Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1 USA Nagydíj: Új konkvisztádorok

Fábián Viktor 2012.11.21. 17:40

will-mald-cota-2012-31.jpg

Óriási várakozás előzte meg az Egyesült Államok visszatérését a Forma-1 versenynaptárába. A Circuit of the Americas még fel sem épült, már ódákat zengtek róla. A pálya építésze, Hermann Tilke szerint minden általa tervezett pálya közül ez a legjobb. Az F1 visszatérése csak siker lehet, mondták sokan. Érdekes, de ahogy közeledett a hétvége, úgy szólt egyre élesebben a kétkedők hangja. Biztos, hogy annyi kudarc után Austin átírja az USA Nagydíjak történetét? Vasárnap este kiderült, hogy az első tollvonásokat már meg is tette.

A pénteki nap után az addig sokat látott hurráoptimizmus kissé lecsengett, mikor maguk a pilóták hervasztották le a közvéleményt azzal, hogy kijelentették, nem sok előzést fogunk látni az extrém csúszós pályán. Bár a vonalvezetést - ahogy az lenni szokott új helyszíneken - mindenki agyba-főbe dicsérte, úgy tűnt, pusztán a vezetés élménye lesz nagy a CoTA-n, a nézők viszont vajmi kevés élvezetet fognak találni benne. Az, amit láttunk, minden várakozást felülmúlt. Természetesen éveket kell még várnunk azzal, hogy biztosan kijelentsük, a visszatérés sikeres, de a vasárnapi futam után aligha akadt olyan "US fan", aki csalódottan távozott a kellemes austini indiánnyárból. Általános vélekedés az amerikaiakról, hogy show-t akarnak látni, nos, ezt megkapták. Összesen 59 előzést láthattunk az 5 év után visszatérő USA Nagydíjon, de ennél még fontosabb, hogy ebbe a Lewis Hamilton Sebastian Vettel elleni előzése is bekerült. A királykategória legnagyobb kritikusai mindig azt nehezményezik, hogy az első hely sorsa gyakran már a futam elején eldől és egyetlen csatát sem látnak a győzelemért. Valljuk be, nehéz velük vitatkozni, de ez a jelenség hozzátartozik a versenyekhez. Most a homlokukat ráncolók is megkapták, amit mindig hiányoltak, hisz gyakorlatilag az utolsó körben vált csak biztossá, hogy Hamilton utolsó előtti McLarenes versenyén győzni tud.

1000_50a6c32a228dfrizzo_keith_20121116_46418.jpg

Már a futam rajtja előtt kiadták a hivatalos látogatottsági adatokat, melyek lenyűgözőek voltak: csak a verseny napjára kb. 115 ezer néző vándorolt ki Austinba, a három nap alatt pedig összesen több, mint 200 ezren voltak kíváncsiak Texas debütálására! Ha valaki Winston Churchill híres mondásának ad inkább helyt, miszerint "Csak annak a statisztikának hiszek, melyet én magam hamisítok", biztatom, hogy nézze meg a szombati időmérő edzés, vagy a vasárnapi futam képeit. Bármelyiket. Üres tribünt nem fog látni. Milyen döbbenetes kontraszt ez a világ másik vezető hatalmához, Dél-Koreához képest, ahol a szervezők csak idén 36 millió dolláros veszteséget könyvelhettek el! Amiről talán senki nem beszélt a nézők kapcsán az az, hogy a texasi futammal egy időben zajlott a NASCAR Sprint Cup Series, az észak-amerikai kontinens vezető autós versenysorozatának a fináléja Miamiban, ahol szintén ádáz csata zajlott a már ötszörös bajnok Jimmie Johnson és a még bajnoki címmel eddig adós Brad Keselowski között. A NASCAR új bajnokot avatott, de a képen is látható nézők nem ennek akartak a részesei lenni. Az F1 amerikai sikerében mindig kétkedők előszeretettel hasonlítják össze a két szériát. Tessék, az F1 vasárnap csatát nyert a NASCAR-ral szemben, mert ha valaki rögzítette is a versenyt, aligha tudta olyan átéléssel nézni, mint Hamiltonék küzdelmeit. Ha van "nép", amely háklis a felvételre, az az amerikai.

Fernando-Alonso.jpg

Te jó ég, mit művelt már megint Fernando Alonso?! A Ferrari Austinra új diffúzorral szerelte fel a spanyol autóját, mely hatékony nem volt ugyan, de legalább még egy lépéssel hátrébb húzta őt a bajnoki küzdelemben. A Massát "sújtó váltóproblémáról" kár vitatkozni, egyértelmű csapattaktika, ezért hívják őket csapatoknak, hogy úgy (is) tudjanak viselkedni. Bármelyik istálló ezt tette volna, nem véletlen, hogy csak a rajongók körében keltett felzúdulást. A kétszeres világbajnok megint tankönyvbe illő rajtot vett és nagyot küzdött egészen a verseny végéig, Hamilton győzelme (értsd: Vettel nem-győzelme) pedig nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Alonso hátránya az abu dhabi hétvége előttire álljon vissza, nevezetesen 13 pontnyira. Az "Ágasodó Paripa" már a szeptember eleji Olasz Nagydíj óta nem tudott felülkerekedni a "Vörös Bikán", de ezúttal nincs mese, Brazíliában meg kell verni Vettelt!

ddr1218nov122.jpg

Ha a paddock-ban valakit megkérdeznek, mi állíthatja meg Vettelt, az alábbi választ halljuk: a technika. A Red Bullt egész évben generátorhibák sújtják, ami Texas-ban is felszínre került, de szerencséjükre a 2-es rajszámú autóban. Az évadzáróra az autók új generátort kapnak, de a csapat vezetése így is aggodalmának adott hangot. Az utolsó fordulat következik az idei világbajnokságban?

Címkék: usa ferrari f1 forma-1 mclaren hamilton alonso texas vettel austin red bull usa nagydíj tilke cota circuit of the americas

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr634918554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása