Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WRC Svéd Rali: Ogier az új Loeb?

Fábián Viktor 2013.02.12. 18:13

Ogier-wins-Rally-Sweden.jpg

Amilyen óvatosan nyilatkozott a Volkswagen a szezon előtt, olyannyira döngölte a földbe Sebastien Ogier az ellenfeleket a hétvégi Svéd Ralin. Már az első nap nyilvánvalóvá tette, hogy az ő szájából kell kiénekelni a sajtot, de bárhogy hízelegtek az ellenfelek, a VW első emberének csuszalesője maximum az unalom okozta ásítástól nyílhatott volna ki.

Az első szakaszon még a kilencszeres világbajnok, Sebastien Loeb volt a legjobb, de az aznap megrendezett további hét gyorsaságiból ötöt Ogier nyert meg. Az első nap végén 31,4 másodperc előnnyel térhetett nyugovóra, és bár az utolsó két napon Loeb csökkenteni tudta hátrányát, a hajrában a VW verhetetlennek bizonyult. Maga Loeb is elismerte, hogy honfitársát nem lehetett megverni, aki végül 41 másodperc előnnyel húzta be a győzelmet.

99389_ostberg2013mc_sv0201.jpg

Igazi küzdelem folyt a dobogó legalsó fokáért, melyet végül az M-Sport Fordját terelgető Mads Ostberg halászott el a VW-s Jari-Matti Latvala elől. A dobogóért folyó harchoz vezető út rögös volt mindkettejük számára: az első napon Ostberg a motor túlmelegedésével, Latvala az intercommal küzdött. Nem élhetett meg boldog befejezést a másik M-Sportos versenyző, Jevgenyij Novikov három szakasszal a rali vége előtt kicsúszott és az addig biztosnak tűnő ötödik helyről a kilencedikre esett vissza. Az ifjú orosz hibájából elsősorban márkatársai profitáltak, Juho Hänninen és Thierry Neuville egy-egy helyet kapott ajándékba. A két volt IRC-s mellett Matthew Wilson képviselte Nasser Al-Attiyah istállóját. A brit a második napon a feje tetejére állította az autót, de folytatni tudta a versenyt és a 27. helyen ért célba.

Rally-Sweden-2013-Loeb.jpg

Nem sok babér termett a Citroen számára: a francia márka csupán Loeb második helyének örülhetett, de aligha durrantak a pezsgős dugók vasárnap este. A csapat idei legnagyobb reménysége, Mikko Hirvonen már az első nap reggelén kiesett a pixisből, mikor az utat szegélyező hótorlaszra hajtva egy bukfenc után autójának orra belefúrta magát a mély hórétegbe. A finn 20 percet veszített, de a pontszerzésre még így is volt esélye: az extraegységeket osztogató power stage megnyerését tűzte ki célul, de nem járt sikerrel, így egy 17. hellyel pont nélkül távozott Svédországból. Dani Sordo sem tudhat maga mögött sikeres hétvégét: a spanyol pénteken és vasárnap is hibázott, az utóbbi végett vetett a pontszerzési reményeinek.

Kosciuszko_666_443_80_c1_center_center.jpg

Érződik a gyári támogatás hiánya a Mini teljesítményén: a szolid, Monte-Carlóban elért 10. hely után ezúttal nem gazdagította pontjainak számát a brit márka. A Lotos csapat Michal Kosciuszko révén minden igyekezete ellenére is csak egy 14. helyet tudott felmutatni, vélhetően ínséges idők várnak az olasz gárdára.

A Montén látottakból kiindulva nem meglepő, hogy a Volkswagen már a második raliján a győzelemig menetelt. Ami megdöbbentő, az a dominancia, az az ellenállhatatlan versenyzés, amit Ogiertől láttunk. A kérdés adja magát: lehet, hogy a Loeb-korszak végeztével nem egy nyílt éra vár a rali-világbajnokságra, hanem egy újfent tökéletes páros újabb nyomasztó sikerei? Egy verseny alapján talán nem lehet jóslatokba bocsátkozni, de előfordulhat, hogy a kezdeti sikerek után megtorpan a VW? Sebastien Ogier a power stage megnyerésével a maximális 28 pontot vághatta zsebre és átvette a vezetést a vb tabellán. Mögötte Loeb tanyázik, de a kilencszeres vb győztest legközelebb csak a májusi Argentin Ralin láthatjuk, így a legközelebbi üldöző Mads Ostberg már 22 ponttal kevesebbet számlál, mint az éllovas. A fenti kérdésekre óhajtott válaszhoz közelebb visz majd minket a Mexikói Rali március 8. és 10. között.

Címkék: mini volkswagen ford svédország citroen wrc loeb latvala ogier ostberg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr735076862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása