pozitív, mind negatív vonatkozásai kidomborodtak a monzai hétvégén. Szombaton a gáz- és fékpedál rakoncátlankodott a fekete-narancs Civicben, Norbi így csak a 19., ill. 18. helyről vághatott neki a vasárnapi megmérettetéseknek. Az elsőn tizenegy helyet javítva a négy pontot érő nyolcadik helyre kormányozta a új járgányt, majd a szélvédő bepárásodása miatt csak a 22. helyet tudta elcsípni a másodikon. Összességében bizakodó lehet a magyar csapat, hisz a műszaki gondok nélkül jó tempót diktált a Honda. A csapat gyári háttere miatt Michelisz nem vehet részt a Yokohama függetleneknek kiírt bajnokságában, de az erős technika kínálta új lehetőségek talán kárpótolják a 2012-es győztest.
Roppant izgalmas futamokkal örvendeztette meg a nagyérdeműt a Túraautó Világbajnokság. A Chevrolet átmentett formája, a Honda kezdetleges versenyképessége, a Lada tudatlanság fátyla alatt megbúvó tempója és a privátok sűrű egyvelege. Mindezek adottak ahhoz, hogy egy kiváló és kiélezett szezont láthassunk. A WTCC mezőnye fürdött Monzában, két hét múlva pedig szaunázhat egyet Marokkóban. Afrika egyetlen nemzetközi autósport rendezvénye következik egy szűk, versenyzésre alkalmatlan utcai pályán.